Gå til innhold

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Nydelige døgniser Jfly... og Petter. Hva er det du har brukt til vinger på spinnerne dine Petter? Ser ut som snøsko.

Ps: den øverste døgnflueimitasjonen din var flott Igor men siden du ikke liker så mye skriblerier i inspirasjonstrådene får jeg skryte av deg i liten skrift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Über-flotte spinnere Petter og Jon - hadde jeg vært ørret så hadde jeg tatt disse uten betenkningstid  8) Dritbra  :)

Her er vulgata- og danicaklekkeren min. Etter min mening er dette en 100% perfekt vulgata og danica- klekker. I all sin enkelhet, men de funker som flate. Ser ørreten dem, så tar den. Punktum  :) Jeg skal bruke Danica- varianten en del på forsommeren 2011 igjen har jeg tenkt. Og forhåpentligvis også vulgata- klekker'n  :)

5439336060_5aacf97c30_b.jpg

BRUN's VULGATA KLEKKER

Krok: TMC 111, #8-10

Tråd: UNI 8/0, tan

Haler: Mini Strutseherl, tan

Bakkropp: AB's Polychenille, tan

Thorax: CdC- dubbing, tan

Bein: Micro Round Rubber, tan

Vingesekk/ hode: Thin Fly Foam, tan

Og litt brun sprittusj til slutt for å "spragle" den litt. Men ikke gjør dem for mørke på undersiden, det fisken ser, for der er bugsa adskillig lysere enn på oversiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Gisle og Robert.

Med disse godordene fra dere, så tror jeg jammen at jeg som belønning jekker meg en kald en til  :)

Moro med bilder. Dere er jo ganske så råe til å ta bilder begge to, så takk igjen, karer.

Det er bare å jekke André :) Du tar helt sylskarpe bilder, og fluer som karikaturerer (om man kan si det) egenskaper ved det imiterte innsektet på en veldig fin og moderne måte. Du har en egen stil på fluene dine, en slags signatur, og jeg digger det!

Tror jaggu jeg skal jekke en til selv jeg! :D

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi mere fjør... og jeg får stadig mer trua på disse fjærlette fluene. Gir en fantastisk siluett, et meget naturlig avtrykk og lander alltid riktig. En skulle tru at denne ville tvinne fortom ut av en annen verden... men brukte en del av disse på Vulgatafiske i fjor, og det gikk særdeles bra.

Vulgata Reversed

[attachimg=1]

post-2002-13949885963297_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Gisle og Robert.

Med disse godordene fra dere, så tror jeg jammen at jeg som belønning jekker meg en kald en til  :)

Moro med bilder. Dere er jo ganske så råe til å ta bilder begge to, så takk igjen, karer.

Det er bare å jekke André :) Du tar helt sylskarpe bilder, og fluer som karikaturerer (om man kan si det) egenskaper ved det imiterte innsektet på en veldig fin og moderne måte. Du har en egen stil på fluene dine, en slags signatur, og jeg digger det!

Tror jaggu jeg skal jekke en til selv jeg! :D

Petter

Takk, Petter  :)

Etter de fine fluene dine her, så har du trygt fortjent å jekke deg en bayer og to du også  :)

De spent spinnerne dine holder mål i enhver sammenheng, for den særeste største ørret, det er jeg helt sikker på faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Über-flotte spinnere Petter og Jon - hadde jeg vært ørret så hadde jeg tatt disse uten betenkningstid  8) Dritbra  :)

Mkt tack André! Håller med många här ovan och säger detsamma om dina flugor! Dom har verkligen en egen signatur!

Hade man bara sett flugan så hade man vetat vem det va som hade bundit den ;)

Keep up the good work André! :)

//Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Gisle og Robert.

Med disse godordene fra dere, så tror jeg jammen at jeg som belønning jekker meg en kald en til  :)

Moro med bilder. Dere er jo ganske så råe til å ta bilder begge to, så takk igjen, karer.

Det er bare å jekke André :) Du tar helt sylskarpe bilder, og fluer som karikaturerer (om man kan si det) egenskaper ved det imiterte innsektet på en veldig fin og moderne måte. Du har en egen stil på fluene dine, en slags signatur, og jeg digger det!

Tror jaggu jeg skal jekke en til selv jeg! :D

Petter

Takk, Petter  :)

Etter de fine fluene dine her, så har du trygt fortjent å jekke deg en bayer og to du også  :)

De spent spinnerne dine holder mål i enhver sammenheng, for den særeste største ørret, det er jeg helt sikker på faktisk.

Tusen takk André, utrolig hyggelig å høre :)

Da jekker jeg en til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å bli litt mett av Catskill-binding og mått veksle av med noen nymfer denne helgen. Her en stor og stutt marginatanymfe. Skal fiskes rundt noen steiner og skjær en gang ut i mai. Denne helgen har fiskesuget kommet for alvor. Fasanhale, uten ribbing (litt superlim under), selull i torax. Stygg, men fin.  ;)

[attachimg=1]..

post-2261-13949885971657_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei catskill :o Du har jo ikke begynt å fiske ennå. Men det er vel catskill denne nymfa og siden du bruker naturlige materiell eller??

Nei, jeg er ikke lei, men måtte ha litt variasjon. Har vel bundet over 200 Catskillfluer nå, så jeg må ha en liten pause, men det blir nok noen flere utover vinteren/våren. Må bl.a. ha noen mindre størrelser til høstfisket. Og selvfølgelig: Jeg holder meg til naturmaterialer.  ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...