Gå til innhold

Fiske etter Havabbor


pellus

Anbefalte innlegg

Ble en time etter havabboren i dag.

Kanonfint vær og nesten vindstille (kun tidvis svak bris). Sjekket ikke vannstand så jeg tok det for gitt at jeg måte ha på vadebuksa. Så feil kan man ta... Svettet rundt i den klamme gummibuksa og bar overkropp. Alt annet enn et vakker syn.

Kort fortalt: Noe overflateaktivitet og finner som brøyt vannfilmen. Kun horngjel. Borren så jeg ikke noe til. Fikk noen meter med slang, og et par tok overraskende dypt. Synk 3 og ned i marbakken uten hell. Alt for varmt for min del så det ble en kjapp tur og hjem til terrassekos og snart en kald håndbajer. Passerte en strand med et par toppløse beibs noe som resulterte i at jeg var langt på vei til å smelle inn i bakfangeren på bilen foran. Neida så...

[attachimg=1]

[attachimg=2]

post-3598-13949892502757_thumb.jpg

post-3598-13949892503181_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bassen er nok på plass langs hele sørlandskysten+Rogaland og Hordaland. Man må jo ut å prøve etter å ha studert potensielle områder på satelittkartene. Man kan ikke regne med å få servert alt på web'n. Det mest interessante er jo å finne nye områder å fiske på. For min del søker jeg nye områder hele tiden og utvider horisonten kontinuerlig(da snakker vi Oslofjorden og div andre lokaliteter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonnys;

Ja, dette blir bare skøy fremover :)

Lars Vegas;

Nydelige bilder...flott fiskeplass og flue ;)

beibsene sørget for at du ikke fuikk totalt bomtur :)

Gøy å lese hva du prøvde/observerte, slik er hverdagen....

Knut;

Ja, til og med sogn og mørekysten er rimelig godt befestet med bass etter hva jeg har forstått.

Og det virker som det er mer av den enn hva jeg først trodde ihvertfall.

Til og med lyr som virker så enkel og mange av til tider, kan være vrien å få enkelte dager og ikke minst på feile plasser.

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ute etter express toga i kveld sammen med mr junge her inne. magnus startet det hele med å kråle seg opp på en stein jeg har hatt dårlige erfaringer med tidligere! det tar 2 sek og årets første vadebad er faktum, til og med hodet var under! så etter dette kunne det vel bare gå opp! mye sei og blanke sykkel dekk samt et par 5hgs SØ frem til klokken ble type 23... byttet fra en sild i sf blend til en "wollybugger" i oransje speyhackle, lot flua synke i 8-9 sekunder med en synk 3 line... to trekk og pang! der satt årets første, trodde jeg... bassen var med i 40-50 sekunder og jeg stod relatvit høyt oppe på en fjell knaus så den gjorde noe jeg aldri har vært med på tidligere, den hoppet som en gal og i det den roet seg slo den seg av. rett og slett forbanna bittert! ikke den store typen men i overkant av kiloen og sprekk som fy! hadde to seriøse smell i flue rett etterpå og jagging som nesten bare bassen gjør i korte perioder inn mot mørket! nå er endelig seongen i gang her!  ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder Lars 8) livsfarlig med toppløse damer,skulle vært forbud ;) Synd du mistet den Frode,skjelden den går i været gitt! Kom hjem fra laksefiske i går kveld,drar på bassovernatting fra idag til i morgen,Jeløya blir vel stedet som vanligvis gir meg de første i sesongen.Pontong på taket og solfaktor på kroppen,ikke halvgæærnt det 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ute etter express toga i kveld sammen med mr junge her inne. magnus startet det hele med å kråle seg opp på en stein jeg har hatt dårlige erfaringer med tidligere! det tar 2 sek og årets første vadebad er faktum, til og med hodet var under! så etter dette kunne det vel bare gå opp! mye sei og blanke sykkel dekk samt et par 5hgs SØ frem til klokken ble type 23... byttet fra en sild i sf blend til en "wollybugger" i oransje speyhackle, lot flua synke i 8-9 sekunder med en synk 3 line... to trekk og pang! der satt årets første, trodde jeg... bassen var med i 40-50 sekunder og jeg stod relatvit høyt oppe på en fjell knaus så den gjorde noe jeg aldri har vært med på tidligere, den hoppet som en gal og i det den roet seg slo den seg av. rett og slett forbanna bittert! ikke den store typen men i overkant av kiloen og sprekk som fy! hadde to seriøse smell i flue rett etterpå og jagging som nesten bare bassen gjør i korte perioder inn mot mørket! nå er endelig seongen i gang her!  ;D ;D ;D

Kjipern Frode!!  :P

Kjenner jeg deg rett så er du vel bare timer unna den første i håven ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janoks da...69 cm fortjener jo å bli vist frem ???...bilder i fleng kan du vise frem med stor entusiasme, vi vil ihvertfall se dem med entusiasme :) :) :)

CR (christian) og jeg møttes inatt..han på vei hjem fra hytteferie, jeg ferdig på jobbuken min igår ettermiddag.

Rakk innom hjemme en tur.

Plassen var jo besøkt..tydelig at Pinsehelg og bassrapporter, eller ihvertfall bass søkende mennesker ville ut.

Vi holdt klokelig lav profil..de forsvant etterhvert fra området, vi ville nødig vise at vi hadde klokketro på denne herlige plassen....vi begynte fisket seint inatt/dvs tidlig idag morges, etter et par timer blund på øyet.

Vi stod ca 10 meter ifra hverandre...på andre kastet til Christian var det et velkjent smil og fin bøy i den vakre grønne Winston klingen hans,,,Innviet for anledning sin nyeste stang;B3X #7 9'...han digget det, han har lenge drømt om å innvie den med bass som første fisk, og det fikk gutten for pokker :)

1.4 kg god og sint basseungdom...på Deceiver/oliven.

Vi hadde før dette ikke sett noe tegn til bass, men vi har tro om dagen...vi gikk tilbake til våre plasser, og på 4 kastet bet en ny på hos CR..."denne er større", sa jeg...så slik ut...den var mindre, men hissigpropp til tusan...dritgøy for oss å se ungdomsrekken i systemet også, og ikke bare gamle gretne gubber :).

Akkurat 1 kg var den.

Det hele var altså over på noen hektiske minutter egentlig...men det visste vi jo ikke da, vi trodde kanskje vi virkelig hadde mye å gjøre fremover noen timer...men vi er fornøyd med dette vi... :)

Resten av tiden så vi en del sjøørret som hoppet, men som ikke var i nærheten av fluer, eller ikke ville ha.

vi hadde hastverk, måtte være her hjemme i 9 tiden, så kl 7 satt vi i b ilen og hastet hjemover....fabelaktig at vi traff greit igjen :) :)

Målte faktisk hele 15.2 grader i vannet i denne nord-vestvendte fjordarmen....det har nok blåst mye godt oppvarmet overflatevann inn hele forrige uke med nordlig vind og sydenvarme...hit skal vi opp igjen snarest :) :)

It's basstime de lux føler vi :)

post-1338-139498925087_thumb.jpg

post-1338-1394989250906_thumb.jpg

post-1338-13949892509318_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...