Gå til innhold

SØ TUR I VESTFOLD/TELEMAR 08


Loop Mads

Anbefalte innlegg

Gjest Jon Hafstad

27. JANUAR?! Er dere spik, spenna gærne.... Kaldt, jo!  ;D

Tenkte mer Mars / April... 8)

 

Jaja, får vel ta frem alt ulltøy jeg eier og har - for være med, det skal jeg!

 

Om noen er gærne nok til å bli med nedover fredagen (etter jobbtid) allerede, og tåler to netter i telt, så er jeg med på det. Eller lørdag-søndag. Uansett, jeg har i hvertfall stasjonsvogn og telt og en hel liten haug liggeunderlag.

Er det noen lokale helter som vet om en bra plass å telte - badestrender er ofte glimrende på denne tiden av året!

 

(steike, nå må jeg jobbe opp litt pluss-poeng på hjemmefronten OG binde en haug SØ-fluer...)

 

Ikke noe problem med kulde, vadet mellom is flak i helgen, Blir stemning av sånt... Henger meg forøverig på!!!

 

Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Det er fult mulig å sette opp telt på Eftang ville jeg tru. Glimrende SØ plass, det ligger jo i Viksfjord.

 

Mener du ved Ølbergholmen, eller har du et bedre forslag.Ølbergholmen er nok så utsatt for vind både fra nord og syd , men ellers en veldig fin plass.

Ser ut som om de fleste "gressflekkene" i området er tilknyttet en eller annen hytte.Dem er det vel greit å holde seg unna.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Alle sammen. Takker for resposen her. Den ble myyyyyyeeee større en jeg hadde forventet. ;D ;D ;D ;D

 

Det var ei dårlig helg den 27 som krasjer med 5-er cupen, ser også at det er noen som har problemer med helga etter. Så da setter jeg 9.02. som blir den første turen her nede, dette for at alle kan planlegge, den 20.01 tror jeg blir litt for kort. Slik at de som kommer et stykke unna har litt tid.

 

Sette opp lavo og telt tror jeg ikke blir noe problem på eftang/ølbergholmen.

 

Hadde også tenkt at vi kunne samle alle sammen først til litt små snakk, samt se på sjøkart(draft), og eventetuelt et kort foredrag om sø av Magnus, hvis dette kunne være av interesse for folket eller om det skal bare fiskes. Kan få tak i lokale til kr 300 - 400.

 

Setter også værforbehold her også. Vinden er den mest kritiske.

 

Hilsen

 

Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd ikke det passet for alle den 27 men jeg kommer til å møte opp på ølbergholmen uansett den 20/1 det kan jo de andre som også har mulighet til så kaller vi det bare et minitreff ;D

 

Jeg er "all in" på evt begge treffa jeg :) Det er jo et utrolig vakkert sted du nevner her Robin. Smiler hver gang jeg er der, minner meg om middelhavet til tider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen problem, jeg blir med på en mini tur den 20.01 skal jo ut helt sikkert uannsett. Da blir det kun fiske fiske fiske litt snakk over kaffen og en snickers. ;D

 

Men den store turen tar vi den 09.02.

 

Det blir flere turer utover hadde jeg tenkt. Det er morro å høre hva alle andre fiskere tenker og fisker med.

 

Hilsen

 

Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satser på Ølbergholmen 19-20 Januar, inkludert overnatting siden det er et stykke å kjøre fra Oslo for bare en dag.

Flere som kunne tenke seg campingliv neste helg?

 

Til de "lokale heltene" - er det muligheter for telting der?

 

For oslo-folk etc - vil noen sitte på nedover lørdagen og/eller oppover søndagen?

 

Kontakt meg gjerne på mobil 9070 8816

 

Lars Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har vært der noen ganger og det er fint å telte der.  Med forbehold om at det ikke er telting forbudt der da, men tror ikke det.

Har lagt ved et bildet av plassen.  Som du ser er det 2 viker der og muligheter for mange å fiske samtidig.

 

God tur

Karl

[attachthumb=#]

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er med gutter, gleder meg virkelig nå. Er det noe jeg skal ta med så si ifra. Jeg har i overkant mye stenger og snører liggende, da kan jo evt noen prøve kaste snører, stenger etc..... ;)

 

Gleder meg til å møte deg Larserikm  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Karl! ser glimrende ut.

 

Toggi - hvis du har et synk-snøre i klasse 8 (synk I eller II) så vil jeg gjerne teste det / kjøpe det, evt også en intermidiate i samme klasse.

Eneste synk jeg har idag til åtter'n er et SA Streamer Express, og det synker litt i overkant fort til å fiske fra land i.

Fanger mest tang og blåskjell med det fra Forenbu-landet  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste synk jeg har idag til åtter'n er et SA Streamer Express, og det synker litt i overkant fort til å fiske fra land i.

Fanger mest tang og blåskjell med det fra Forenbu-landet  ;)

 

;D

 

Lars Erik, når jeg ser avataren din, så får jeg mest lyst til å poste et spørsmål om hvor jeg bør plassere (evt.!) overskuddslikviditet de nærmeste tre-fem år?  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Karl! ser glimrende ut.

 

Toggi - hvis du har et synk-snøre i klasse 8 (synk I eller II) så vil jeg gjerne teste det / kjøpe det, evt også en intermidiate i samme klasse.

Eneste synk jeg har idag til åtter'n er et SA Streamer Express, og det synker litt i overkant fort til å fiske fra land i.

Fanger mest tang og blåskjell med det fra Forenbu-landet  ;)

 

Hei

 

Skal prøve å få ordnet opp i det der :) Kanskje sette opp et klump system til deg med synk?  ;) (gone fishing, back tonight) Har synk snører, men kun i 7. Har klumper til 8er utstyr. Det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Tur den 09.02 blir kjempebra. ..  håper det er mange som kan stille. . .Viksfjord området er jo en glimrende plass. Får håpe på finvær, det er jo da det er best:) ikke sant mads?? hehe.

 

Det er jo ingen teltforbud heller og gode overnattingsmuligheter på Ølbergholmen. Det er jo til og med campingplass rett i nærheten.

 

Vel møtt:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste synk jeg har idag til åtter'n er et SA Streamer Express, og det synker litt i overkant fort til å fiske fra land i.

Fanger mest tang og blåskjell med det fra Forenbu-landet  ;)

 

;D

 

Lars Erik, når jeg ser avataren din, så får jeg mest lyst til å poste et spørsmål om hvor jeg bør plassere (evt.!) overskuddslikviditet de nærmeste tre-fem år?   ;D

 

Haha - ikke noe Terra-AkerBrygge-Pareto-finans selv om jeg er slipse-mann med hjørnekontor!!  ;D

Jobber med shipping, så hvis noen skal ha noen containere skipet inn til eller ut fra Norge, så send meg en PM!

Har du noen hundre tusen til overs - kjøp A.P. Møller - Maersk aksjer på Københavns-børsen....  ;)

 

 

(Hmmm, når jeg tenker meg om må jeg ta en tur innom den tråden som gikk ifjor, der folk skrev hva de jobbet med... Kan hende jeg trenger noen fagkompetanser og utveksling av kommersielle / håndverksmessige tjenester!  8) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor ikke allverden av mil unna så telt turen blir uaktuell for min del, reiser til varmere strøk uken etter og vil ei bli syk. Stille ganske så tidlig på søndag, alt avhenger av kvelden før og hva den bringer inn(enbords) :)

 

Dette blir knallbra! Gøy å møte forumsavatarene på fisketur! Kanskje første fluefiskesiden treffet dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...