Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

her ruller det inn gode fangst rapporter :)

herlig og se at det er liv i sjøørreten om dagen.

har selv vært ute på et par turer i det siste, uten nevneverdige fangster.

idag bestemte jeg og et par kamerater oss for og trosse vind og regn, og satse på sø fiske i hurumland.

endelig så klaffet ting lite grann. det startet litt stille med en sur vind og regn, men det roet seg litt utpå dagen, og forholdene ble ganske ok. plutselig begynte fisken og bite også. iløpet av noen timer så landet jeg en på 1050g, mistet en på rundt 700-800g, samt en del lugg og følgefisk. begge de andre gutta fikk også en fisk hver på henholdsvis 800g og kiloen.

alt i alt, en grei start på sesongen :)

PA030160JPG.jpg

PA030016.jpg

PA030009.jpg

PA030012.jpg

PA030018.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her ruller det inn gode fangst rapporter :)

herlig og se at det er liv i sjøørreten om dagen.

har selv vært ute på et par turer i det siste, uten nevneverdige fangster.

idag bestemte jeg og et par kamerater oss for og trosse vind og regn, og satse på sø fiske i hurumland.

endelig så klaffet ting lite grann. det startet litt stille med en sur vind og regn, men det roet seg litt utpå dagen, og forholdene ble ganske ok. plutselig begynte fisken og bite også. iløpet av noen timer så landet jeg en på 1050g, mistet en på rundt 700-800g, samt en del lugg og følgefisk. begge de andre gutta fikk også en fisk hver på henholdsvis 800g og kiloen.

alt i alt, en grei start på sesongen :)

Thanks for the tur Kim!

It was a good start. Cool underwater picture! ;D

I am new here. Contribute with some more fish pic from today. ;D

107803_s.jpg

107804_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk klemt inn en liten time i bunnefjorden mellom barnehagelevering og jobb i dag. Hadde en liten følgefisk etter et par ganger men fikk ikke lurt den på den rosa reka. Utfordrende fiske i kastevind og etter å ha banket en tung clouser i ryggen var det like greit å dra på jobb.

Ser frem til treffet på Jeløya, ikke minst for å få litt inspirasjon mot senhøstfisket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lura til meg en liten 3 timers tur på søndag i engelsviken, innimellom eksamenslesing.. Med sur vind fra øst, og mye nedbør, tenkte jeg at dette kom til å bli bra.. etter et par timer, mye  og uttallige fluebytter, byttet jeg til en Mickey Finn variant... Denne varianten av flua er rett og slett genial. De to første kasta med flua, så satt det på to stk. ikke blandt de største men var ca 400 og 650 g. Flua fikk litt juling, så tenkte at den ikke kom til å fiske så bra lengre.. bytta ut med en som likner, men den var vist ikke like fristende som den andre flua.. bytta tilbake til den herpa flua, og etter 10 kast satt det på 2 til.. begge var små, ca 3-400 g, men morro likevel... flere fisk som også fulgte med helt inn til land.. Nå skal de bindes opp flere av denna flua, kan ikke bare ha en av slik "superflue" hehe!

Til dere som lurer har varianten av flua, helt rosa vinge med bittelitt rosa/lilla flash. skal se om jeg får smelt opp et bilde når jeg har fått bindt opp non nye eksemplarer.. sikkert flere som har denne flua, da det ikke er mitt mønster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende solskinn i morgest motiverte meg for en formiddagstur i fjorden, startet med å fiske etter HA dypt og med teppesild uten resultat. Spotter så fisk som jager i overflaten, stimen kommer i retning land. Skifter til Runars Deceiver og plasserer flua skrått foran stimen, stripper inn og - der satt den. Sø var skikkelig fighting villig og hoppet 5-6 ganger høyt ut av vannet før den pent ble landet i håven. Anslår vekta til ca 800 g.

post-3815-13949882730873_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cdcrekka

ser der lite rapportering fra larviks området her, noen som som fanger noe i strekningen sandefjord-mølen om dagen? vi er en

liten gjeng som har lyst til å prøve oss på den andre sida, dvs østfold men er usikkre på hvor vi skulle fisket. fint med et tips eller to ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sniker meg nok ut en kjapp tur i Sanedefjordområdet i løpet av en times tid. Dersom du trenger guiding på Østfoldsiden så ville jeg sendt en PM til pistus eller Tony Pedersen her inne  ;) Det er forøvrig Jeløyatreffet der i helgen. Mange av de salte forumbrukerne her inne som er der ute, så hadde jeg vært dere så hadde jeg kommet meg på båten litt brennkvikt og fått med fisket ut dagen og morgendagen  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...