Gå til innhold

2014 8-Weight Shootout


Øystein H

Anbefalte innlegg

Yellowstone Angler's 8-weight shootout 2014

Mye morsomme detaljer her, jeg skal ihvertfall bestille meg en BVK for å sjekke om den er tilnærmet like god som de påstår...

http://www.yellowstoneangler.com/index.php/gear-review/2014-8-weight-shootout-g-loomis-nrx-orvis-h2-sage-method-sage-one-tfo-bvk-scott-s4s-beulah-opal-best-saltwater-fly-rod-fly-rod-comparison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å få en Hank Patterson følelse av denne Andersen, uten ironien og humoren. Disse utallige testene hans leser jeg med en svartsekk med grovsalt...

Enig med du . . . Begynner å bli litt komisk, disse Shootout-greiene de kjører på med  8)

Ihvertfall inntil ei stang jeg eier går seirende ut  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å få en Hank Patterson følelse av denne Andersen, uten ironien og humoren. Disse utallige testene hans leser jeg med en svartsekk med grovsalt...

Enig med du . . . Begynner å bli litt komisk, disse Shootout-greiene de kjører på med  8)

Ihvertfall inntil ei stang jeg eier går seirende ut  ;D

;D

haha. Og akkurat der ligger nok mye av "problemet" med tester.  ;)

Men jeg er ogsaa av den oppfatning at testen er "flawed". De mikser sammen stenger med forskjellige egenskaper og gir de karakterer utifra felles kriterier og subjektive kastere. Det hele er tullball, men det trekker tusenvis av fluefiskere til websiden deres. En webside som ogsaa er en nettbutikk. Saa egentlig er det helt genialt.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Winston er og blir stenger for gutter med slappe håndledd - elementært!  ;D

Fluefiske etter ørret er for gutter med slappe håndledd og som liker å leke med fjær og floss. Du er mer laksefiskertypen du, denger'n!  ;D 

Aha! Det var det jeg visste. Bare å komme ned å hente det stæsjet du vil ha Jørn, jeg går heretter for Switch og Skææægit  :-*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er gøy å lese sånne tester. Må innrømme at jeg hoppet litt i stolen når jeg leste at Sage Method 790-4 ble testet med et 8-snøre fordi stanga var galt klassifisert ifølge testens initiativtager.

Selv har jeg brukt 790 i noen måneder nå sammen med Coastal Slow Intermediate i klasse WF6, og etter mitt skjønn har dette vært en "match in heaven" selv om snøret er en klasse under stangas klassifisering. Har også brukt SA Saltwater, da i samme klasse som stanga er beregnet for, og frydet meg over hvor flott og uanstrengt det gikk.

Nå har jeg null peiling på de snørene som ble brukt i testen, men stiller meg litt spørrende spesielt fordi det blant annet fremgår av testen at Sage Method 790-4 fungerer best på lange avstander med snører i den vektklassen som stanga er beregnet for og ikke den WF-klassen som er brukt i testen.  Til tross for at testerne innrømmer feil snøreklasse på langdistanse, får likevel Method 790 trekk i testen på denne distansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Winston er og blir stenger for gutter med slappe håndledd - elementært!  ;D

Fluefiske etter ørret er for gutter med slappe håndledd og som liker å leke med fjær og floss. Du er mer laksefiskertypen du, denger'n!  ;D  

Aha! Det var det jeg visste. Bare å komme ned å hente det stæsjet du vil ha Jørn, jeg går heretter for Switch og Skææægit  :-*

Jeg kommer! Du sitter vel med vodkaflaska på bordet du nå, og heller innpå screwdrivers.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Winston er og blir stenger for gutter med slappe håndledd - elementært!  ;D

Fluefiske etter ørret er for gutter med slappe håndledd og som liker å leke med fjær og floss. Du er mer laksefiskertypen du, denger'n!  ;D  

Aha! Det var det jeg visste. Bare å komme ned å hente det stæsjet du vil ha Jørn, jeg går heretter for Switch og Skææægit  :-*

Jeg kommer! Du sitter vel med vodkaflaska på bordet du nå, og heller innpå screwdrivers.  

Ingen sitrusfrukt har noensinne vært i kontakt med min vodka. Blandern med Baileys og en kopp pulverkaffe. Klasse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hehe  :) jeg mista all respekt for den "shootouten" her til Yellowstone Anglers når jeg så på videoklippet deres  ;D

Gressplen, litt veiving, og flink med ord?  ;D Ok.

Det er 2014, og alle testere som ikke tester vannkast-egenskaper i tillegg til overhodekast ser ikke helt virkeligheten kanskje  :) Således synes jeg Terje Bomann-Larsen sine tester i Alt om Fiske bør være et forbilde for alle stangtester. Zenith og One på topp her i siste test, og han testet nettopp allsidigheten med overhodekast og vannkast. Og det ER forskjell på hvor lettvint det er å utføre sistnevnte med ulike stenger. I hvert fall for oss dødelige  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før 8000 for en nifoter i klasse fem  lllol. Nå mer normale 4800..

Ellers er jeg skeptiske til stangtester generelt. Jeg foretrekker å teste selv  ;D

Knut - i en ideell verden, ja  :)

Men det eneste er at det er sjelden menigmann i gata som oss, har mulighet til å teste titalls stenger på rappen opp mot hverandre. Terje og Tom i A&F har den muligheten, i tillegg til å være kompetente kastere. Jeg synes testene deres er treffsikre og gode. Når jeg går stengene de tester etter i sømmene, så viser det seg at de treffer ganske spot on.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...