Gå til innhold

Fiske etter Havabbor


pellus

Anbefalte innlegg

hei

 

skal bare si at 22 til 23 august er det ha konkuranse på tromøy i arendal.100% c&r.

veldig bra premier i år og det er forskere som skal merke alle havabborene før de slippes ut igjen.

 

mvh vake

 

Høres ut som en bra og nyttig konkurranse!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Martin !!!! Hadde du den rette "svisj-lyden" fra snøret ditt som du savnet på Syd-kysten ( hehe ..) Nærmere bestemt Boderne ???  La dette ikke gå helt i topplokket ditt, ellers blir det kronisk vettu.

Kompis i Tønsberg fikk sin første HA kl 05 idag.  1,5 kg.... Lykkelig , "kan-du-si".......

post-2607-13949865705631_thumb.jpg

post-2607-13949865706406_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

14 juni 0450 så smalt det så jævlig til i vestfold, et godtstog stakk avgårde med teppesilden til fiskern 35. Det viste seg å bli ny rekord på havabbor for min del. Den ble veid av kompis Per suvren til 3,1 kilo.

Det føltes som å ha et godstog på kroken. Det er den villeste opplevelsen jeg har hatt med fluestang til nå. Ikke noe kan sammenliknes med denne. Guideline RS 7er føltes som en 4er stang og det er uten å ta i :P

 

Før det: Fisket med Per og Anders, alle hadde lugg, lyr og horngjell som fangst.

Vi oppsøkte et sted som ikke hadde fullt så farlige dønninger.

Anders dro videre innover vestfold. Jeg spøkte med at det kunne hende han angret på det.

Tidligere på dagen sa jeg at Per ga meg lykke på mr seabass. Får nesten alltid havabbor med han tilstede. Alle gode ting er tre skrev jeg, og da hadde jeg han i tankene.

 

Anders dro, vi dro tilbake til dønninger. Det var litt bedre nå, men vannnet var lavt. Månen lyste vakkert opp Mølen i skumringen. Jeg kasta på vak, hornis(som vanlig).

Jeg flytter på meg aktivt, bruker streamline og teppesild i rosa og hvit.

Per kjenner ikke mye, bare noen hornis.

Jeg begynner å dra lyr, de blir større og større for hver fisk. Jeg fisker på et sted som er LITT dypere.

Følte man ikke med så ble man kasta avgårde av brutale dønninger. Men jeg beit meg i det, lyren b le finere og finere. Jeg tenkte mitt, her er det liv! Solen begynte smått å varme.

Jeg klinker til hva jeg er god for. Akkurat i det jeg ser teppesilda ser jeg en syk syk dønning ti meter fra meg. Da smeller det noen helt vilt. Jeg tenker først, hm lyr... kanskje 5 kilo?!

Men så skjer det, et perverst utras. Som å ha på et godstog på kroken.

Jeg hyler til Per, kom hit for f.... HAVABBOR HAVABBOR. Ja, mer husker jeg ikke.

Streamline klump ut på et blunk, 30 meter skyteline ut i neste utras. Og dæven, der forsvant jaggu 15 meter backing også. Jeg skalv som et aspeløv. Per var helt fra seg, den er enorm hylte han.

Den ble med en dønning opp på land, vi veide den kjapt og tok bilder.

 

Vi var helt tomme etter dette, fy f for en dag, for en fiskeopplevelse. Av ren pur glede :)

Det var digg å sette denne tilbake, å vite at den svømmer der ute er bare digg.

Har ikke noe imot å ta med seg en fisk i ny og ne, men jeg satt den pent tilbake.

Sånne svære beist fortjener å bli mer enn gamle.

 

Bilder kjem! Takk for turen Anders og Per, dette vil jeg aldri glemme!!

 

Edit: Idag er det lov med skriveleifer og gjentakelse av seg selv.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toggi,

Jeg er stum av beundring...jeg er målløs...nesten...

Gratulerer med enorm fangst...jeg er så sykt misunnelig og unner deg slik fantasi fisk 100%

Det der er velfortjent altså.... :D :D :D

Fantastisk....tipper det var gøy å være i dine vadere kl "midt på natten" :)

 

Tipper du er glad i Mr Kabbes igangsetting av denne galskapen :D

Jeg husker å bli varm om kinnene ifjor når jeg fanget min til nå eneste havabbor...alt grunnet mannen fra Tigerstaden :D

 

Stig (medlem av R&T Fan Club) R&T FC ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå svinger det Toggi. Gratulerer! Lett å bli hekta da, og det blir bare verre. Husk, jeg har hatt bassfeber i 15 år nå ;D Feber som aldri går over. Flott å høre at den ble satt tilbake. Faktisk utrolig deilig følelse det også. Du er fornøyd og fisken er helt sikkert glad den også.

Var ute selv i morges. Klokka halv fem gikk første kastet i en jæ.... sur nordavind og bare 13gr. i vannet. Pyton! Ingen sommervarme nei. Fikk en del smålyr, men ingen HA (bass). Greit å informere om at det ikke alltid er så lett.

Gratulerer igjen!

 

Runar Kabbe

Nordisk Fiskeutstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk!!

 

Hadde aldri trodd jeg skulle få noe på fluestang som dro så hinsides, men der tok jeg feil!

Å være hekta fra før er en ting, men nå blir det bare enda verre etter 14 juni 2009 ;)

 

Japp man vil bare ha den følelsen igjen, den syke syke lysten på å kjøre noe sprekt overskygger alt. Tarpon next? :D

 

Klokka halv fem gikk første kastet i en jæ.... sur nordavind og bare 13gr. i vannet. Pyton! Ingen sommervarme nei. Fikk en del smålyr, men ingen HA (bass). Greit å informere om at det ikke alltid er så lett.

Gratulerer igjen!

 

Runar Kabbe

Nordisk Fiskeutstyr

 

Er det så jævelig kaldt i vannet enda? Blir en kveldsøkt på meg ikveld, se om ikke sola gjør jobben sin i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en KJEMPE opplevelse Toggi!! Prøvde å få tak i deg i går for nattfiske i indre Telemark. Godt du hadde slått av telefonen. Godstog opplevelsen hadde du ikke fått der. Regulert elv var sildrebekk og ikke fiskbar overhodet  :( :(. Tror jeg må binde opp noen sild og heller ta turen ned til deg  ;D ;D ;D

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

For en beast Toggi. Helt utrolig. Gratulerer med fantastisk så kanskje en av dine livs fangster så langt. Fant en spot igår der det så ut som om HA jaget men må ta meg ut til skjæret med bellyn. Ligger bare 250 meter ut og på satellitkarte ser bunnforholdene fantastiskt bra ut. Hurra for google earth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, allitd hyggelig med skryt ;)

 

Jeg vil vel si at grunnen til at jeg fikk havabbor(tislutt) var bare et kast til prinsippet.

Både Per og Anders var mye mer relaxed enn meg. Det er normalt å ha noen pauser, men igår var jeg veldig på hugget etter sola begynte å varme igjen p.g.a en kald vind fra nordvest. En grusom en. Vi fant litt mer le tilslutt.

 

På slutten hadde Per flere pauser og jeg flyttet flittig på meg til jeg fant ei dypere renne pga det lave vannet. Jeg tror det ga utslaget siden jeg tok endel lyr før det og Per kjente null.

 

Og nå, er det bjorni sin tur ;)

 

Takke alle de andre ivrige rundt meg for inspirasjonen. Det er mange, blant annet venner og ikke minst Runar. Det har seg sånn at det er lett å kverke en sebass, men jeg er fast bestemt på å sette resten ut igjen. Det er målet ;) Deilig med flere av disse syke beista.

 

Kommer du i natt bjorni?  :P hehe!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare Bjorni som kommer, i skrivende stund er jeg rukket å kjøre helt til Haukelisæter....er der snart ;D ;D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sorry...bare tuller...ønsketenkning :(

 

He he!!

 

Så ser du et gullegull nymfestrekk på veien og blir der en dag eller to :P

Gleder meg til "neste" samling Stig, kurset var gull verdt nemlig!

 

Det renner inn SMS her, bare for en fisk :o   ;D

 

 

Edit: Takker så mye Arve Andre, skjønner mer av Runars filosofi om å fiske mest i havet. Er redd dette blir vrient å slå på opplevelse. Den pulsen, den gleden og lettelsen. Men jeg sier ja takk til det meste bare det er på flue ;)

Men bra ord, havabbor ER insane!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,1 kg, fy fader. Grattis :D

 

Så bilen til Runar svinge opp en vei på Snarøya litt før fire i natt, var ute å prøvde lykken selv uten hell. Hvor på Snarøya/Fornebu er ideelt nattestid når man ikke har tilgang til pontong eller vanlig båt. Blåste forresten sur nordavind, så forholdene var ikke på topp. Ser at det er spådd mer eller mindre nordavind hele uken. Bummer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Toggi :D Var til inspirasjon på tur i dag med A. Håland ;D Deilig å våkne til slike meldinger der en prøver å nyte kaffen i fred og ro og kjenner nattesøvnen rolig skal forsvinne, og så ligger en slikt bilde på mobilen...., kaffe i vrangen....., ikke fred og ro lenger..., knallvåken og kjempeklar for sjøfiske ;D ;D ;D ;D ;D Skikkelig digg Toggi :o men det fikk du vel med deg på sms ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..U lucky bastard!!  ;D

Så fortjent så fortjent! Jeg binder opp mer så fort jeg kommer hjem fra Orkla. Ligger i skrivende stund på ei hytte ved Orkla og hører på snorkekonsert til seniorgutta., Ikke kjent noe laks ennå, og akkurat nå frister HA en god del mer. Mulig det blir en tur til Orkanger for å fiske HA i morra. Takk for lekre bilder og sinnsyk rapport!

Save the Seabass!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...