Gå til innhold

Inspirasjonstråd --> Hva binder du?


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Nå binder jeg store mygger og klekkere. De tilsvarer krok 12/14... Ikke veldig spennende, men det er det jeg binder nå  :)

 

[attachthumb=1]

 

Fremdeles godt med plass... må stå på.

 

 

Mygg i flertall heter mygg.  Snedig, men sant.  Når man snakker om mygg vet man egentlig ikke om det er en enkelt mygg eller flere mygg.  Det er altså ikke noe som heter mygger.  Derimot er det noe som heter mugger.  Mugger i entall er imidlertid ikke mugg.  Det er noe helt annet.  Faktisk så benevnes mugg alltid i flertall, da det ikke har noen mening å snakke om en mugg.  Vel, uansett. Dette ble noe off topic. God natt.

 

En ting til:  I enkelte nordnorske dialekter kan man høre -a ending på flertallsbenevnelsen for mygg (mygga).  Dette er imidlertid ikke godkjent innenfor skriftspråk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå binder jeg store mygger og klekkere. De tilsvarer krok 12/14... Ikke veldig spennende, men det er det jeg binder nå  :)

 

[attachthumb=1]

 

Fremdeles godt med plass... må stå på.

 

 

 

flotte mygg Rune ;)

 

hvor er det man får tak i den runde foamen og hva heter den..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå binder jeg store mygger og klekkere. De tilsvarer krok 12/14... Ikke veldig spennende, men det er det jeg binder nå  :)

 

[attachthumb=1]

 

Fremdeles godt med plass... må stå på.

 

 

 

flotte mygg rune ;)

 

hvor er det man får tak i den runde foamen og hva heter den..?

 

Helt korrekt Lasse.  Du er en oppvakt gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste fluebindesjapper har foam.

 

kommer i diverse tykkelser og farger...

 

jeg kjøpte mine fra Taimen sammen med noe annet stasj

 

taimen.com har enorm utvalg i foam og sylinder foam :) synd euroen har gått opp litt

 

8,90 er jo ikke all verden da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste fluebindesjapper har foam.

 

kommer i diverse tykkelser og farger...

 

jeg kjøpte mine fra Taimen sammen med noe annet stasj

 

taimen.com har enorm utvalg i foam og sylinder foam :) synd euroen har gått opp litt

 

8,90 er jo ikke all verden da

 

er ganske billig ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste fluebindesjapper har foam.

 

kommer i diverse tykkelser og farger...

 

jeg kjøpte mine fra Taimen sammen med noe annet stasj

 

taimen.com har enorm utvalg i foam og sylinder foam :) synd euroen har gått opp litt

 

8,90 er jo ikke all verden da

 

er ganske billig ja :D

 

Minne om at man også får 30x40cm store plater som er 2mm tykke hos Pandurohobby.

Her et sett med 14 forskjellige farger til 149kr.

http://www.pandurohobby.no/pan/IboxServlet?p=IXS790&OPT=GET&AID=179115

 

De selger også 6mm tykke plater. Uannsett, et sånn sett er vel nok til ett par fluer hvertfall  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man snakker om mygg vet man egentlig ikke om det er en enkelt mygg eller flere mygg.  Det er altså ikke noe som heter mygger. 

 

 

Njaaa...  ;D ikke helt enig i det.

Ut fra sammenhengen i en grammatisk korrekt oppbygd setning og i konteksten den blir framført, så vet man tvert imot svært ofte om det snakkes om en enkelt mygg eller flere mygg  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forbereder meg til april og sesongstart i sverige ;D

 

en del forskjellige farger reker, får se hvem som slår best an hos ørreten ;)

 

freden til venstre er UV flash og den til høyre er crystal flash..  må lage flere av disse men litt knot da min marabou er av ymse kvalitet  :-[

 

edit: kan du ikke lage en video av frede Igor? kunne vært gøy å se hva jeg gjør forskjellig/feil hehe

post-2768-13949861883328_thumb.jpg

post-2768-13949861883888_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...