Gå til innhold

Fiske etter Havabbor


pellus

Anbefalte innlegg

Takk takk gutter, den tok en blå og hvit leftys deceiver knallhardt ca 2100 :P

Du verden for noen utras. Like sjokk hver gang.

 

Etter flere dager uten fiske så tok den kjapt. Kanskje en pause i ny og ne er det som skal til.

Neste gang smeller det for Per, Anders, Micke eller Bjorni.

 

Takker for superfluer Micke, og fin landing av Per Suveren.(som alltid har en gullkommentar på lur)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt væromslag gjorde at stor SØ viste seg på plassene igår, men ville ikke ta. . Så ikke Bass aktivitet...

Det blir sikkert bra i neste uke når jeg må ligge på en eller annen "Mamma Mia" øy på familie ferie uke....

Legger bilder fra turen med Runar, i Tønsberg....

post-2607-13949866241175_thumb.jpg

post-2607-13949866242657_thumb.jpg

post-2607-13949866244618_thumb.jpg

post-2607-13949866246079_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Fikk kjørt seg den vettu:) klokka 3 i natt fikk jeg en helt ok bi fangst. Sjø ørret på ca 1,1 kilo på sort teppe sild fra fiskeren35. Takk takk for konge fluer. Ellers helt dødt på natten. Derfor var det helt topp når denne tok knallhardt rett for lysningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HA fisket på faste gode plasser i Sandebuktaområdet er tragisk dårlige for 3. året på rad. Før fikk vi ALLTID fisk her. Fisker kun "loch style" på denne årstia så det fiskes over mye vann også. Gir satans feriefolk og garn uforbeholdent skylda. SVIN :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice Doc... Høres ut som en koselig tur dere hadde.

 

Litt væromslag gjorde at stor SØ viste seg på plassene igår, men ville ikke ta. . Så ikke Bass aktivitet...

Det blir sikkert bra i neste uke når jeg må ligge på en eller annen "Mamma Mia" øy på familie ferie uke....

Legger bilder fra turen med Runar, i Tønsberg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hadde nettopp en enorm bølge etter flua. Brukte teppe sild fått av Micke;) ellers er forholdene utrolig vanskelig. Mye pga sjø gress og ekstremt mye maneter på visse steder. Noen ganger lurer man på om det er verdt det. Men skjelven av å ha en monster bølge er verdt det meste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en ukes pause fra havabborjaget etter forrige fangst, men den siste uken har jeg vert ute igjen tre ganger :) Har sett en del fisk på alle turene, og også hatt en rekke følgefisk og lugg i flua, men fast fisk lar vente på seg...

 

Søndag morgen lå havabboren stort sett bare og "solet" seg høyt i vannet nær land, og da er den for det meste bare nysgjerrige og lite på hugget. På de to påfølgende turene har den derimot vært mer aktive, og i formiddag var jeg bare et håpløst tilslag unna da jeg reiv flua ut av kjeften på en havabbor i 3 kg + klassen på en drøy stanglengdes avstand. Fisket er til tider utrolig frustrerende, og kanskje i overkant nervepirrende, men så er det til gjengjeld fantastisk spennende, og ikke så rent lite forløsende når alt endelig klaffer!

 

Regner med at det blir en liten pause fra havabborfisket igjen nå - i hvert fall når det gjelder "godplassen" - men neste gang jeg er der skal jeg prøve å huske kamera, slik at jeg kan forsøke å ta noen bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Utrolig flott havabbor, feit og fin! ;)

 

Har ikke fisket på en uke(nesten) og er rimelig gira på mye fiske i fremtiden, ingen som er ute for tiden?

Blir litt trist av å lese Nøkken`s innlegg ang havabbor i Sandebukta.

 

Jeg har planer om å få til et slags "team" i Telemark som felles vil prøve å lokalisere arten her hjemme.

På sikt tror jeg virkelig vi får igjen for det.

 

Har ikke ligget på latsiden, har kurset et par mann som har dratt med et smil.

De har altså lært seg fluekastet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en ukes pause fra havabborjaget etter forrige fangst, men den siste uken har jeg vert ute igjen tre ganger :) Har sett en del fisk på alle turene, og også hatt en rekke følgefisk og lugg i flua, men fast fisk lar vente på seg...

 

Søndag morgen lå havabboren stort sett bare og "solet" seg høyt i vannet nær land, og da er den for det meste bare nysgjerrige og lite på hugget. På de to påfølgende turene har den derimot vært mer aktive, og i formiddag var jeg bare et håpløst tilslag unna da jeg reiv flua ut av kjeften på en havabbor i 3 kg + klassen på en drøy stanglengdes avstand. Fisket er til tider utrolig frustrerende, og kanskje i overkant nervepirrende, men så er det til gjengjeld fantastisk spennende, og ikke så rent lite forløsende når alt endelig klaffer!

 

Regner med at det blir en liten pause fra havabborfisket igjen nå - i hvert fall når det gjelder "godplassen" - men neste gang jeg er der skal jeg prøve å huske kamera, slik at jeg kan forsøke å ta noen bilder.

 

Spennende saker du har gående og bra størrelse. Siden du ser HA, har du prøvet krabbeimitasjoner? Få imitasjonen foran fisken. HA elsker krabber.

 

Runar Kabbe

Nordisk Fiskeutstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det dere gutta fisker for å få havabbor??!. Jeg vet at Oslofjorden er et godt utgangspunkt hvis man vil fange havabbor, men noe mer eksakt en oslofjorden hadde vært fint. For oslofjorden er stor, og kyststripa er lang

 

Kan sende svar på PM hvis du ønsker. Jeg lover å holde kjeft om et eventuelt "hotspot" jeg skulle bli fortalt.

 

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute med Flyfish-doc og Runar etter havabbor på søndags mårran. Vi fisket med pontongbåt, med utgangspunkt fra Snarøya. Vi sjøsatte kl 04:30. Det ble kastet, kastet, kastet og kastet, men det var lite fisk å få, slengere av horngjel og makrell. Men i 9 tiden kunne jeg notere meg for årets første bass for min del. Fisken tok en chartreuse og hvit clouser på ca 2 meters dyp. Ingen rekordfisk, men en fin fisk på 45 cm. 

 

592147961_mcibf-M.jpg

 

Var ute en tur igjen i dag tidlig, men ingen bass å få. But but, it isn't only only  :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å lese noen rapporter igjen, vært stille i det siste :rolleyes:

Hadde et vanvittig hugg i skumringa, og et par skygger etter så kom været fra ett visst sted.

Etter 2039 kast begynte det å skje noe og da kom lyn fra en mindre klar himmel.

 

Var nok bare å komme hel hjem fra et helt vilt vær.

Det tok altså mange timer før det skjedde noe. Og stabiliteten på været har vært under enhver kritikk.

 

Men snart sitter`n. For meg er alt annet enn havabborfiske "boring" for tiden. Dessverre :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Artig å være ute å se hav ab igjen. Ca 2130 så jeg noen nydelige bølger ute. Fikk plassert flua ca meter ifra langt langt ut. Kjente aldri noe. Senere hadde jeg mulighet igjen. Kjente heller ingenting. Virker som den er utrolig kjapt inne så ut igjen. Meget vanskelig for tiden. Fikk en fin lyr akkurat og det er alt. Sett få vak og hatt 4 hugg. En kamerat har tatt hornis på wobbler. Kan ikke fatte at det er så dødt gitt. Forhold er nemlig fine. Tror båt er tingen altså. Ser alltid aktivitet lengre ut. Lyr tok teppe sild fra Micke. Prøvd det meste av fluer. 

 

Edit: Ble 9 fjesing i tillegg på Stig herring. For et killer mønster :P

Det var ved fjellet byttedyra sto, masse yngel pluss noen bergnebb.

Hadde masse etter og noen lugg. Men høydaren idag morges var å se mengder av havabbor ca 1 km fra land.

En orgie langt uti vannmassene. Dro såpass mye vann at det kan ikke ha vært noe annet.

Drar noen ut i båt, så kan jeg røpe stedet ;D

Det er unikt å få oppleve slikt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en ukes pause fra havabborjaget etter forrige fangst, men den siste uken har jeg vert ute igjen tre ganger :) Har sett en del fisk på alle turene, og også hatt en rekke følgefisk og lugg i flua, men fast fisk lar vente på seg...

 

Søndag morgen lå havabboren stort sett bare og "solet" seg høyt i vannet nær land, og da er den for det meste bare nysgjerrige og lite på hugget. På de to påfølgende turene har den derimot vært mer aktive, og i formiddag var jeg bare et håpløst tilslag unna da jeg reiv flua ut av kjeften på en havabbor i 3 kg + klassen på en drøy stanglengdes avstand. Fisket er til tider utrolig frustrerende, og kanskje i overkant nervepirrende, men så er det til gjengjeld fantastisk spennende, og ikke så rent lite forløsende når alt endelig klaffer!

 

Regner med at det blir en liten pause fra havabborfisket igjen nå - i hvert fall når det gjelder "godplassen" - men neste gang jeg er der skal jeg prøve å huske kamera, slik at jeg kan forsøke å ta noen bilder.

 

Spennende saker du har gående og bra størrelse. Siden du ser HA, har du prøvet krabbeimitasjoner? Få imitasjonen foran fisken. HA elsker krabber.

 

Runar Kabbe

Nordisk Fiskeutstyr

 

Har tenkt tanken, men slo det egentlig fra meg siden det er såpass brådypt på plassen, og etter hva jeg har sett, holder abboren seg nesten utelukkende i øvre halvdel av vannsjiktet. Jeg er også litt skeptisk med tanke på krokingspunktet, i og med at en krabbeimitasjon vil bli fisket mer eller mindre død på/ved bunnen. Så sirkelkrok vil i tilfelle være et must. Hvis du (eller noen andre) har et forslag til imitasjon, og jeg har materialene jeg trenger for å binde den, er jeg derimot villig til å gi det et forsøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...