Gå til innhold

Vadepakke?


andré

Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg bruker ofte vadebukse som turbukse i skauen både vår, sommer og høst og det blir ofte flere turer i uka.  Fisker mye i skogsvann og da er dette praktisk...dersom man ser bort ifra eimen av hest i etterkant...... :-[  Blir mye risping i busker og kratt og ikke så rent sjelden hekter jeg meg fast i kvist.  Bruker derfor ei gammal bukse til dette.  Denne buksa ble for noen år siden kjøpt inn som min første, ei Sølvkrokenbukse til 990,- og denne virker ved første øyekast ikke å være spesielt solid.  Ingen forsterkninger over rumpe eller knær og stoffet er vel heller ikke spesielt tykt.  Men den holder fremdeles tett! 

Så..man behøver ikke nødvendigvis kjøpe bukse til 8000,- for å holde seg tørr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Dette blir min tredje vadebukse i år.

 

:o :o pleier du å bli skutt på med hagle eller? ;D

 

Hehe, nei, men mellom 200 og 250 fiskdager i året krever sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir min tredje vadebukse i år.

 

!!!???

 

Har et par Freestone på 5. året, og de fungerer fortsatt perfekt, uten noen som helst problemer. Kan gjerne gi et par tips til de som sliter ut flere par i året.

 

Det beste tipset er kanskje å ikke dra rett på by'n med vaderne på etter fisketur, for så å krabbe hjem etter nachspielet. Dette har en tendens til å gi stygge hull på knærne, og frontlomme full av småmynter som flyter rundt i kebabsaus.

 

Hva det skyldes at han ene her til stadighet får hull i skrittregionen skal jeg ikke spekulere for mye i bakgrunnen til...

Men, fra spøk til relvolver, kan det hya noen sammenheng med bruk av flytering? (Ref. bildet med deg i flytering)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv mine første Simms vadere, Guide Classic er fortsatt brukbare. De ble kjøpt i 1999. Det blir mye småhull underveis, men det er jo så såre enkelt å fikse disse vaderne. De er ikke pene å se på lenger, men de funker fortsatt. Har de hos far og mor, og jeg bruker dem hver gang jeg er hjemme.

 

G3 har sterkere materiale, så det har blitt færre hull i dem. De er 3 år nå.

 

Begge har fått MYE juling av bjørnebærbusker og annet tornekratt, samt fjell og steiner. Det er nesten et under at de har holdt så lenge de har gjort.

 

Jeg har prøvd andre bukser underveis, men har ikke funnet noen som er i nærheten så komfortable som Simms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har simms G3 sømmen på innsiden av bena?

 

Ja det har den , men G3 buksa er utrolig slitesterk , å det er svært få reklamasjoner eller feil på disse buksene.

På G4 er det ikke søm på innsiden av bena.

 

Passformen på G3 er også helt fantastisk . Den kommer også i såkalt " mellom/kombi " størrelser som feks. Medium long , Large Long.

Så det er lettere å finne ei bukse som passer helt riktig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Har simms G3 sømmen på innsiden av bena?

 

Ja det har den , men G3 buksa er utrolig slitesterk , å det er svært få reklamasjoner eller feil på disse buksene.

På G4 er det ikke søm på innsiden av bena.

 

Passformen på G3 er også helt fantastisk . Den kommer også i såkalt " mellom/kombi " størrelser som feks. Medium long , Large Long.

Så det er lettere å finne ei bukse som passer helt riktig. ;)

G# er mi favorittbukse, fordi om jeg ikke har den. Har kikka/testa denne litt, og den er bare deilig. Men LITT for dyr synst jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok vært litt i overkant mye reklamasjoner( til å være Simms) på de første G3 buksene. Grunnen var at han som sydde sokkene gjorde en slett jobb. Men han har fått fyken, så nå er vel problemet løst. Ellers er det en kanon god vadebukse.

 

Det blir nok en G4 bukse neste sesong til elvefiske. Noen med erfaringer så langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Det blir nok en G4 bukse neste sesong til elvefiske. Noen med erfaringer så langt?

 

da burde du spørre klovnene på de forskjellige sirkusene!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

kødda!  ;D. hadde ikke sagt nei til g4 hadde jeg fått den billig, eller helst sponset. men da kun pga kvaliteten.

 

on topic: slate har jo gode tilbud på forskjellige pakker, også av simms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Jeg ser mange snakker om hvor mange år buksene er. Det har jo ingenting med saken å gjøre. Hvor mange timer, antall mil gått og fiskedager er mer relevant mener jeg. Jeg har aldri eid en SIMMS bukse, men jeg har hatt noen andre SIMMS produkter og jeg vil si det er mildt sagt oppskrytt. Form og funksjon er perfekt. Glidelåser, sømmer osv har samme problemene som med alle andre merker. (Nå får jeg sikkert hele den norske filmmafiaen etter meg... hehe;) d)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det er jo ingen tvil om at Simms er markedslederen, og blir det for alltid?

 

Men i kategorien ekstremtbrukere(250 fiskedager i året), slike som meg så er jeg redd at f.eks en  g3 bukse ville blitt "dyrt"  kjøp. Kan gjerne være testperson jeg ;D he he

 

Tror den hadde "ryki" som alle de andre gjør, og derfor kjøper jeg rimeligere alternativer ala Kinetick extreme som jeg  også får meget bra pris på( Den holder som f....)

 

Veldig positivt overrasket.

 

Men at Simms er kvalitet tviler jeg ikke et sekund  på.

 

 

Mvh

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme kategori som Toggi med 250+ fiskedager i året. Derfor er jeg opptatt av kvaliteten på vadere til ekstrembruk. På lik linje med mange andre vil jeg tro at Simms G3, og G4 vil være en dyrekjøpt erfaring. Vi får prøve sponsing Toggi, og teste forskjellig utstyr for importører :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei s0und

 

Ja, jeg er litt på testing jeg for tiden så det er en start ;)

Men det er stenger og ikke Simms bukser..

 

Der er vi enige, kjipt å kjøpe bukse til 5 lapper også går den like fort som masse annet.

Det er det jeg er redd for, du angrer ikke hvis du kjøper Kinetick extreme buksa.

 

Jeg kan sikkert skaffe en til deg jeg. Bare å evt sende PM.

 

 

 

Mvh

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er faktisk disse buksene/produktene beregnet på folk som fisker mye. Spesielt guider.

Snodig at noen kan "slakte" et produkt man aldri har prøvd... ;)

 

Jeg har brukt simms guide vesten i mange år og har aldri hatt et eneste problem. Jeg har også classic guide jakke, samt en G3 jakke, og på alle punkter er det beste produktene i sitt slag jeg noensinne har hatt gleden av å prøve. Simms bruker topp glidelåser etc. og har utrolig strenge kvalitetskrav. Faktisk strengere enn det Gore forlanger.

Jeg begynner nesten å tro at du må være utrolig klønete, nicolaj ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder meg til Guideline og Patagonia. Simms blir for snobbete og åpenbart utstyrsjålete. Simms er i ferd med å tråkke over grensen for god estetikk og diskresjon. Spesielt den nye G4! Betale 8.000 kroner for vadebukser? Der går grensa. På den annen side hadde jeg fått den til jul i år, så hadde jeg nok spradet rundt med den neste år.  ;) (Sjansen for det er derimot latterlig liten. Holder en knapp på at jeg i høyden får en ny C&F-boks og en hel nakke.)  

 

Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Hadde vert morro å vist hva anna du har testa Tmags....Av nyere ting asså. Vist du feks har testa simms opp mot andre merker de siste åra, eller har erfaringer som feks..Fisket med kompiser mye, som har utstyr som har vist seg å være dårligere en det du har brukt osv. Er jo ikke vits å si at simms er bedre en alt annet vist du ikke har testa noe annet de siste 10 åra liksom :):) Vist du skjønner :D (Dette er ikke for å rakke ner på deg, men hadde vert morro å høre dine erfaringer siden du fisker så jækla mye)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legitimt spørsmål det Henning, selv om hensikten hadde vært å rakke ned på meg  :)

 

Men etter mange år på nettet har jeg lært at det er best å rose der det er fortjent, og heller holde tyst hvis det er produkter jeg (eller andre) ikke synes var så bra.

 

Jeg kommer på 5 andre kjente merker som enten jeg eller mine fiskekompiser har erfaring med, og en god del som ikke er så kjente (som vadebukseprodusent). Jeg har også testet flere prototyper som er produsert på samme fabrikker som mange av de kjente merkene er produsert.

Når det gjelder slitestyrke så er det mange gode bukser. Pusteegenskaper er en del verre, og kombinasjonen av begge, veldig få. Grunnen er ganske enkelt at Goretex fortsatt er best på det området, selv om forskjellene er mindre nå enn de var.

 

Hvis jeg ikke hadde brukt Simms ville jeg antagelig gått for enten patagonia, Cloudveil eller LLBean. Av de billigere antagelig Vision. De bruker bra membran.

 

Hvis du vil vite mer i detailj så kan vi ta det på PM.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Nå er faktisk disse buksene/produktene beregnet på folk som fisker mye. Spesielt guider.

Snodig at noen kan "slakte" et produkt man aldri har prøvd... ;)

 

Jeg har brukt simms guide vesten i mange år og har aldri hatt et eneste problem. Jeg har også classic guide jakke, samt en G3 jakke, og på alle punkter er det beste produktene i sitt slag jeg noensinne har hatt gleden av å prøve. Simms bruker topp glidelåser etc. og har utrolig strenge kvalitetskrav. Faktisk strengere enn det Gore forlanger.

Jeg begynner nesten å tro at du må være utrolig klønete, nicolaj ;D ;D

 

Hehe.. eller at du må fiske mer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...