Gå til innhold

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Ny hanenakke til spente spinnere kom i posten i dag så da ble det en biots spent spinner og et par quill spent spinnere.

Biotsen er litt kul da den er rød med svarte flekker inni og virker sånn møkkete rødlig :D.

Denne biotsen var noe jeg fikk fra en fluebinder på andre siden av dammen :)

Terje!

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

post-4723-13949885236255_thumb.jpg

post-4723-13949885237016_thumb.jpg

post-4723-13949885237755_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Terje, du er en überflink fyr :)

Er hackelet du snakker om bare til spente spinnere av noen spesiell grunn?

Eirik

Takker, Eirik :D

Ja det er sånn blue dun nakke som er spesiellt godt egnet til spente spinnere, men kan selvfølgelig også brukes til andre ting.

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine fluer som vanlig Terje, men ekstra gøy med den biotsen. Den var kul. Tips meg gjerne om hvor jeg kan få tak i den! Studerer man døgnfluer så er det nettopp mange av de "skitne" fargeinnslagene man ser. Ikke at det betyr så mye å imitere dem antageligvis, men litt gøy da.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Fine fluer som vanlig Terje, men ekstra gøy med den biotsen. Den var kul. Tips meg gjerne om hvor jeg kan få tak i den! Studerer man døgnfluer så er det nettopp mange av de "skitne" fargeinnslagene man ser. Ikke at det betyr så mye å imitere dem antageligvis, men litt gøy da.  ;)

Takk for det, Jørn :D

Biotsen kan jeg nok ikke hjelpe deg med da det var noe jeg fikk engang fra en fluebinder i USA og jeg

aner ikke hvor han skaffet den ifra :)

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det. Har øvd mye :)

(Men fluebinding er faktisk ikke slik som svømming og sykling. En mister litt teken når en ikke binder på en stund. Jeg binder alt for skjelden, og blir mer rusten for hver uke som går)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det. Har øvd mye :)

(Men fluebinding er faktisk ikke slik som svømming og sykling. En mister litt teken når en ikke binder på en stund. Jeg binder alt for skjelden, og blir mer rusten for hver uke som går)

Kjempeflott flue og kjempeflott bilde, Henning :)

Ja, kjenner selv at jeg var rusten etter bare kanskje en liten måned opphold. Tok noen fluer før det liksom "løsnet". For å unngå at du glemmer alt, bør du får ta med deg gutta fra Vestlandet og komme til Oslo en tur for ffs-fluebindehelg. Jeg kan arrangere ;)

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel å tas godt i :) Han var veldig god til å hoppe :)

men likte bildene godt, og flua er jo helt konge. (Mye av grunnen til at jeg liker flua, er at jeg faen ikke klarer å lage de der selv :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...