Gå til innhold

Fiske etter sjøørret i sjøen. Fluetips ol..


Loop Mads

Anbefalte innlegg

  • Svar 722
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

TAR DU DETTE INNLEGGET MED EN STOR KLYPE SALT LILLEVANN?????????????

Jepp.  Som tidligere nevnt kjenner jeg godt superflua.  Og at den er en bløff.  Ikke fiskemessig, for det er jo en grei flue, men det er et ordinært mønster med mange navn. Ikke noe SPESIELT - for å si det slik. Det er den virkelige årsaken til at du ikke kan legge den ut.  Jeg vet det, og derfor erter jeg deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAR DU DETTE INNLEGGET MED EN STOR KLYPE SALT LILLEVANN?????????????

Jepp.  Som tidligere nevnt kjenner jeg godt superflua.  Og at den er en bløff.  Ikke fiskemessig, for det er jo en grei flue, men det er et ordinært mønster med mange navn. Ikke noe SPESIELT - for å si det slik. Det er den virkelige årsaken til at du ikke kan legge den ut.  Jeg vet det, og derfor erter jeg deg.

 

Godt å få dette avklart ;)

 

Da er det jo ikke noe spennende med superflua lenger, så kan vi legge den debatten død :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo ikke noe spennende med superflua lenger, så kan vi legge den debatten død :)

 

Korrekt.

 

Var forresten ute en tur i dag.  Ganske fint, ikke noe særlig vind, men litt yr og tåke.  Valgte et relativt grundt sund ut mot havet, hvor tidevannsstrømmen tar litt ekstra.  Første timen var det dødt, men så satt plutselig den første. Den var ikke stor - ca. 400 gram, men motivasjonsfaktoren økte betraktlig. Neste timen var også stille, men så ble det med ett betydelig mer liv.  Akkurat i overgangen mellom dag og skumring (fra 14:30 til 15:30) hadde jeg et flott fiske, og fikk 9 stk. til - alle mellom halvkiloen og kiloen.  De fleste var virkelig fine, skimrende blanke og relativt feite.  De aller fineste ble rundfiletert til middagsmat, og de var også flotte og røde i kjøttet.

 

Da skumringen tok til for alvor ble det helt stille igjen.  Hva som påvirker fisken skjønner jeg ikke helt, for dette gode fisket inntreffer med jevne mellomrom litt uavhengig av det meste.  Jeg mistenker at det er tilfeldig.  At fisken rett og slett er i bevegelse, og enten er man heldig eller så må man ha tålmodighet.

 

Den ene av de jeg hadde på trodde jeg var STOOR.  Den gikk rett til bunn, og dro ut mye line. Den virket knallsterk.  Skuffelsen var til å ta og føle på da jeg så at det var en jeg hadde huket midt på toppen av ryggen.  Slik skjer.

 

Uansett - det var en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selv ute en tur i dag, fikk en fin fisk rundt kiloen, men hadde tak i en virkelig fin fisk, men som desverre ikke fant seg brye med å kroke seg ordentlig.

ellers var det faktisk litt aktivitet  i dag selv om det var lavvann og tilnærmet vind stille.

flere hen på, men de virket litt forsiktige i det klare vannet.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var ute en tur i dag. Spottet en del pene fisk, men bettet var dårlig. Klarte til slutt å true på to pene fisker (1,2 kg og 1,5 kg), begge tok på Superflua, og begge ble satt pent ut ;)

 

C&R det gleder meg å høre.

Fisker barbless kroker du da , tenker jeg?  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en tur i dag. Spottet en del pene fisk, men bettet var dårlig. Klarte til slutt å true på to pene fisker (1,2 kg og 1,5 kg), begge tok på Superflua, og begge ble satt pent ut ;)

 

C&R det gleder meg å høre.

Fisker barbless kroker du da , tenker jeg?  ;D

 

Tja, noen ganger barbless, noen ganger ikke... :rolleyes:

 

Jeg har hørt løse rykter om at enkelte forskningsrapporter har vist at mothakeløse kroker kan skade fisken mer enn enn kroker med mothake, men jeg vet ikke om dette stemmer... :rolleyes:

 

PS! Jeg vant fiskekonkurransen denne dagen, men det var nok pga. at jeg var eneste deltaker... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger jeg fluene på feil plass? Så at det var masse fluer i denne jeg, derfor legger jeg de her! Si fra hvor jeg skal legge de hvis det er feil :)

 

Her er en hvit matukavariant jeg har fått litt på i kaldt vann :)

Neida, det er jo aldri feil å poste fluer i en tråd om fisking. Ville bare minne om bindetrådene.

Fine fluer foressten.

 

Ps: var ikke negativt ment og du gjør selvsakt som du vil uten at jeg skal krittisere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en tur i dag. Spottet en del pene fisk, men bettet var dårlig. Klarte til slutt å true på to pene fisker (1,2 kg og 1,5 kg), begge tok på Superflua, og begge ble satt pent ut ;)

 

C&R det gleder meg å høre.

Fisker barbless kroker du da , tenker jeg?  ;D

 

Tja, noen ganger barbless, noen ganger ikke... :rolleyes:

 

Jeg har hørt løse rykter om at enkelte forskningsrapporter har vist at mothakeløse kroker kan skade fisken mer enn enn kroker med mothake, men jeg vet ikke om dette stemmer... :rolleyes:

 

PS! Jeg vant fiskekonkurransen denne dagen, men det var nok pga. at jeg var eneste deltaker... ;)

 

Grattis med seieren  :o

Og det er bra med barbless når man fisker C&R i følge forskerne. Bra jobbet.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...