Gå til innhold

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Laga meg en nobody idag etter gammelt.

Det er bare en klinkhammer  ;D

ehhhhmmm ? Klinkhammer?

Da vet ikke jeg hva en klinkhammer er .

Baetis klekkere

[attachimg=1]

Petros

Kjempemessig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehhhhmmm ? Klinkhammer?

Da vet ikke jeg hva en klinkhammer er .

Den minnet meg bare veldig om en klinkhammer, slik jeg liker de. Med tynn bakkropp, uten påfuglherl.

Dette er spesialfluer jeg bruker i Skulevatn og Bakkastølsvatnet. ;)

Veldig mye flotte fluer du har lagt ut her forresten  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig hater jeg å være flisespikker men for det første, for å rette opp en generell missforståelse, flua "KlinkhaMer" heter "KlinkhaMer" og IKKE "KlinkhaMMer". Historieløst å ikke vite det. Det er altså 1 M, ikke 2 som i haMMer. Forøvrig er ikke Henning sin nydelige "No Hackle" noen "KlinkhaMer". "KlinkhaMer" er Hans Van Klinken sin versjon av en stor vårflueklekker og "No Hackle" er en døgnflueimitasjon. Capice!?

(Egentlig jævlig deilig å være en sur dritsekk av og til, skjønner litt mer av Jørn sin verden på en måte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den heter klinkhåmer med å ikke a. Bare så det er sagt!

Det er faktisk litt uklart for Hans har selv skrevet med både A og Å(but I stand corrected). Så det er sagt. Forøvrig noen nydelig Baetisklekkere Petter. Hvor har du kjøpt den grønne foamen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Herlig Petter og Lasse :D

I går ble det noe nytt fluebindingsmateriale og det måtte jo testes.

Starter med en hekla danica klekker.

Her er kroppen dubbet med antrondubbing(ny) og ribbet med grønn Krystal Flash (ny). Deretter har jeg heklet kroppen

med Clear Stretch Tubing size small, slik at dubbing og rib dekkes av den hekla kroppen.

Thorax er cdc dubbing jeg farga i går i en fin farge som heter Cinnamon, og den er blandet med antrondubbing, polyamiddubbing og litt Ice dubbing.

Både antrongarnet, Krystal Flash og den litt blinkende cdc dubbingen gir en tøff effekt som jeg håper jeg får testa ut nå i sommer :D

Terje!

[attachimg=1]

[attachimg=2]

post-4723-13949885318814_thumb.jpg

post-4723-13949885319377_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Det er jo rene kunsten det der Terje, får du ørreten til å ta den da eller blir den bare stående å måpe?  ;D

Takker så mye :D

Blir ørreten stående å måpe så har jeg mislykkes totalt ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Nytt kroppsmateriale.

Antrondubbing som kropp i en aurivilli. Nå vet jeg ikke helt hvordan antrondubbingen er i forhold til vannavstøting men

jeg tipper DRY DIP vil kunne løse det uansett ;D

Cinnamon aero dry wing som vinge.

Terje!

[attachimg=1]

post-4723-13949885320719_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...