Gå til innhold

inspirasjonstråd: Vårfluer, vårfluepupper, klekkere og nymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Ble litt inspirert av de siste Alt om fiske og den flua der.

Brukt furry foam og strutseherl i bakkropp. Gjorde det på den måten han beskriver der, men det er vel i grunnen bare hekleteknikk. Turte ikke stjæle de semska skinskoa til dragen.

Litt hare og litt cdc + patridgefjær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furry Foam har jeg ikke brukt siden begynnelsen av 90-tallet...

Flott materiale, men desverre lite beskrevet i mønster. Husker jeg ikke helt feil er det vel John Betts eller Roman Moser som introduserte dette, begge store bidragsytere til imitasjonsfiske.

 

Skal rote i gammelkofferten. Kanskje jeg har noen rester ;-)

 

Takk for påminnelsen Robban :D

 

Flott flue!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg på noe ista jeg åsså.

 

 

 

Inspirasjonen er tilbake skjønner jeg ;D

Kanonbra, rett og slett :D

 

Terje!

 

Hei Terje, Litt rusten enda, så små kroker a gitt :) Dette blir litt off topic , men jeg klarer ikke å få så fine bilder av ting jeg lager og det er grenseløst irriterende, blir så my arbeid å ta bilde av fluer, og dine og Rune sine bilder hjelper ikke akkurat der : Ser av og til kamera flyr av gårde bortover gangen, men det er meg.D Trur nok den hadde sett bedre ut i riktig setting. Men jeg jobber med saken og takk for dine råd i en annen tråd, det hjelper selv om kiwiposer med stuff stikkende opp fortsatt er fristende. Du hadde rett, det hjelper å fjerne ting som frister og konsentrere seg om ting som inspirerer. Off topic off topic men takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Prøvde meg på noe ista jeg åsså.

 

 

 

Inspirasjonen er tilbake skjønner jeg ;D

Kanonbra, rett og slett :D

 

Terje!

 

Hei Terje, Litt rusten enda, så små kroker a gitt :) Dette blir litt off topic , men jeg klarer ikke å få så fine bilder av ting jeg lager og det er grenseløst irriterende, blir så my arbeid å ta bilde av fluer, og dine og Rune sine bilder hjelper ikke akkurat der : Ser av og til kamera flyr av gårde bortover gangen, men det er meg.D Trur nok den hadde sett bedre ut i riktig setting. Men jeg jobber med saken og takk for dine råd i en annen tråd, det hjelper selv om kiwiposer med stuff stikkende opp fortsatt er fristende. Du hadde rett, det hjelper å fjerne ting som frister og konsentrere seg om ting som inspirerer. Off topic off topic men takk.

 

Synes ikke du skal bruke så mye energi på å irritere deg over dårlige bilder for de er ikke dårlige.

Det siste bildet var jo helt topp og funka ypperlig for meg iallefall.

 

 

Her er allikevel ett par tips angående bilde for å prøve å hjelpe deg ut av irritasjonens favn:

Du kan jo alltids gjøre som meg å kjøpe inn litt aluminiumsfolie som du kler området rund flua med for å få refleks tilbake til flua.

Mål hvitbalanse manuellt hvis kamera ditt har den muligheten.

 

Lykke til!

 

Terje!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furryfoam er et artig material, mange bruksområder, trur jeg stiftet bekjenskap med dette gjennom Moser sine flue ja, trur det hadde funka godt  i master Rune sitt siste bidrag med tubenåla. litt mere liv, men uten flyetegenskapene. :)

 

 

Sorry, klikka på rediger først...

 

bortsett fra at furry foam ikke flyter spesielt godt..... og at det blir fortere ødelagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furryfoam er et artig material, mange bruksområder, trur jeg stiftet bekjenskap med dette gjennom Moser sine flue ja, trur det hadde funka godt  i master Rune sitt siste bidrag med tubenåla. litt mere liv, men uten flyetegenskapene. :)

 

 

Sorry, klikka på rediger først...

 

bortsett fra at furry foam ikke flyter spesielt godt..... og at det blir fortere ødelagt

 

Skrev jo at det ikke flyter :) En puppe kan jo flyte med en flytende thorax?? selv om den har en forlenget kropp?? trur du misforsto hva jeg prøvde å formidle , men det er helt greit ;D

Da blir det vel enda lengre til neste gang , dette er jammen ikke lett. :) eller kanskje jeg misforstår whatever,,,,,,,,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...