Gå til innhold

Fiske etter Havabbor


pellus

Anbefalte innlegg

Var en tur i Gdansk i helgen. Var så varmt og fint på lørdagen at vi ble sittende på en ute-resturant nede ved kanalen.

Da så jeg det rullet fisk ute i vannet, noen ganske store.

Det dukket opp to stk med slukstenger. Lange-tynne, spenstige haspelstenger og de fisket med en gummifisk med et søkke 0,5m bak. Ingen fortynging i selve "sluken/jiggen". Så tydelig de viste hva de gjorde. De satt og tilbake all fisken.

Skal si de dro i land mange fisk og det var havabbor. Så ikke de fikk noen store men de fikk jaggu mange.

Må være gode muligheter for havabborfiske der nede?

Kansje Polen er noe å tenke på for dere ha-fiskere? Billig er det jo og der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

Ja ikke like lett å spenne opp den ;D

"hvordan var den å kaste med a ?". stiv som en kjepp vil jeg tru ;D ;D ;D. hehe bare for å ta den helt ut 8)

og så back on track, havabbor 8).

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Normalt sett så tas det bass tidlig i mai i indre, men mild vinter som vi har nå så forundrer det meg ikke, selv om vanntempen er nokså lav. Kanskje til og med multene kommer om ikke alt for lenge? ;D Er jo lov å håpe... ;)

Multekrem er gøtt ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt sett så tas det bass tidlig i mai i indre, men mild vinter som vi har nå så forundrer det meg ikke, selv om vanntempen er nokså lav. Kanskje til og med multene kommer om ikke alt for lenge? ;D Er jo lov å håpe... ;)

Multekrem er gøtt ;D

Støtter den ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...