Gå til innhold

Cognacen sin


Juvis

Anbefalte innlegg

Tok vare på ei tom flaske cordon blau (er det ikke slik det staves tro?) Skal fylle den med vsop bråstad ;D Veldig god cognac etter min mening.

Har en selvutnevnt superexpert på cognac til nabo som jeg skal prøve meg på ;D ;D

Jeg tror ikke han kommer til å ane uråd ;D Gleder meg til å se ;D ;D

 

Hvordan gikk det ruff? Fant han ut av det? Hvis han ikke ante uråd så vil jeg si at han er i trøbbel  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Tok vare på ei tom flaske cordon blau (er det ikke slik det staves tro?) Skal fylle den med vsop bråstad ;D Veldig god cognac etter min mening.

Har en selvutnevnt superexpert på cognac til nabo som jeg skal prøve meg på ;D ;D

Jeg tror ikke han kommer til å ane uråd ;D Gleder meg til å se ;D ;D

 

Hvordan gikk det ruff? Fant han ut av det? Hvis han ikke ante uråd så vil jeg si at han er i trøbbel  ;D

Har ikke kommet så langt faktisk, men det er ikke glemt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ørrtboms 3 1/2 XO

 

Mottok ny forsyning på post i butikk i dag  ;)

vinmonopolet.no er fine greier !

Polet`s omtale: Mørk kobberfarge med nyanser av edelbrun. Dufter av frukt , smaker av aprikos og gammel fransk eik.

Kun tre pol som har denne på lager, Alta, Tromsø og Hokksund.

 

Godt at den kommer på plast, når jeg leser om postens håntering av pakker her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørrtboms 3 1/2 XO

 

Mottok ny forsyning på post i butikk i dag  ;)

vinmonopolet.no er fine greier !

Polet`s omtale: Mørk kobberfarge med nyanser av edelbrun. Dufter av frukt , smaker av aprikos og gammel fransk eik.

Kun tre pol som har denne på lager, Alta, Tromsø og Hokksund.

 

Godt at den kommer på plast, når jeg leser om postens håntering av pakker her.

Hehe "gammel fransk eik" Du snakker :D Noen som har smakt på ei gammel fransk eik noen gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørrtboms 3 1/2 XO

 

Mottok ny forsyning på post i butikk i dag  ;)

vinmonopolet.no er fine greier !

Polet`s omtale: Mørk kobberfarge med nyanser av edelbrun. Dufter av frukt , smaker av aprikos og gammel fransk eik.

Kun tre pol som har denne på lager, Alta, Tromsø og Hokksund.

 

Godt at den kommer på plast, når jeg leser om postens håntering av pakker her.

 

Da skal jeg til Hokksund på mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørrtboms 3 1/2 XO

 

Mottok ny forsyning på post i butikk i dag  ;)

vinmonopolet.no er fine greier !

Polet`s omtale: Mørk kobberfarge med nyanser av edelbrun. Dufter av frukt , smaker av aprikos og gammel fransk eik.

Kun tre pol som har denne på lager, Alta, Tromsø og Hokksund.

 

Godt at den kommer på plast, når jeg leser om postens håntering av pakker her.

Hvor mye koster den Helmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørrtboms 3 1/2 XO

 

Mottok ny forsyning på post i butikk i dag  ;)

vinmonopolet.no er fine greier !

Polet`s omtale: Mørk kobberfarge med nyanser av edelbrun. Dufter av frukt , smaker av aprikos og gammel fransk eik.

Kun tre pol som har denne på lager, Alta, Tromsø og Hokksund.

 

Godt at den kommer på plast, når jeg leser om postens håntering av pakker her.

 

Da skal jeg til Hokksund på mandag

 

De har kun 5 på lager, får håpe de ikke blir utsolgt i helga !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørrtboms 3 1/2 XO

 

Mottok ny forsyning på post i butikk i dag  ;)

vinmonopolet.no er fine greier !

Polet`s omtale: Mørk kobberfarge med nyanser av edelbrun. Dufter av frukt , smaker av aprikos og gammel fransk eik.

Kun tre pol som har denne på lager, Alta, Tromsø og Hokksund.

 

Godt at den kommer på plast, når jeg leser om postens håntering av pakker her.

Hvor mye koster den Helmer?

 

350,- for 0,5l

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørrtboms 3 1/2 XO

 

Mottok ny forsyning på post i butikk i dag  ;)

vinmonopolet.no er fine greier !

Polet`s omtale: Mørk kobberfarge med nyanser av edelbrun. Dufter av frukt , smaker av aprikos og gammel fransk eik.

Kun tre pol som har denne på lager, Alta, Tromsø og Hokksund.

 

Godt at den kommer på plast, når jeg leser om postens håntering av pakker her.

 

Da skal jeg til Hokksund på mandag

Kan du ikke ta med ei til meg og så er du snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det er noen som liker en god cognac, her kommer noen som dere bør prøve...  :) :)

Har testet alle selv og favoritten  blandt de er trolig Martell Artys som slår de fleste etter min mening.

 

Martell Artys - Lois Royer XO - A.E.Dor XO - Camus XO - Frapin 1979 - Chateau Montifaud 1973.

Alle er utrolig bra og er blandt mine topp10. Ellers så synes jeg ikke "By-cognacene" som Birkedal produserer er så gode som mange vil ha det til.

De produserer "flopper" som folk kjøper, mye av den er trolig tappet av samme batch.

Skal en kjøpe en god "må ha cognac" for fluefiskere så må det bli: Hardy`s Ekstra CHAIRMAN`S PRIVATE CELLAR.

Passer utmerket i lomma på fluevesten....

[attachimg=1]

post-2318-13949864535168_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det er noen som liker en god cognac, her kommer noen som dere bør prøve...  :) :)

Har testet alle selv og favoritten  blandt de er trolig Martell Artys som slår de fleste etter min mening.

 

Martell Artys - Lois Royer XO - A.E.Dor XO - Camus XO - Frapin 1979 - Chateau Montifaud 1973.

Alle er utrolig bra og er blandt mine topp10. Ellers så synes jeg ikke "By-cognacene" som Birkedal produserer er så gode som mange vil ha det til.

De produserer "flopper" som folk kjøper, mye av den er trolig tappet av samme batch.

Skal en kjøpe en god "må ha cognac" for fluefiskere så må det bli: Hardy`s Ekstra CHAIRMAN`S PRIVATE CELLAR.

Passer utmerket i lomma på fluevesten....

[attachimg=1]

Men passer den lommeboka mi som er som et sparsomt skrevet brev for tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, ække dyr den Hardy`n... ;D Er riktig nok bare 200ml men er i bestillings sortimentet på polet.

Tror det var noen hundringser bare... Husker ikke helt, har fyllt den opp så mange ganger alt....  ;D

og så får du jo ei lerke som du kan ha i lang tid, følger også med en eksklusiv pose i semsket skinn for oppbevaring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, ække dyr den Hardy`n... ;D Er riktig nok bare 200ml men er i bestillings sortimentet på polet.

Tror det var noen hundringser bare... Husker ikke helt, har fyllt den opp så mange ganger alt....  ;D

og så får du jo ei lerke som du kan ha i lang tid, følger også med en eksklusiv pose i semsket skinn for oppbevaring

Hehe ok. Takk for tips :) Om en liten stund er lommeboka tilbake til trivselsform igjen og da er det straks litt flere muligheter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardy Fisherman's Flask Chairman's Private Cellar

 

Middels dyp gyllen. Fatpreget aroma med innslag av appelsin og aprikos, hint av karamell. God fylde. Bløt.*

Pris Legg i handlekurv

20 cl Kr. 280,-

Kr. 1.400,- pr. liter

Utsolgt fra leverandør. Tilgjengelig dato ukjent

» Hvilke utsalg har denne på lager?

 

» Sammenlign med andre varer

 

 

Cognac-firmaet Hardy ble grunnlagt av Anthony Hardy, en vinhandler fra London, i 1863. Opprinnelig hadde familien egne vinmarker, men gikk tidlig over til å destillere andres vin og å kjøpe ferdige destillater for modningslagring i sin egen kjeller. Firmaet engasjerte seg tidlig med eksport. Spesielt Russland var et viktig marked for Hardy i etableringsfasen. I dag finnes husets cognac'er i en lang rekke land. Cognac-produksjonen er begrenset til de to fylkene Charente og Charente Maritime på den franske vestkysten. Det er kun druebrennevin laget etter et nærmere bestemt lovverk som bl.a.angir druetyper, destillasjonsmetoder, lagring osv. som har rett til navnet Cognac. Cognac er for øvrig et utpreget blandingsprodukt. Brenneviner med ulik alder og fra flere områder bidrar til å gi karakter til det ferdige produktet. Chairman's Private Cellar er en blanding av destillater fra de to beste områdene i Cognac, nemlig Grande og Petite Champagne. Betegnelsen Fine Champagne forteller for øvrig at varen inneholder mer enn 50% Grande Champagne.

 

Varenummer: 32445 Varetype: Brennevin Utvalg: BESTILLINGSUTVALG Passer til: Land/distrikt: FRANKRIKE, COGNAC TRADISJONELL Råstoff: 100% UGNI BLANC Lagring: MINST 180 MD. FATLAGRING. Innhold: Alkohol 40,00% Sukker: 12,50 g/l Syre: Ukjent Lagringsgrad: Produsent: A. hardy Grossist: Amka Saga AS Distributør: Vectura As Skriv ut denne siden *)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det er noen som liker en god cognac, her kommer noen som dere bør prøve...  :) :)

Har testet alle selv og favoritten  blandt de er trolig Martell Artys som slår de fleste etter min mening.

 

Martell Artys - Lois Royer XO - A.E.Dor XO - Camus XO - Frapin 1979 - Chateau Montifaud 1973.

Alle er utrolig bra og er blandt mine topp10. Ellers så synes jeg ikke "By-cognacene" som Birkedal produserer er så gode som mange vil ha det til.

De produserer "flopper" som folk kjøper, mye av den er trolig tappet av samme batch.

Skal en kjøpe en god "må ha cognac" for fluefiskere så må det bli: Hardy`s Ekstra CHAIRMAN`S PRIVATE CELLAR.

Passer utmerket i lomma på fluevesten....

[attachimg=1]

 

Jeg "Måtte" også kjøpe den pakka med lommelerken. Klarte liksom ikke å la vær...

 

Ser at jeg må kjøpe inn Ørretboms 3 1/2 XO. Den kan bli en schleger  :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Morsom tråd!

Jeg synes et av Oddproductions-Odd sine ufravikelige krav var så kongebra og riktig tenkt for oss fluefiskere da han drev og forhandlet fram Ørretboms 3 1/2 Cognacen  ;D (så man skulle tro han var fluefisker selv   ;))

KRAV: "Jo, den SKAL - KUN - være å få på plastflaske. Vi snakker om fluefiskere som går langt inn på vidda i jakten på storørret, og karer som bomser og speider seg opp og ned langs elva dag etter dag. Selvsagt skal ikke flaska veie noe eller være knuselig. Enten dette eller så blir det ikke noe."

 

Selvsagt.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Ørretboms-og Hardy cognacen er i salg nå :),Det er ikke riktig det som står i nettbutikken til polet,det er bare å henvende seg til det lokale polet og få de til å bestille.

Har nettopp hentet min Øb.

f

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...