Gå til innhold

HVA FÅR DEG TIL Å LE............


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Kim Schjerva

Jo, nå skal du høre: Jeg monterte lina riktig vei på snella, surret innpå, monterte snella med fersk foxtail på min GTfour og gikk ut på min halvt nedsnødde plen... Trok noen blindkast, og til stor overaskelse og irritasjon slo de 2 ytetrste meterne fra fluelina hardt ned, slik at fluelina fikk en 90 graders vinkel. Akuratt som et sugerør.. Dette skjedde for hvert kast jeg tok, framme og bak. Tok da og smurte lina, som nå fikk status som "møkakline"... Smurninga hjalp selfølgelig ikke på vinkelen, men lina skøt ut, så linesmørninga fungerte da ihvertfall... Jeg fant da ubønnhørlig framm fluebindersaksen min og klipte av 2 meter av fluelina... Tok noen blindkast, men problemet vedvarte, så jeg tok ytterligere 2 meter... Så kom jeg på den "smarte" ideen å feste 2-3 meter med 0.80 fra havfiskesnella, som skulle erstatte fortom under kastesekvensen. Nå var denne "sugerørseffekten" kraftig redusert, og jeg ble jævla irritert over meg selv, fordi jeg, min idiot, tok å klipte av 4 m av nyinnkjøpt flueline... Tadaa, og 375kr rett i dass.. Eller, lina fungerer egentlig som en vanlig flueline, men jeg vil aldri kunne kaste den slik den skulle.... Jævlig smart igrunn, for nå kan jeg kjøpe "Rio Selective Trout" med "god" samvittighet

Dette var jævlig kjedelig, mild sagt. Og er det noe som helt enn skal ta med seg videre fra dette, er det at man ikke skal klippe helt ny flueline før man HVET hva man gjør

Dette får meg til å le...hahahahahahahahahhahahahahahahahahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...