Gå til innhold

Fluefiskesiden i fremmarsj!!!!


Flemming

Anbefalte innlegg

Har selv frekventert begge forumene jevnlig, men må få lov til å si at ffn har tapt seg mye.

Mista endel av min tillit med all den gnissinga mellom enkelte brukere/moderatorer, samt at jeg opplevde mye drittkasting rettet mot både redaktører, moderatorer, brukere, firmaer, merker osv.... (Innhabilitet etc...)

Håper dette endrer seg og håper at ffn igjen kan finne den "gamle" tonen.

 

God natt Joakim!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

 

Men for å ødelegge bare litt av den seierberusede stemningen som nå råder, så er ikke tallene du serverer heeeelt i henhold, Flemming... ;)

Fluefiskesiden bruker tall som baseres på innloggede brukere de siste 30 minuttene, mens Fluefiske.net bruker siste 15. Så dere får endre på counteren deres før det blir helt hæla i taket! Da blir i det minste "konkurransen" mer rettferdig... ;D

 

Hehe.. ;D Da skal jeg fortelle deg noe morsomt: Counteren vår virker ikke! Dvs at du kun ser hvor mange som er pålogget akkurat NÅ, men på ffn ser man siste 15 minutter. Altså - Dere jukser...!!  ;D

 

(logg av, så ser du at navnet blir borte med en gang..)

 

Neida Joakim, dette er bare en vennskapelig fleip! Selvfølgelig er det godt å ha flere fora i Norge. Litt konkurranse er bare bra! Litt breial må jeg få lov til å være - siden vi er best!!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flemming: Hehehe! Joda du skal få lov til å være breial, men counteren deres virker den. Logger man fysisk av, så forsvinner navnet uansett hvilket forum man er på, eller hvilken tidsramme man opererer med. Så det er fremdeles dere som "jukser". ;)

 

Nei, nei, nei.. ;D Jeg kan ikke disse tekniske detaljene, men når man logger av så går "antall pålogget" ned med én person samtidig som navnet forsvinner. Telleren venter ikke 30 minutter etter at navnet er borte...

 

Er ganske sikker på at jeg har rett..!!!  ;D Dere jukser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei.. ;D Jeg kan ikke disse tekniske detaljene, men når man logger av så går "antall pålogget" ned med én person samtidig som navnet forsvinner. Telleren venter ikke 30 minutter etter at navnet er borte...

 

Er ganske sikker på at jeg har rett..!!!  ;D Dere jukser...

 

Jo, jo, jo... ;) Er jo nettopp det jeg sier; det fungerer likt begge steder. Logger man seg fysisk av (altså trykker på logout-knappen) går antall pålogget ned med 1 stk. samtidig som navnet forsvinner. De fleste som surfer på forumer rundt forbi har lagret passord og brukernavn, og trykker derfor bort nettleseren sin når de er ferdige på forumet. Det tar da 30 min før navnet forsvinner hos dere, og 15 minutt hos oss. Fatter?

 

Ingen her er uvenner. Det er bare viktig å lære foreldregenerasjonen litt tekniske greier! ;D Flemming har jo tross alt laget en tråd som har generert 4 sider med streetpoints på grunnlag av en biiiitteliten feil i saksopplysningene. :P;D

 

Henning: Jeg er glad i både deg og Flemming uansett... ;D

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det er det fint med to forskjellige sider.

 

Kan ikke legge under en stein at jeg først registrerte meg på ff.net når jeg begynte å interessere meg for fluefiske, men har konvertert til ffs.no pga større innhold når det gjelder ørretfiske og ørretfluebinding. :)

 

Eneste tekniske jeg har å utsette på ffs.no er selve forumet, ikke innholdet men type forum. Er blitt glad i Invison Power Board i og med hardware.no/diskusjon.no bruker IPB. Har vært bruker på hw.no i en årrekke og alle vet at vaner er vonde å vende..  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv frekventert begge forumene jevnlig, men må få lov til å si at ffn har tapt seg mye.

Mista endel av min tillit med all den gnissinga mellom enkelte brukere/moderatorer, samt at jeg opplevde mye drittkasting rettet mot både redaktører, moderatorer, brukere, firmaer, merker osv.... (Innhabilitet etc...)

Håper dette endrer seg og håper at ffn igjen kan finne den "gamle" tonen.

 

 

Så ufattelig enig i det...

 

men siden jeg er opprinelig ørretfisker så er dette plassen jeg bruker mest..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som er litt opptatt av tall kan jeg opplyse om:

 

- Gjennomsnittlig unike brukere pr. dag i år: 2012

 

- Det blir lest rundt 35000 sider pr. dag.

 

- Innholdet på fluefiskesiden er over 1,2GB. (dere er rå til å laste opp, au, au!)

 

-Det er 76 % Normenn som leser, 4% Svensker og 3% Dansker. Resten er ikke identifisert i statistikken min. Det er antakelig folk fra Hedmark  ;D

 

- Mest aktive måned hittil i år er Juli (skulle skamme dere....sitte inne  ;D )

 

- Det er en jevn oppgang hele veien, det som øker mest er forumet og antallet brukere som registrerer seg pr. dag/uke/måned. Det gjør meg happy!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne annet enn at det må finnes utrolig mange fluefiskere i norge i forhold til innbyggertall ?  :o

Har vært innom utallige fluefiskefora på nettet, og med unntak av noen få amerikanske og engelske, er det mer aktivitet på de to største norske enn de andre tilsammen  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Kan ikke skjønne annet enn at det må finnes utrolig mange fluefiskere i norge i forhold til innbyggertall ?  :o

Har vært innom utallige fluefiskefora på nettet, og med unntak av noen få amerikanske og engelske, er det mer aktivitet på de to største norske enn de andre tilsammen  ;)

 

Det kan skyldes at det faktisk er ute og fisker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Lurer bare på om det kan være på tide å komme med et varsku om ikke å hvile på eventuelle laurbær her, i forhold til Fluefiske.net  ;D

Der har de virkelig tatt tak i det siste, og forsiden er stadig oppdatert med nyheter, tester osv, mens her ligger artikler, bla om filmer som kom for en evighet (ihvertfall 1 år) siden fortsatt å pryder forsiden :o

Hva med å feks satse litt mer på tester av div fluefiskerelaterte ting her også ?

har inntrykk av at mange setter pris på det !

Selve forumet her syntes jeg fortsatt holder veldig høy kvalitet, bare så det er sagt  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer bare på om det kan være på tide å komme med et varsku om ikke å hvile på eventuelle laurbær her, i forhold til Fluefiske.net  ;D

Der har de virkelig tatt tak i det siste, og forsiden er stadig oppdatert med nyheter, tester osv, mens her ligger artikler, bla om filmer som kom for en evighet (ihvertfall 1 år) siden fortsatt å pryder forsiden :o

Hva med å feks satse litt mer på tester av div fluefiskerelaterte ting her også ?

har inntrykk av at mange setter pris på det !

Selve forumet her syntes jeg fortsatt holder veldig høy kvalitet, bare så det er sagt  ;)

 

Enig i bege utsagn.

Et spmørsmål til moderatorene:

Hva skal til for at dere "aksepterer" en artikkel på forsiden? Kanskje en anmeldelse av et produkt (en produktgruppe) eller en film - kanskje en historie, tips etc.... Merker at det er MANGE utrolig kunnskapsrike og velformulerte medlemmer her, men kun et fåtall som skriver utenom forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i bege utsagn.

Et spmørsmål til moderatorene:

Hva skal til for at dere "aksepterer" en artikkel på forsiden? Kanskje en anmeldelse av et produkt (en produktgruppe) eller en film - kanskje en historie, tips etc.... Merker at det er MANGE utrolig kunnskapsrike og velformulerte medlemmer her, men kun et fåtall som skriver utenom forumet.

 

Det har vært diskutert før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...