Gå til innhold

Hvor i verden vil dere helst dra på fisketur?


Opti

Anbefalte innlegg

  • Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

1  tilbake til Kola              Til nå, ingen over, ingen ved siden . . .

2  tilbake til Island            Leide en hel elv, etter flere fiskeløse dager knekte jeg "koden" den siste dagen. Lyst å prøve mer. Fisk på ca 20 pund tatt nesten hvert år. . .

3  Jurassic Lake                Høres helt rått ut. . Kombinere med Rio Gallegos ?

4  tilbake til Slovenia        Var der på EM et år. Kunne tenkt meg å fiske "fritt" der noen dager. Vanvittig med fisk. Største + 3 kg

 

 

Dette var nå min rangering    ;D

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg drog inn Norge - leste ikke godt nok først.

 

I tillegg til de jeg nevnte først, vil jeg plusse på noen steder jeg har drømt om etter å ha lest - hørt om osv.

 

1) ørretfiske i India

2) ørretfiske i Atlasfjellene i Marocco - har ikke peiling på hvor bradeter, men så spennende da.

3) Langweekend tidlig vår i Østerike. Tjuvstart på sesongen kombinert med familie

4) Bjørnøya (men det er vel strengt tatt også i Norge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange flotte forslag ;D Er noen steder jeg ikke har tenkt på her også. Som f.eks India :)

 

Skal til Argentina, men om det er om tre eller ti år, får tiden vise.. Helst da med kombinasjonen Jurrasic Lake og Rio Gallagos. Blir arrangert turer der man får fisket begge steder. Dette er da pakketurer de Luxe der alt er arrangert. Men tror det er drømmen om den virkelige store Sjøørreten og Regnbua som lokker.

 

Hadde man hatt tid og kroner skulle jeg gjerne kombinert en slik tur med tørrfluefiske i Pategonia i samme slengen ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diverse øyer i Tahiti etter Bonefish og andre arter - totalt urørt!

Ekspedisjon i Fiordland (NZ) med nymfe! Liker å imitere det fisken spiser.

Island - på "ukjente" steder. Alltid hatt lyst! Skal dit neste år.

Irland - hatt planer lenge men aldri blitt noe av. Rune, skal du dit neste år?

Ellers enig med Bjørnar: Østerrike (og andre spennede fjellområder rundt i Europa)

Patagonia - alle bør vel dit før man tar kvelden.

Canadas villmark - alltid hatt lyst.

Jackson Hole og andre legendariske steder i USA. Bare for å ha gjort det.

Alaska - hvis noen kan finne rene ørretområder for meg...

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buthan er et annet alternativ.....men man har satt seg selv nederst på rangstigen dersom man er fisker der.

 

Yes, har en film om det. Ser utrolig fint ut. Og de folka spiser jo ikke fisk, så det er jomfruelig fiske.

Vokser også vill Cannabis langs elvebredden, for de som liker sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buthan er et annet alternativ.....men man har satt seg selv nederst på rangstigen dersom man er fisker der.

 

Yes, har en film om det. Ser utrolig fint ut. Og de folka spiser jo ikke fisk, så det er jomfruelig fiske.

Vokser også vill Cannabis langs elvebredden, for de som liker sånt...

Hahaha.. da har man det fint... :D Ikke det at jeg driver med sånnt, me hadde nok vurdertdet om jeg kom over dette langs elvebredden på fiskeferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hadde ikke vært så værst å få prøvd seg på støren i osene rundt svartehavet heller? Eller fiske etter alt mulig rart i en av amazonas sidelever, man da skulle det ikke vært et organisert opplegg med mye turisme. Fisken kan jo tru det er klekking av epemeroptera sapiens.

Steppelandet i mongolia hadde også vært noe. Ørret med harrmunn!! høres veldig tørrflue ut det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hadde ikke vært så værst å få prøvd seg på støren i osene rundt svartehavet heller? Eller fiske etter alt mulig rart i en av amazonas sidelever, man da skulle det ikke vært et organisert opplegg med mye turisme. Fisken kan jo tru det er klekking av epemeroptera sapiens.

Steppelandet i mongolia hadde også vært noe. Ørret med harrmunn!! høres veldig tørrflue ut det.

Hadde du turt å dra inn i Amasonas jungel uten noe opplegg Hjelp, slanger på størrelse med telefonstolper og insekter like store som en svartbakk

Pluss en hel haug med andre dyr som sikkert og vil spise meg :-\  Nei det hadde jeg aldri turt :D Men steppelandet i Mongolia, det frista ja hmm

Kamchatka høres og meget fristende ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buthan er et annet alternativ.....men man har satt seg selv nederst på rangstigen dersom man er fisker der.

 

Yes, har en film om det. Ser utrolig fint ut. Og de folka spiser jo ikke fisk, så det er jomfruelig fiske.

Vokser også vill Cannabis langs elvebredden, for de som liker sånt...

Hahaha.. da har man det fint... :D Ikke det at jeg driver med sånnt, me hadde nok vurdertdet om jeg kom over dette langs elvebredden på fiskeferie!

hehehe Kunne nok blitt en ferie uten om det vanelige det ja :D "nei vi tok det for det meste med ro, lå for det meste i gresset langs elva å så på vak" "jævla ok elv ass 8)" ;D ;D

Kan ikke du reise og komme med en rapport husk masse bilder ;D Så for vi satse på at onkel politi ikke leser ffs :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

buthan.....det kan hende at du ikke får noe overnattingssted......ei heller få lov til å bruke butikker eller spisesteder.....religion har mange rare utslag.....tror ikke det vil være mulighet til å ta med seg mat inn.....sulten ferie! Spise deg opp på ribbe før du drar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hadde ikke vært så værst å få prøvd seg på støren i osene rundt svartehavet heller? Eller fiske etter alt mulig rart i en av amazonas sidelever, man da skulle det ikke vært et organisert opplegg med mye turisme. Fisken kan jo tru det er klekking av epemeroptera sapiens.

Steppelandet i mongolia hadde også vært noe. Ørret med harrmunn!! høres veldig tørrflue ut det.

 

hvis du har lyst på "ørret med harr munn" trenger du ikke dra så langt. i bosnia er det en god del slike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...