Gå til innhold

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Takk Rune og Gisle.

Er i siget og kameraet står nå her klar for mer "fotokunst". Reparerer litt i de trofaste fluene som alltid følger med i boksen. Disse klekkerne ble ikke brukt så mye i fjord. Blir gjerne en endring i år ellers ryker de til fordel for nyere og yngre modell :)

post-969-13949884885599_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og binder noen Leptonymfer. En av de første døgnfluene jeg kommer opp i til våren. Gleder meg.

Prøver å bruke naturmaterialer mest mulig, men jeg legger litt tynnskinn på toppen.

Egenlig litt synd JB, at du ikke publiserer fluene dine på klassisktråden, da den er i ferd med å ruste opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Egenlig litt synd JB, at du ikke publiserer fluene dine på klassisktråden, da den er i ferd med å ruste opp...

har ikke fått med meg den, men skal komme meg over

dit jeg hører hjemme. Ikke her, blant foam freaks.   :D

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine tilbakemeldinger!

Åboren: hvor små er disse? Helt ny innen binding og tenkte å binde opp litt comparadun (er det ikke det?) :P

Dubber du under haletrådene?

Veldig fine forresten!

De på bildet er #13 og #17, to av hver bundet på TMC 102Y. Heter Comparaduns så vidt jeg vet ja. Snurrer på en liten klump dubbing bakerst for å få mer løft/spredning i halefibrene ja. Prøv og å binde opp noen med sprakleyarn/antron-"hale", bli vel det som kalles Sparkle Duns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...