Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Så lenge det er tilnærmet vindstille kan stokken synke til under 20 for mitt vedkommende,men jeg gjentar;BÅL er et must". Men det er jo ganske langt unna behagelig......(og vanligvis laaangt unna fisken også) :) Men,det er medisin for en fiskesjel uansett,bare håpet er der ;) Nå jobber jeg ute hele året da og får jo tilvendt meg bra på den måten...PS:problemet er å finne liner som holder mål i sprengkulde,jeg har testet maaange,men Guideline Coastel er til å stole på selv i "arktiske strøk" <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Jammen Stig; jeg tar ikke stilling til noe som helst, jeg simpelthen kommer med info om det jeg kan... Hvis de ikke har gytt så øker det sannsynligheten for rømt oppdrett, det samme gjelder hvis de jakter mat OG er mellom 3,5 og 6 kg. Beklager hvis det setter ned opplevelsen din, men som sagt har vel jeg bare svart på innlegg som har med diskusjon om å se forskjell og gjøre ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg får prøve Guideline Coastal, for SA gpx hoover snøret jeg bruker nå er som å kaste med vaier under disse forholdene..

Noen fler som har erfaring med Guideline Coastal slow int?

Ellers må jeg støtte meg til at bål er must, og halve kosen spør du meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kommentaren her er rapportert til moderator. Helt unødvendig det oppgulpet du kommer med, smiltegn eller ei. HVIS det er oppdrett/hybrid kan det være vanskelig å skille arter, særlig på visse årstider. Kunne lett gått på en smell du å. Dessuten er det ofte enklere å få sjøørreten enn laksen i sjøen

.    Ro deg ned a!!!!!!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg virkelig på deres vegne ,at dere mest sannsynlig har funnet et hotspot for stor fisk.. uansett om det er laks eller sø,så er fisk i 3-6 kg ikke hverdagskost i min krets:)

Har hatt mange turer sjøl i det siste,og ikke fått større fisk enn kilo'n..men antall fisk har vært respektabel..

Brukte SA sitt hover snøre,og det er ubrukelig i kulda.. vanskelig å holde inne i snørekurven. Måtte pent gå tilbake til delta lina fra Airflo..slow intrm,siden inntrekka går i slow motion;)

Lykke til med fisket i helga,jeg må dessverre jobbe fremover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig som ga seg ut for å være en annen for å få fatt i ingrediensene til "superflua".....Og ser ikke hva slags art han fisker..

Amatør. ;)

Marbakken, vi har vel funnet amatøren blant oss forleeenge siden, har vi ikke?? :)

Synest det er godt lang tid nå...lovet du oss ikke en bok?

Dessuten er "superfluen" din, en enkel tobis av helt middels kvalitet, og at du bruker treblekrok og en tube på den i tillegg sier jo sitt..he-he.

Har jo selvsagt mer enn gode nok fluer selv, om ikke den innbilte superfluen din skulle ta fokus vekk fra mitt fiske i mine omgivelser.

Jeg har brukt Tobis imitasjoner på strender i mange år, men hell også...men å sverge til slik flue ene og alene over alt i mitt tilsynelatende mer allsidige fiske enn ditt, ville jeg aldri drømt om å gjøre.

Mitt fluefiske er allsidig og berikende, ikke begrensende i forhold til personlig overbevisning...jeg gjentar for deg siden du er en utgitt "tenker/filosof"; "utdanning er veien fra skråsikker uvitenhet til sindig usikkerhet.."...

Du prøver jo å virke oppegående, men avslører jo din uvitenhet til gangs..gang på gang.

Og da refererer jeg utelukkende til dine siste kommentarer.

Dette blir for dumt Kent- var ikke med slike utvekslinger Toggi startet tråden tror jeg.

Stig

Eneste jeg er skråsikker på er at jeg ikke er sikker på det.

Godt skrevet Stig. Synes denne tråden er blitt litt lite om sjøørret fiske. Nå er det mest "jeg fikk" -> Gratulere ..

Tror svært mange dyktige sjøørretfiskere ikke gidder lengre å bidra nettopp pga skråsikre medlemmer.. og "jeg fikk"

Håper vi kan få tråden inn igjen på nettopp Sjøørretfiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet av: nox

Gleder meg virkelig på deres vegne ,at dere mest sannsynlig har funnet et hotspot for stor fisk.. uansett om det er laks eller sø,så er fisk i 3-6 kg ikke hverdagskost i min krets:)

Har hatt mange turer sjøl i det siste,og ikke fått større fisk enn kilo'n..men antall fisk har vært respektabel..

Brukte SA sitt hover snøre,og det er ubrukelig i kulda.. vanskelig å holde inne i snørekurven. Måtte pent gå tilbake til delta lina fra Airflo..slow intrm,siden inntrekka går i slow motion;)

Lykke til med fisket i helga,jeg må dessverre jobbe fremover.. 

Ja heldig med plassen :) airflo linen er gull :) spesielt når det er grisekaldt ute :) her går det i eksamen fram til mandag, men tirsdag er det ferie og nye muligheter for å lure noen salte prikkefanter :)

God helg

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg får prøve Guideline Coastal, for SA gpx hoover snøret jeg bruker nå er som å kaste med vaier under disse forholdene..

Noen fler som har erfaring med Guideline Coastal slow int?

Ellers må jeg støtte meg til at bål er must, og halve kosen spør du meg:)

Hvis du har rask stang ville jeg overklasset om du går for slow int  ;D

Fast int er fin i samme klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet 7 i slow på rs 7 forrige helg synes det funka bra. Smiley ville 1 klasse opp. Skal sies at det var lite vind den dagen. Jeg synes den lada stanga greit og måtte ikke mange blind kasta til før jeg kunne skyte ut bra med line. Må teste comboen din Nico:-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slow har 17 gram som i utgangspunktet bør holde. Har klumper på 18gram som jeg lader med amnesia, men den comboen er ubrukelig nå grunnet kulda. Trenger jo ikke kaste til Danmark for å få fisk heller. Selve skytedelen på coastal er vel lik på de to? Coatingen på  selve klumpen er vel glattere å sklir lettere? Uten at det bør ha noe å si da skytedelen er ditto?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Denne kommentaren her er rapportert til moderator. Helt unødvendig det oppgulpet du kommer med, smiltegn eller ei. HVIS det er oppdrett/hybrid kan det være vanskelig å skille arter, særlig på visse årstider. Kunne lett gått på en smell du å. Dessuten er det ofte enklere å få sjøørreten enn laksen i sjøen

.    Ro deg ned a!!!!!!!!

Må bare si at jeg syns at denne fine tråden er på vei å bli ødelagt av denne diskusjonen. Dere kan godt diskutere dette da det virker være et emne som engasjerer men gjør det i egen tråd. Jeg gidder snart ikke gå inn her og sjekke lenger. Fullstendig OT når det går så her langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skytelina fra Zpey funker som fjell i kulda, det gjør intermediate glass-klumpen også. Forøvrig enig med Swede. Heldigvis oppdaterte Kjetil H. meg litt idag. Dette tar jo helt overhånd karer.

Var forøvrig ute forrige lørdag sammen med Nox og en kompis av han på Hvaler, blei en og mista en i -6 og 8m/s... grymt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...