Gå til innhold

Fiske etter Havabbor


pellus

Anbefalte innlegg

He he, du skal legge lista så jæ.... høyt med engang du Stig, 3,6 på årets første bass! Det er bare vakkert, blir ikke bedre. Gratulerer! Pappesker er stikkordet i heimen, siden jeg har flyttet men nå er det meste på plass og fiskeboden tar form, blir tur til uka.

Stå på staute vestlands karer! Takk for flotte ord Stig. Kommer nok flere rapporter derfra ja.

Runar Kabbe

Nordisk Fiskeutstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he-he...ja vi er bare heldige føles det som...men slik er det ofte; rett sted til rett tid...og det har vært enklere å finne dette med hjelpen som nevnt :)

Og jeg kan love flere rapporter fra "jaktlaget".

Christian og Kristian (studiekompiser) tok idag med seg Joar (drikke/fiskekompis) rett ettr de hadde eksamen i formiddag...dro lukt ut av byen og var på plass tidsnok til å berike med fin, fin rapport seinere en gang :)

Både Kristian og Joar har fått sine første bass...av den riktig store størrelsen også...jeg er så beigeistret på dere vegne, selv om jeg er milevis unna og aldri hadde tid å reise til dem idag..pytt-pytt..kose seg de som kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig sin sessongåpning var helt sinnsyk :) artig å stå å se hvordan stangen jobbet og snellens symfoni i utrasene :)

Nå har vi Kristian, Joar og meg nettopp kommet hjem etter endt basstur, hvor Joar og Kristian fikk sine første bass :)

Kristian aka Dr.Bigfish (får alltid en stor fisk ) Gaulte og hylte at her skjedde det noe, noe stort..

Eneste triste var at meg og joar var på andre siden av bukten, så Kristian tok ett kjapt bilde og målte fisken før han fikk den i vannet igjen.  Gutten var som født på ny :) Fisken målte hele 74cm  ;D men den var veldig slank,

Så var det å fiske videre fisken var visst her :)

Tok ikke lange tiden før Joar brøt ut ,tror jeg har bass , og bass var det :) nydelig sak på 58 cm :) Så var det stillt en god stund før Kristian fikk seg en liten tass :) Eneste jeg fikk var en slapp lyr og ett salig lugg i linen som kan ha vært bassemann :)

Alt i alt en nydelig dag med store opplevelser for hele gjengen , spesielt Joar og Kristian :)

Christian

[/img]

post-3489-13949892499295_thumb.jpg

post-3489-13949892499558_thumb.jpg

post-3489-13949892499869_thumb.jpg

post-3489-1394989250024_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare og ta av seg hatten for gutta "over there"!!! moro at dere fortsetter der dere slapp i fjor! var selv ute etter torpeodoen i går kveld men endte opp med store mengder med horngjell og makrell hvor alle passerte kilos merke (hvor er piren...?) skrå sikker på at det var bass på første makrellen da den smalt på og stakk dypt men etter noen sekunder skjønte jeg hva det var... skal sies at vi er rimelig sikre på at vi så den jage i et par tre minutter på motsatt siden av sundet vi var da, igjen...

nok en gang store gratulasjoner herfra til stig med entourage!!  <<l

edit: grunnen til at jeg er skråsikker på at det var bass, plogging etterfulgt av realt oppkom med vannsprut og samtidig hørtes det ut som en tennis ball ble klint til av en tennis racket!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er nok snart igang nedi Bassland Pættis :)

Og CR, det er jo helt konge det du var med på igår.....og det kuleste synest jeg er Kristian med "den lille"...gøy å se at det ikke bare er svær fisk i området :) :)

Grattis så mye til Kristian (Dr. Bigfish...nå også bare Dr Vanligfisk) og Joar.... :) :)

Håper bare dere også gjorde fine eksamener før dere hastet avgårde.

Har fått rapport fra lillebror Erlend og Gonefishing som også var ute igår...de fikk ingen bass der de var, men så en del bass ploging fra kajakkene sine, midtfjords.

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott fangst!

Misunner dere muligheten til å fiske HA, høres ut som en fantastisk fisk. Her i Kristiansand er det desverre ingen registrert stamme og det nærmeste stedet jeg har hørt det er en grei mulighet for å komme i kontakt med HA er 1,5 time unna :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok engang gratulerer, karer! <<l

Var selv en snartur på jeløya isted. fra 10.00-12.00. (doggy var hos vetrinæren der).

Var mye overflateaktivitet, men ikke noe bassvak, untatt noe realt 200-300 meter unna meg. Kan ha vært borre. Ellers haugevis med hornjel. Kunne sikkert få så mange jeg ville, men det er ikke like moro.

Kom forøvrig et par polakker å stelte seg HELT oppå meg! Vi snakker 2 meter unna! Sa til de at her står jeg, og jeg trenger litt space for å slenge flua, men de mente strandlinja var for alle.. hvilket den forøvrig er, MEN vi har vel en gentlemans regel her, har vi ikke? F*#N's tullinger!

Mulig det blir en tur i indre ikveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet sennaduc - før var det ille men ikke i nærheten av hvordan det har blitt nå de siste to årene! Har faktisk blitt såpass kjipt at jeg ikke gidder å fiske på Fornebulandet og områdene innerst i fjorden så sant det ikke er midt på natten eller ekstremt tidlig morgen.

Som du sier null respekt fra disse polakkene og de prøver å "knuffe" til seg plasser - møkkafolk rett og slett!! Beste er når det kommer tøffende 10 polakker i en liten oppblåsbar båt fra XXL og slår seg til 10 meter utenfor og begynner å denge sluker mot deg, kun avbrutt når en ny boks øl skal åpnes!

ble litt OT det der - men jeg er så dritt lei de folka at jeg holder på å spy!  pppirat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet sennaduc - før var det ille men ikke i nærheten av hvordan det har blitt nå de siste to årene! Har faktisk blitt såpass kjipt at jeg ikke gidder å fiske på Fornebulandet og områdene innerst i fjorden så sant det ikke er midt på natten eller ekstremt tidlig morgen.

Som du sier null respekt fra disse polakkene og de prøver å "knuffe" til seg plasser - møkkafolk rett og slett!! Beste er når det kommer tøffende 10 polakker i en liten oppblåsbar båt fra XXL og slår seg til 10 meter utenfor og begynner å denge sluker mot deg, kun avbrutt når en ny boks øl skal åpnes!

ble litt OT det der - men jeg er så dritt lei de folka at jeg holder på å spy!  pppirat

enda mer OT men har null gode referanser til de i verken jobb sammenheng eller fiske... det var noen i elva for 2 år siden som smalt ut 50g søkker med 25-30 treblekroker på og håva opp SØ fra 1-4kg. bære pose på bære pose før de ble jagga. det værste er vel at politiet ikke kunne komme da det ikke var en haste sak.... respektløse er vel bare forbokstaven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en offtopic:

Ser man folk i båt som drikker øl, er det kanskje et alternativ å ringe purken og melde mistanke om fyllekjøring i båt. Promillegrensen til sjøs er vel 0,5.

Og hvis de heller ikke har redningsvest, er det kanskje litt større sjanse for at politi rykker ut...

OT: Nei, 0,8. Men det skjer sikkert endringer etterhvert. Vet det jobbes med regelverket.

On topic: Ser ut til at det kan bli et par timer etter bassen fredag. Skal ha bra flaks med så liten tid til rådighet, men den som intet våger intet vinner... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott fangst!

Misunner dere muligheten til å fiske HA, høres ut som en fantastisk fisk. Her i Kristiansand er det desverre ingen registrert stamme og det nærmeste stedet jeg har hørt det er en grei mulighet for å komme i kontakt med HA er 1,5 time unna :P

Morten,

den er nok mye nærmere enn 1,5 times kjøring skulle jeg tro...Grimstad og Arendal er jo ikke ukjent med havabbor...og drar du vestover skulle det vel også være noen muligheter.

Men; det er jo ikke enkelt å finne ut om den er andre steder helt på egenhånd...dere får klappe sammen til litt dugnad..jo flere jo bedre.

Her hos oss har indre deler av fjordarmer vært kjent som gode fiskeplasser etter havabbor i mange år, har selv tidligere ikke hatt tid/energi/veldig lyst å prioritere denne jakten på opptråkket grunn...gøy er det da å finne andre deler av samme fjordsystemer som helt klart viser lovende tendenser, og vi har funnet plassen selv..helt uten å være "best buddy" med de riktige folkene for en stund, bare for å snoke..det er for pyser..finn din/deres egen herlighet på egenhånd, gir litt bedre magefølelse :)

Neida, lytt til kjentfolk og finn ut av ting, men takk dem inderlig, når du får den er du nær "fiskehimmelriket" :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Er det gode muligheter for havabor i Grimstad? Noen som i sånt fall kan sende et par PM med tips? Skal dit en uke, kortfilmfestivalen, uken 12 juni. Borde være gode forhold da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert Marbakken,

Morten da er det bare å hive på seg vadere :)

Vet selvsagt intet om fjorden, men her ser ut til å være verdt et forsøk :)

Mulig jeg tar helt feil, men jeg hadde ihvertfall oppsøkt området om jeg bodde bare litt nærmere og hadde hørt om bassforekomster i systemet

http://kart.gulesider.no/m/9ooPH

SwedeElvis;

Bare antar at dette kunne være et forsøk verdt

http://kart.gulesider.no/m/9oo2f

Fikk tips om indre deler av Vikkilen selv på ferietur ifjor...prøvde aldri dessverre, men fy hvor mye bra det ser ut som "yttaskjærs" også

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...