Gå til innhold

Fiske etter Havabbor


pellus

Anbefalte innlegg

JB jeg ser du bor i Bærum, jeg og en kompis skal ut imorgen kl 0600. Send meg en pm med tlf nummer til deg om du vil bli med... se om vi ikke får tatt jomfruen :)

 

Takk for tilbudet, men klokka 0600 i morgen ligger jeg og hører lyden av min morgenfriske kone som er i gang med å dekke til frokost  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foamddaddy! Stilig palst under den abboren, grattis med "perfect match" ;D

Hvor bor du i landet, kanskje vi kan ha det "Ultimate" abbortreff en dag?? :D

 

Stig (sesongen er jo ikke over likevel.....Brann begynt å spille fotball igjen ;D ;D ;D)

 

Hei igjen Stig -

jeg bor i Lier ved Drammen, så det er et stykke mellom oss  ;)

 

Men skulle det passe en gang, tar jeg gjerne en tur i de vakre vestlandsfjordene. Etter sju år i Bergen er jeg blitt en vestlandsfantast... Er du på Østlandet, skal jeg ta deg med ut på "flatsfiske" etter havabbor med Ultimat'en.

 

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute etter Havabboren idag, Har aldri fått det før og tenkte jeg skulle gi det et realt forsøk. De første to timene av turen gikk til å lete etter egnede plasser. Blei for det meste utrolig irritert på eiendommelig drittsekker som sperrer for ferdsel i strandsonen. Privat strand og private brygger og øyer. Hater indre Oslofjord!!!m Håper staten blir sterkere og ekspropierer hele strandsonen samt fjerner all bebyggelse nærmere enn 200 meter fra vannet.. ;D

 

Da jeg omsider kom til en plass det var mulig å fiske så var det utrolig mye torsk som beita langs bunn. Da en av dem som jeg ikke så tok kraftig på en Deceiver, var jeg sikker på at NÅ hadde jeg endelig fått det jeg var ute etter.. Torsk på over to kilo som spiser seg inn på backingen(joa, muligens litt løs brems..) er kanskje ikke hverdagskost, men skuffelsen var stor da det var noe stort og brunt i enden av snøret.. I 16-tiden begynte fisk å jage skikkelig i overflata og jeg er nesten sikker på det var Havabbor. Hadde et skikkelig lugg i flua i nærheten av vakinga, men det blei ingenting. Et par små sjøørret noen torsk(ganske store til å være indre oslofjord) og et par Hornhjel var alt jeg fikk. Men for all del, å stå i t-skjorta og denge digre fluer i slutten av september er jo aldri feil.

 

Får prøve igjen senere i uka.

Og hvis det er noen som vil goi meg noen tips om hvor i Oslofjorden det er mulig å komme seg ned til fjæra(uten å røpe gromplassen sin ;)) og sjansen for å treffe HA er tilstede så send en PM

-L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jevlar :o :o :o Grattis med knall fisk ;D ;D ;D Hva tok den på, og hvordan fiska du den? Eller er dette konfidensielt ;);D ;D ;D

Takker!

Clouser oliven/hvit, FC 0,33, synk 4, 3m dyp. Lot den synke før jeg begynnte å sette fart på flua.Tok brutalt og var inne på backingen 3x  :o  Sterkeste fisken min så langt. SØ er jo bare pingle ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jevlar :o :o :o Grattis med knall fisk ;D ;D ;D Hva tok den på, og hvordan fiska du den? Eller er dette konfidensielt ;);D ;D ;D

Takker!

Clouser oliven/hvit, FC 0,33, synk 4, 3m dyp. Lot den synke før jeg begynnte å sette fart på flua.Tok brutalt og var inne på backingen 3x  :o  Sterkeste fisken min så langt. SØ er jo bare pingle ;D

 

 

Ho-ho...for noen typer dere er, og så gøy som dere har det ;D ;D

Jeg er sååååå misunnelig, gøy likevel å få nyttig info her jeg sitter lenket til jobben.Takker :)

Gjør leitingen her vest litt bedre, når vi kan fiske med taktikker vi hører fra dere som know the game. Kult :)

 

Stå på, ut å fang flere!!!

 

Stig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallfisk!! Når vi (Knut) begge er på fjorden i hver vår farekost har vi kontakt med hverandre via tekstmeldinger. Jeg skjønte det var noe ekstra ordinært når han ringte, og ikke den vanlige teksmeld. Å ja, det var en happy Knut som la ut om sterk fisk, antall meter backing osv osv. Herlig! Regner med at du nyter en velfortjent kaffe nå, svarte jeg. Må nok ha noe langt sterkere kom det kjapt.  ;D

Langt mellom havabbor av den størrelsen i Oslofj. Flott at den svømmer videre, viktig fisk for fjorden. Vel fortjent Knut!! :) Gratulerer!

 

Runar Kabbe

Nordisk Fiskeutstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite rapporter etter helgen,ingen som prøver? Kanskje denne søndagsborren kan hjelpe på fiskelysten :)

 

65205_s.jpg

 

3,1 og cruiser fortsatt i sportsfiskefjorden :)

 

 

Flott fisk, gratulerer.  Jeg kan nesten se av kork håndtaket på stanga di at resultatet ikke er helt tilfeldig  ;D ;D Moro når du får slik lønn for "strevet"  ;D ;D. Inspirerende!!!

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig tenkt meg i marka denne helga men varsel om kuling fikk meg til å revurdere. Bildet av den borren og mangelen på slike i år for min del resulterte i iherdig innsats for å rette på det. Fredag kveld: helt vindstille lavt vann og ikke en dritt. Lørdag: forsov meg litt, så gikk glipp av den magiske grålysningen, men var på plass til 9. Vindstille første timen og deretter masse vind. Mye folk ute, men kanskje ikke annet å forvente. Etter noen timer kasting var det et kjempeplask rett ved meg. Dro inn fort som faen og kasta mot plasket, denne gang med floke på snøre.....entusiasmen og pulsen ga seg raskt da et sort hode med store vakre øyne dukket opp og skulte skeptisk på meg. Første gang jeg har sett sel i indre oslofjord, så det var jo gøy men på den annen side innså jeg at jeg nok måtte finne meg en annen plass skulle det bli fisk. Lang historie kort: 11 timer ganske effektiv kasting, kasting og kasting ga tilslutt resultat med en flott HA på ca to kilo.

...eller kanskje det var en torsk, er ikke så flink med arter og sånn egentlig  ;)

 

Og jeg ble så sjøsjuk da jeg kom i land! Var på bursdagsfest på kvelden og gikk og gynga med bølgene til den tidlige morgen :-X

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

Clouser oliven/hvit, FC 0,33, synk 4, 3m dyp. Lot den synke før jeg begynnte å sette fart på flua.Tok brutalt og var inne på backingen 3x  :o  Sterkeste fisken min så langt. SØ er jo bare pingle ;D

 

Samme som jeg fikk på. Oliven/hvit deciever ca 1-2m dyp, sirup inntrekk. 1,2 kilo. Grattis med fin fisk Knut... Ny rekord på flue? 3,06 eller noe den gamle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

Clouser oliven/hvit, FC 0,33, synk 4, 3m dyp. Lot den synke før jeg begynnte å sette fart på flua.Tok brutalt og var inne på backingen 3x  :o  Sterkeste fisken min så langt. SØ er jo bare pingle ;D

 

Samme som jeg fikk på. Oliven/hvit deciever ca 1-2m dyp, sirup inntrekk. 1,2 kilo. Grattis med fin fisk Knut... Ny rekord på flue? 3,06 eller noe den gamle?

 

Nei, har 2 stk litt større fra 2003 og 2004 sesongen men ingen så sterk som den siste :)

 

Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...