Gå til innhold

G.Loomis


fettfinnejeger

Anbefalte innlegg

Gjest Henning

Dette har jeg svært liten tro på. Forbinder ikke Elbe med fluefiske. Jeg sitter ikke på bitten kompetanse ang dette, men magefølelsen sier meg at det er "no good". Kan godt hende at Elbe er fantastiske greier, men jeg kjenner jeg er kritisk. Liker heller ikke forbindelsen Shimano/Gloomis heller..............Har aldri likt det....Kan hende at det er nok grunn til å finne ny favorittstang  ;D....fordi om jeg da på belage meg på mye leiting :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skriver at de vil fullføre de GL-Express saker som ligger i systemet ja.... men hva med fremtiden?

Kanskje jeg må bytte favorittstang selv.... min flotte GLX Classic er jeg alt for glad i... ??? Elbe forbinder jeg med "REA-butikkene" på Svinesund hvor all dritt på svenskegrensa selges.... Dette lover ikke bra, håper at jeg tar feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Nå som G.Loomis er ute, skal man vel ikke se bort i fra at Nordic med ett større fokus på GuideLine kan komme til å utvikle

noen virkelig spennende stenger i årene som kommer.

Det kan jo bli svært så interessant, spør du meg.

 

Hvis Nordic nå i tillegg kan få gjort noe med håndtaket på den LeCie stanga, så den passer i min lille hånd så har de muligens ett større

marked for den å...... :) :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette blir positivt på sikt for NO, og negativt for Loomis. Guideline har jo i mange år produsert fremragende stenger, og vil helt sikkert komme med mye godt i årene som kommer. Hvordan Loomis skal klare å holde fotfeste i Norge er meg en gåte. Loomis blomstret for midten av nittitallet og fram til nå grunnet Aktiv-Fritid sin fremragende demo-virksomhet, samt kataloger med glanset papir. De fleste fluefiskere forbinder nok Elbe (som det antydes her) med Anders dupp og Otto Oter stenger. Vel, Elbe er ingen smågutt og regne riktignok, men det blir spennende å se hva de foretar seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Det er iallefall en ting som er helt klinkende klart. og det er at slik som ting er idag, kommer jeg IALLEFALL ikke til å kjøpe en stang fra en Elbe katalog!!!!!. Vi har et gatekjøkken/bensinstasjon her jeg bor, og det eneste som minner om fiskeutstyr der er en jævla Elbe katalog i en reol på siden av lyspærene som hører til biler. Føler på meg at Elbe har et sånn "bensinstasjon/sluk/dupp/useriøst/rekkeoveraltpåmarkedet/tull stempel på seg, og de skal gjøre underverker for at jeg skal skifte mening :D........samme gjelder faktisk Shimano også. Desse hører til i dypvannsfiskeverden hos meg........................Noen som kan tipse meg og gode SAGE stenger her? (litt spøk) ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Artig at dette statussymbolet nå kanskje ender i hyllene på bensinstasjoner, og Samvirkelag oppover i

dalene  :P

Tror jeg ler meg ihjel :D :D :D

Heia SAGE ;D

 

Huff.......Det så er så jækla gale er at det faktisk kan bli sånn :) :)..brrrrrrr..gremmes av tanken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Guideline har uten tvil mye bra, blir morsomt å følge med utviklingen.

 

Henning: Shimano biocraft serien med xt, xta og xtar er faktisk meget gode stenger det. Skal ikke tullle

             med Shimano ;D

 

 

Fra spøk til alvor, det kom som en BOMBE på mange tror jeg at Elbe tok over. Litt trist ja absolutt, men jeg tror Elbe klarer "utfordringen" gitt.

 

Gleder meg til å teste Lecie Rune ;D he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir Loomis noe dårligere av å bli distribuert av Elbe da guttær?  Er dere redd for at stengene skal bli dårligere, for at servicen skal bli dårligere..eller er det statusen som står for fall?  Noe sier meg at det er det siste som gjelder, ihvertfall etter innleggene her og dømme.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir Loomis noe dårligere av å bli distribuert av Elbe da guttær?  Er dere redd for at stengene skal bli dårligere, for at servicen skal bli dårligere..eller er det statusen som står for fall?  Noe sier meg at det er det siste som gjelder, ihvertfall etter innleggene her og dømme.  ;D

 

Tror vi kan forvente lavere priser på Loomis, kanskje mere på linje med prissettingen i USA hvor Loomis ikke er noe dyrere enn andre topp end  merker.

 

Har inntrykk av at AF/NO har kalkulert inn masse kostnader til Powerteam, svindyre kataloger og markedsføring, demoer etc i sine Loomis priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir Loomis noe dårligere av å bli distribuert av Elbe da guttær?  Er dere redd for at stengene skal bli dårligere, for at servicen skal bli dårligere..eller er det statusen som står for fall?  Noe sier meg at det er det siste som gjelder, ihvertfall etter innleggene her og dømme.  ;D

 

Tror vi kan forvente lavere priser på Loomis, kanskje mere på linje med prissettingen i USA hvor Loomis ikke er noe dyrere enn andre topp end  merker.

 

Har inntrykk av at AF/NO har kalkulert inn masse kostnader til Powerteam, svindyre kataloger og markedsføring, demoer etc i sine Loomis priser.

 

Er vel kanskje ikke så unaturlig om de kalkulerte inn sine kostnader, vanskelig å få butikken til å gå ellers kanskje. :)  Men du har et poeng, for en utenforstående kan det jo virke som NO har en del kostnader på markedsføring.  Jeg er som de fleste litt betenkt i denne saken, har vel følelsen av at servicenivået har en tendens til å synke i takt med økende størrelse på importør/forhandler.  Håper ikke dette vil skje i dette tilfelle.  Jeg liker også tanken på en stor og solid norsk aktør i denne bransjen, alt behøver vel ikke å være amerkansk eller svensk.  Dessuten er NO en interessant for mitt vedkommende, med eller uten Loomis.  Men dersom prisene på Loomis synker som følge av dette, kommer det jo noe godt ut av dette også...ihvertfall for de av oss som ikke utelukkende tenker på merkets status.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en tynn katalog fra NO til våren, da  ;D

Nei, ærlig talt ser jeg ikke problemet ! De som vil ha G.Loomis kan fortsatt kjøpe det, og kanskje til en pris som ikke er helt latterlig også !

Vil nok tro NO kommer til å knytte til seg et annet amerikansk navn etterhvert, som erstatning for Loomis  ;)

GuideLine vil sannsynligvis alltid komme til å selge brukbart her hos oss, men de vil aldri bli blant de ledende merkene utenfor skandinavia !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Blir Loomis noe dårligere av å bli distribuert av Elbe da guttær?  Er dere redd for at stengene skal bli dårligere, for at servicen skal bli dårligere..eller er det statusen som står for fall?  Noe sier meg at det er det siste som gjelder, ihvertfall etter innleggene her og dømme.  ;D

Deter selfølgelig litt status, som men scott, SAGE og andre merker. Tingen er at jeg forbinder Elbe, og sølvkroken for den del som noe helt annet en fluefiske, og da smaker det ikke så godt. Kan godt hende prisen går litt ner, men det tror jeg ikke er mye gitt, men servicen kommer garrantert til å bli det. Tenk deg bare at du skal ha ei lyspære på en bil på denne stasjonen som selger Loomis....Hvor mye hjelp får du av hu 14år gamle blondina bak kassa?...nettop...INGEN hjelp. Hvordan tror du desse Idolkassadamene da er på fiskeutstyr?

Kan godt hende at Elbe legger opp til et bra system som jeg kommer til å like, men jeg er kritisk til det motsatte er bevist.....som alltid. :D

" Hva stang har du da" spør Kåre..." Jo, jeg har en Streamdance hls i klasse 4" svarer Finn.........."Åja...Du mener en slik som de har oppe på mixen?" spør Kåre....."Ja" svarer Finn......."Hvorfor har du sååå dyr stang da?......De har jo sølvkrokensett til 999 rett på sia av"...............................huff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...