Jump to content

ArcticSilver Micro-Diameter Flueline?

Jonas Eilertsen
 Share

Recommended Posts

Artig det der med liner. En god line gjør en stor forskjell i fiskehverdagen, men hvor stor forskjell er det egentlig på de ulike linene.

Lurer litt på hvor mye bedre en så dyr flueline er sammenlignet med en til under halve prisen..?

Jeg synes det er drøyt når ei line nærmer seg tusenlappen...

• Replies 170
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Olof Lilja

Har fått fiskat och testat några linor som är nya för mig iår. ASi WF5F, Sunray WF5F och Rio Single Hand Spey WF5F. Bara så det är sagt till att börja med, alla är bra linor. Men med olika egenskaper. Har inte hunnit fiska och testat dom så himla mycket ännu. Mina upplevelser barserar sig på dom spöna jag testat dom på. Garanterat annorlunda på andra spön. Testat med Scott Radian 8,6” #4, Radian 8,6” #5, Radian 9” #5, Sage Method 9” #4 och One 9” #6.     ASi till att börja med. Linan ser helt

Tom Syversen

Jeg tok meg tid til å måle litt idag,og her er litt info vedrørende ASMD #5 flyt: Fronttaperingen var lengre enn jeg selv trodde.Det overrasket meg faktisk. Ville egentlig ikke ha trodd det bare ved å kaste med den. Lina starter på 0,83mm og stiger nokså jevnt opp til 1,32-1,33mm etter ca.5m,som da er fronttaperingen. Leveldelen som har en diameter på 1,34-1,35mm er da neste del av lina og er ca.4m. Neste del som er baktaperingen går da gradvis ned fra 1,34-0,69mm og er ca 4m. Det betyr da

Mr. Bean

Med fare for å være litt frekk og på kanten, så er dette nær opp til det dummeste jeg har lest på en stund. Det er jo bare for den første som kjøper produktet og gidder å måle litt, så er "hemmeligheten" busted. Alle seriøse lineprodusenter deler slike "hemmeligheter" med kundene, også kalt forbrukeropplysning om du vil. En annen ting som får meg til å trekke på smilebåndet er hvilke kapasiteter dere egentlig er i besittelse av som har fått frem et "materiell som passer linen best". Er det virk

Posted Images

Har egentlig tro på tynnere diameter, så lenge det er en del av den totale tanken ved konstruksjonen. Vil tro det fungerer svært godt til kasting. Men, utfordringen, vil vel bli hvor tungt det vil ligge i overflaten i forhold til vekt/anleggs flate. Høytflytende og lett og trekke opp fra vannet, blir det ikke. Den neste utfordringen, kan bli mending. Men for all del spennende.

Sånn stener forklarte det, så har man ikke kunne lage så tynne snører før pga flyteegenskapene. De blander inn noen små kuler med luft for at snørene skal flyte, disse er nå ufattelig mye mindre (nano teknologi) men til gjengjeld er det ufattelig mange flere av de. Så han påsto de skulle ha samme flyteegenskapene som tradisjonelle flytesnører

Det er lenge siden han forklarte dette, så boe av det han sa har seff detti ut av skallen på meg. Men jeg fikk trua på snørene for og si det sånn

litt offtopic, men her er snowbee sitt snøre med nanoteknologi, 

, ett snøre for klasse 2-5, spennende 

litt offtopic, men her er snowbee sitt snøre med nanoteknologi, 

, ett snøre for klasse 2-5, spennende 

Faktisk litt spennende, men skulle ønske det gikk fra #3-6 fremfor 2-5.

Mistenker at det blir litt for lett for #5.

• Like 1

• 2 weeks later...

Har fått lekt litt med snøret i #5 (flyt) i en tidevannsstrøm, det går jo langt, men jeg får ikke snøret og stanga til å "snakke" sammen før jeg har hele klumpen+ ute, så jeg har mine tvil på at dette snøret vil bli mitt førstevalg til tørrfluer.. Skal dog nevnes at jeg kun har brukt fast-tuppen til ASI-femmeren min, kanskje det blir en anelse bedre med den andre..

Gleder meg til å få testet intermediate-snøret i #7, noen som har fått lekt litt med det?

Synes det er priset alt for høyt til at jeg kommer til å prøve.

Det er så mange gode snører at jeg betaler heller ikke nesten 1000 kroner for et snøre.

Word, fluefisketilbehør er dyrt nok som det er, tror faktisk jeg venter med å kjøpe intermediate-linen fra ASI, coastal-snøret holder nok en sesong til.. 

Edited by Jonas Eilertsen
  • Like 1

• 3 weeks later...