Gå til innhold

Cognacen sin


Juvis

Anbefalte innlegg

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

denne er helt genial..

 

det er en cognac som smaker som en god XO til rundt 8-900,-

 

men den koster bare 369,- på polet..

 

ANBEFALES PÅ DET STERKESTE!!! og hvis noen kjøper en anbefalt cognac fra denne siden, vær så snill å legg igjen en melding til oss andre... :D

post-2918-13949859109242_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er alltid med på Hardangervidda, men tappaet over i flasker som er lettere å bære. Mellomsten trodde det var Cola, så han tok seg en god slurk. Etterpå har jeg hatt et svare strev med å holde den for meg selv :).

En cognac for dem som liker rund og mild smak. Ulempen er at den fort blir veldig udrøy.

 

bjorni

post-1017-13949859109729_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser whiskey har kommet opp som egen tråd, da bør vel vi som foretrekker litt mer edle dråper snakke om våre preferanser. Hva er din favoritt?

 

Dette er min  :)

Min og :)

Fikk ei flaske med Bertelsen symfoni, den likte jeg godt :)

Synes faktisk de fleste er gode jeg :rolleyes: Mange av de billige og :-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne er helt genial..

 

det er en cognac som smaker som en god XO til rundt 8-900,-

 

men den koster bare 369,- på polet..

 

ANBEFALES PÅ DET STERKESTE!!! og hvis noen kjøper en anbefalt cognac fra denne siden, vær så snill å legg igjen en melding til oss andre... :D

 

Den skal jeg prøve ikke så gal pris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et besøk på baren ved bergstaden hotell i Røros ble jeg overbevist om at dette er noe som også kan nytes seine kvelder ved peisen/bålet

Croix de Salles 1968 Dartigalongue Bas Armagnac

Var i den tiden en cognac hund og sverget til cognac,men denne armagnac`en var en trivelig opplevelse,og ikke minst var den god

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å nevne en spesiell produsent eller serie, vil jeg uansett preferanse anbefale alle å prøve "brut"-cognacer, dvs cognac uten tilsatt sukker, karamell eller andre farge / søtningsstoff.

Mye mer komplekse og spennende - pluss at de skiller seg veldig ut fra de vanlige "13 på dusinet" som kjennetegner de store husene. Sagt på en annen måte: de smaker ikke likt alle sammen...

 

OK da - Tesserom har en serie årgangs-cognacer, alle brut. Her er det bare lommeboka som bestemmer hvor gammelt det blir...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne er helt genial..

 

det er en cognac som smaker som en god XO til rundt 8-900,-

 

men den koster bare 369,- på polet..

 

ANBEFALES PÅ DET STERKESTE!!! og hvis noen kjøper en anbefalt cognac fra denne siden, vær så snill å legg igjen en melding til oss andre... :D

 

 

Priset som et vanlig arbeidsbrennevin, det kan vi like. Så kan vi heller gå i hylla til skarpen når det virkelig teller  ;D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne er helt genial..

 

det er en cognac som smaker som en god XO til rundt 8-900,-

 

men den koster bare 369,- på polet..

 

ANBEFALES PÅ DET STERKESTE!!! og hvis noen kjøper en anbefalt cognac fra denne siden, vær så snill å legg igjen en melding til oss andre... :D

 

 

Priset som et vanlig arbeidsbrennevin, det kan vi like. Så kan vi heller gå i hylla til skarpen når det virkelig teller  ;D

 

 

 

 

Anbefales, ikke mer å si om den:) :)

 

Mvh Per M

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Ingen som har kommentert prisen på den jeg la ut nei....Men men...rekner med at det er kun jeg som drikker den. En liten en hver dag ;)

Er vel ingen som har no greie på Cognac siden dere ikke har tatt opp den som jeg la ut. .tssss.....Tipper alle dere like fotball og laksefiske....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har kommentert prisen på den jeg la ut nei....Men men...rekner med at det er kun jeg som drikker den. En liten en hver dag ;)

Er vel ingen som har no greie på Cognac siden dere ikke har tatt opp den som jeg la ut. .tssss.....Tipper alle dere like fotball og laksefiske....

 

jeg vet sånn ca prisen.... ;)

hehe....men her er det fotball og carlsberg som teller... ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Ingen som har kommentert prisen på den jeg la ut nei....Men men...rekner med at det er kun jeg som drikker den. En liten en hver dag ;)

Er vel ingen som har no greie på Cognac siden dere ikke har tatt opp den som jeg la ut. .tssss.....Tipper alle dere like fotball og laksefiske....

 

jeg vet sånn ca prisen.... ;)

hehe....men her er det fotball og carlsberg som teller... ;D ;D ;D

aaaaaaaaaa.....du har vært å googlet nå :)......Ellers tipper jeg at du ikke vet prisen ;)....

Men fin sånn til hverdags...i helgene finner vi frem godsakene .

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har kommentert prisen på den jeg la ut nei....Men men...rekner med at det er kun jeg som drikker den. En liten en hver dag ;)

Er vel ingen som har no greie på Cognac siden dere ikke har tatt opp den som jeg la ut. .tssss.....Tipper alle dere like fotball og laksefiske....

 

jeg vet sånn ca prisen.... ;)

hehe....men her er det fotball og carlsberg som teller... ;D ;D ;D

aaaaaaaaaa.....du har vært å googlet nå :)......Ellers tipper jeg at du ikke vet prisen ;)....

Men fin sånn til hverdags...i helgene finner vi frem godsakene .

 

 

 

 

Sånn pessvann gidde vi ikke å snakke om henning :)

ps: var å googlet den når du skreiv innlegget ja;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har kommentert prisen på den jeg la ut nei....Men men...rekner med at det er kun jeg som drikker den. En liten en hver dag ;)

Er vel ingen som har no greie på Cognac siden dere ikke har tatt opp den som jeg la ut. .tssss.....Tipper alle dere like fotball og laksefiske....

 

Hehehe, da må jeg selge Hi-Lux'en min og beste fluestanga, og enda har jeg ikke råd til denne... Dyre vaner dere har på vestlandet ja. Regner med at du spanderer litt på Rena til sommeren  ;D ;D

 

bjorni

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henri IV Dudognon Heritage

 

 

 

Ja hvis dette er arbeidsbrennevinet du tar deg en "knert" av mens du binder parachutes... så forstår jeg at du ikke klager på prisene hverken på bensin eller utstyr.

 

 

The world’s most expensive cognac which is packaged by jeweler Jose Davalos, is the Henri IV Dudognon Heritage.The cognac is then bottled in a bejeweled bottle which is dipped in 24 K gold and sterling platinum and decorated with 6,500 brilliant cut diamonds. So I don’t suppose this bottle gets recycled when empty.  

 

Anyway, with an alcohol content of 41%, our Henri IV Dudognon Heritage bottle weighs approximately 8 kilograms and it is filled with 100 cl. of the precious liquor. The Henri IV Dudognon Heritage is priced at 1 million sterling pounds or US $1,982,300 per bottle. Cheers.

 

41%??? Det blir nesten litt harry, drikker sterkere vare for å bli full kjappere da eller?? Du må passe på når du panter flaskene Henning.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...