Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Du bommer så stygt Stig at det er helt overkomisk.....Ha ha du prøver å komme med kritikk, du har ingen grunn til å komme med noenting.

1: DET VAR DU SOM LØY FOR Å FÅ REDE PÅ SUPERFLUA

2: JEG FISKER IKKE BARE MED DEN, JEG HAR EN HAUG AV GODE FLUER.

3: SUPERFLUA ER IKKE MIDDELS, MEN DU VET AT MAN OGSÅ MÅ KUNNE BRUKE UTSTYRET

4: DET ER LITT AVSLØRENDE Å IKKE SE AT DU FANGER GYTEFARGEDE LAKSER Å IKKE SJØØRRET

5: JEG HAR JOBBET I ÅREVIS MED FISK OG VASSDRAG SÅ SÅNN SETT VAR DET IKKE VANSKELIG Å SE DET FOR MIN DEL

6: DE ALLER FLESTE HAR MINDRE KUNNSKAP ENN DE SOM VIRKELIG VET HVA DE PRATER OM

7: FORUMENE ER OG BLIR FOR GJENNOMSNITTET OG DET SKAL HELST HOLDES PÅ ET SLIKT NIVÅ

8: NÅR JEG ER FERDIG MED BOK HAR NULL OG NIKS MED AT DU IKKE KAN SE FORSKJELL PÅ LAKS OG SJØØRRET

9: DU ER EN SELVGOD FYR SOM DRITER SEG LODDRETT UT VED Å FØRST LYVE TIL SEG INFORMASJON FOR SÅ Å KRITISERE FLUA.

10 : JEG HAR GITT UT PLATE I NOVEMBER OG DEN UTTRYKKSFORMEN HAR KOMMET FORAN FISKEBOKA

11. BOKA KOMMER DEN.

12: GLED DEG

13: BLIR

14 ET

15 KAPITTEL

16 OM

17 ARTSKUNNSKAP OGSÅ TIL GLEDE FOR ALLE SOM TRENGER DET

18 OG ET OM HVORDAN MAN FIKSER BEKKER OG PRESSER SEG UT AV APATIEN SOM REGJERER I DETTE LANDET FOR TIDEN.

19 OG SÅ KOMMER DET ET AVSNITT OM DEN GANGEN JEG BLE RINGT OPP AV EN SOM VAR SÅ FREKK Å LURE TIL SEG INFO ISTEDENFOR Å BARE VÆRE ÆRLIG......GONZO-STYLE

<<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stygt av deg Stig, å komme med slikt skittprat....Det er vas alt sammen og det vet du...Har skrevet en Pm til deg.

Aldri mer Fluefiskesiden på meg, og det ser generelt ut til å bli mindre som skjer her.....Synd da de mange som har peiling blir skjøvet ut av arrogante sosiale mekanismer omtrent som en slags kvasilosje.

Laks forvekslet med sjøørret, og så den typiske laksen.....Hmm......prater om fang og slipp, kritiserer bruk av tube og treble uten å forklare hvorfor(men det er jo for å fri til trendslavene og copycatsa)

Forferdelig forum

Et av norges verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cortland har myke fine vinter liner, det har Guideline også.

Jeg bruker Lee Wulff saltwater om vinteren, eller nesten alltid året rundt.

Om jeg trenger en glassline så blir det crystal camo fra Cortland.

Lenge siden du var innom nå marbakken..

Har lurt på hva du holdt på med :)

Fint med bål og det er mye av kosen, syns jeg :)

Nå er det bare knappe -3 på kysten her og det er vel ingen som fryser da ;D

Så ut å fisk og skitt fiske til de som skal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitt ut plate og fiska laks hele sommeren, vært lite sjøørret i høst. Litt vanskelig å finne inspirasjon etter en sommer med utrolig laksefiske....

Er ikke så aktiv på forum lenger, syntes høydepunktet var for noen år siden....Forum er litt kjedeligere enn før og kjennes ikke så "viktig" lenger.

Dessuten er min måte å skrive på såpass krevende å svelge for noen at jeg etterhvert ikke orker he he.

Cortland camo er bra og går langt....Liker snører du kan jobbe litt lengre med og som tolerere flere rytmer....Coastal er for ensporet syntes jeg.

Ellers er jeg svak for klippa wf liner sammen med amnesia skyteline.

For tiden har jeg kjørt en lang lang klump, går fryktelig langt og er førstevalg på steder du har plass....Ellers er kortere klumper eller hel-liner å foretrekke på trangere steder.

Speykaster mer og mer på kysten etterhvert og da er heller ikke coastal best....liker å kunne dra på med å slippe skyteline i bakslengen....Fy faen du kan få store D loops da....og for en følelese når den strekker seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og leste de første 20-25 sidene. Håper at flere tar seg tid til det. Vil gjerne tilbake da tråden handlet om å utvikle sjøørretfiske.

I dag er denne tråden blitt en avtalebok og "jeg fikk" uten noe mer. Og når feilfrie må brøle...

Gidder knapt å lese tråden i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjorde som deg og leste de par tre første sidene, fant mine aller første innlegg, og fant ut at jeg ikke har fisket med flue i mer enn fem år. Har kanskje ikke så mye jeg skal ha sagt i den store sammenheng vil sikkert mange tenke... dem om det, kan vi ikke bevare tråden i Toggi's ånd og få den back on track bare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mye kjedelig ja, enig.....

Mine beste bidrag om fks nattfiske osv befinner seg noen år lenger bak. Ubeskjeden vil jeg påstå det er noe av det beste på hele tråden..

Kunne ha skrevet mer og bidratt, men folk er så svake når de er på forum så det blir bare litt her og der.

Har for tiden glede i å skrive akkurat det jeg føler....det er interessant å ekspandere måten man skriver på. Er jo kjempekjedelighvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toggi var flott og skrev bra! Digga han og følte jeg kunne skrive langt, avansert og humoristisk..Han var alltid med på notene.

Jeg har som sagt skrevet masse og syntes det var en bra karma her en stund.

Sannheten er at noen trekker ned kvaliteten, både fordi de er smale rent kommunikativt ( klager fort på off-topics osv) Og at altfor altfor få tør å skrive fra hjertet.

Jeg gjør det og blir banket opp hele tiden.... ;D

Liker det, og så må folk slutte å ta alt så alvorlig....Savner mer banning og stygge ord for å være ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe enig med nox der, ser poenget til Marb men forumet er ikke en plass hor man skal rløpe fritt, drite ut folk, holde seg til tema er et minstekrav. Du har mye å bidra med Marb, legg det ut slik du vanligvis gjør, og folk vil bli provoserte :) Er det de som er teite, eller er det du som ikke evner å kommunisere godt? :) Velment dette her, ikke kritikk.

Edit: In your face er fett når det gjelder musikk, ikke like fett på et interesseforum, my 2 cents.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa... men man trenger jo ikke rette på alt heller:) Lov å bomme,aldri opplevd det sjøl...men hørt at andre gjør det...

Dessuten så syns jeg man skal begrave alle stridigheter her og nå,og heller være fornøyd at folk engasjerer seg . For mange er det en lidenskap,og da er det lett å tråkke folk på tærne..

Men hva kan vi gjøre for å komme på rett spor? Har vi ikke mer å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...