Gå til innhold

Fiske etter Havabbor


pellus

Anbefalte innlegg

Hei Staffan !!  Fikk kun den ene, men ble såpass eksaltert at jeg måtte frem med mobilen og tekste.... Runar mener ,sikkert riktig ,at de går i stim, men det ble intet etterpå.. Hadde 5 sykkelslanger, og en smellfeit sjøørret på 0,5...  Bassen ble tatt på innsiden, ikke ved badeplassen på moloen.....

Ps Skulle gjerne vært en tur i Lofoten i strømmene og prøvd etter salmo trutta...... Looks nice det området der... Fikk noen fine i område relativt nær Skagen Lufthavn ..( Stnes )..

Hilsen Russell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult med Ha :)

Så selv en stor stim på mandag morgen ca kl.05.00, men det var det vi så av den stimen. Og var alt for langt ute.. Poontonbåt tenkte jeg da ;) Vi fiska da fra 05.00 til 22.30 uten en eneste ha, bare en haug med hornis. Dro videre til elva i halden og kom hjem nå uten en eneste laks også. Verker i armene, er deppa og sykt trøtt etter bare 8 timer søvn siden mandag;) Men får vel prøve havabboren i morgen igjen da :) :) :)

 

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ute etter havabboren i natt, fikk null. Så null, men så et stim som kan ha vært abbor.

Og jeg hadde et par bomstopp, kan ha vært lyr. Ble 3 lyr, to torsk og stor horngjell idag

 

Det ble målt 14 grader i vannet, når jeg kom hjem nå var det "kun" 5 grader i lufta og faktisk ganske kjølig.

 

Fikk testet ut en rå rå flue idag, bjorni har mekket en flytende wollybugger. Det er flua for fremtiden, den drar mye vann og har i tillegg den gode siluetten og gangen. Jeg har lova bjorni en storfisk på den, og jeg skal klare det :P

 

Hadde ca 14 lugg og bomstopper idag, fluer som funket var sandreke, orange jiggy og kulehode fra bjorni.

Fisket var best på lavt vann hvor det kommer inn noen flotte understrømmer.

 

Makrellen har begynt også, i Langesund. Frem med 5er og ha det riktig så festlig 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig gutter, det gir inspirasjon. Fjorten grader i vannet her har nok hvertfall økt til 15,5.

Snart smeller det ;)

 

Legg gjerne ut litt info om fluevalg, tid på døgnet, flo/fjære og inntrekk.

Er det noe som er lærerikt så er det litt info :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at dere er igang med sølvtøy fisket :)

Grattis kufo...tipper du var fornøyd med fangsten selv om auren uteble :D

 

Gøy at dere kommer med info til kunnskapsboksen :D

 

Mr Kabbe melder også om nærvær med havabboren i Oslofjorden...noen har visst også fanget allerede.

Gøy og inspirerende nok til å vurdere soloppgang ved havet i tiden fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min etter mange timers hardkjær, jeg visste at de var der!

 

Det er tropevaeret i Mandal som har fått meg til å prøve tidlig etter abbor i år

 

Jeg hadde en etter og endel hugg og ploger, men faen den tok ikke. Kunne det være annen fisk.

 

Begynner å kunne skille mellom artene på vaktype, og i går prøvde jeg igjen.

 

Ikke en abbor, men lyr og sjøørret- Hadde den etter, et vak, en helvetes plog, men den tok ikke.

 

Havabboren flytter mye vann og er kjapp!

 

Superflue og en varian at deciever.

 

Meget lavt vann og det legger jeg skylda på.

 

Men de er her nå, for en morsom fisk.

 

Droppa laksepremieren for denne nykommeren.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min etter mange timers hardkjær, jeg visste at de var der!

 

Det er tropevaeret i Mandal som har fått meg til å prøve tidlig etter abbor i år

 

Jeg hadde en etter og endel hugg og ploger, men faen den tok ikke. Kunne det være annen fisk.

 

Begynner å kunne skille mellom artene på vaktype, og i går prøvde jeg igjen.

 

Ikke en abbor, men lyr og sjøørret- Hadde den etter, et vak, en helvetes plog, men den tok ikke.

 

Havabboren flytter mye vann og er kjapp!

 

Superflue og en varian at deciever.

 

Meget lavt vann og det legger jeg skylda på.

 

Men de er her nå, for en morsom fisk.

 

Droppa laksepremieren for denne nykommeren.

 

Hvordan er det med ha inne i skogsfjorden? Finnes det noe særlig av den der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Gratulerer kompis Anders M med årets første, som i fjor smeller han til på første.

To kilo som årets første blir vrien å "slå" ;D'

 

Han har vært ute til alle døgnets tider i det siste etter abboren. Jeg hadde på følelsen at han ville lykkes.

Noen ganger får man veldig som fortjent.

 

Grattis Anders :) (prøve å få lagt ut bilde snart)

post-1259-13949865356464_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Gratulerer kompis Anders M med årets første, som i fjor smeller han til på første.

To kilo som årets første blir vrien å "slå" ;D'

 

Han har vært ute til alle døgnets tider i det siste etter abboren. Jeg hadde på følelsen at han ville lykkes.

Noen ganger får man veldig som fortjent.

 

Grattis Anders :) (prøve å få lagt ut bilde snart)

 

 

Wow! Tøft...grattis til Anders herifra også :D

Og takk Marbakken for at du dropper utrydningstruet laks på sex lek i elvene, til fordel for vår mystiske nykommer :D

Knall på...lytter som alltid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute noen timer lørdag og søndag både morgen, midt på dagen og kveld etter Mr.bass

så enorme mengder med brisling. mye vak og aktivitet i overflaten nær land av lyr og horngjel, men ikke tegn til abbor nært land. noen få eksplosjoner i overflaten lengre ute bekreftet abbor. ble ingen på meg, men jeg vet den er der ;) til helgen håper jeg på fint vær og da skal bellyen til pers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk :) var heldig i dag ja fikk veid den til 2,1 etterhvert.

Den slo til kl.10 rett etter flo på en brun reke med gummibein(vet ikke hva den heter)

dro med begge henda da den slo til,litt av et sjokk  :)dro ut ca 20m backing et par ganger.

Anders

post-2862-13949865357237_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra, tipper du fikk skjelven da for å si det slik ;)

Da pakket jeg ned akkurat marka utstyret som var ferdigrigget, "hyra" inn en båtmann.

Bytta glatt til sjøutstyr, teppesild og sandreka fra unique(eller no). Det er den med gummistrikkbein.

 

Og Anders fikk meg ut av markajaget, nå blir det jakt etter sebass med båt med Per "suveren" som sjåfør. Han er trøtt som en dupp, men en energi blanding fra den lokale gymmen vil få han på rett kjøl igjen :P

 

Takk for inspirasjonen Anders, da får skogen være skogen. Det er lite som slår en havabbor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...