Gå til innhold

inspirasjonstråd: Vårfluer, vårfluepupper, klekkere og nymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Burde vel egentlig ikke legge noe sånt ut i en inspirasjonstråd, men jeg har veldig lyst til å høre fra dere som kan dette om jeg har truffet på noe som helst med denne fluen og hva som kan gjøres bedre.

Etter hva jeg har forstått er dette en vårflueklekker. 

 

 

post-1547-0-42464700-1423691341_thumb.jpg

 

post-1547-0-91012500-1423691352_thumb.jpg

 

 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vel egentlig ikke legge noe sånt ut i en inspirasjonstråd, men jeg har veldig lyst til å høre fra dere som kan dette om jeg har truffet på noe som helst med denne fluen og hva som kan gjøres bedre.

Etter hva jeg har forstått er dette en vårflueklekker. 

 

 

attachicon.gifDSC_2294.jpg

 

attachicon.gifDSC_2292.jpg

 

Fin flue, men for en klekker ville jeg ha halvert lengden på dyrehårene. En egglegger binder jeg med vinge omtrent på lengde med krokbøyen, klekkere noe kortere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del - ingen problem å fiske med den. Fanger helt sikkert fisk! MIne kommentarer er egentlig for små detaljer å regne i denne sammenhengen. Jeg er nemlig av den oppfatningen som regel ikke er så nøye med å måle lengden på vinger eller telle haletråder :) Noen ganger kan den være sær, men som oftest er den ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg hadde en meget hyggelig samtale med Niklas Dahlin i helgen, mens han satt å bandt noen vårfluepupper av hjortehår. Jeg lagde min egen "variant" som jeg har klokketro på hvis jeg skulle være så heldig å treffe på ei puppe eller to i elva i sommer :) Ikke noe super spess, men jeg liker tanken av at den flyter godt og kan fiskes både høyt og lavt i filmen avhengig av om man fetter den inne eller ikke :) CDC'en lager forhåpentligvis litt ekstra liv :)

 

29bbz89.jpg

  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...