Gå til innhold

Cognacen sin


Juvis

Anbefalte innlegg

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest staffan@epost.no

Er man på fluefisketur er det jo bare whiskey som gjelder! Ja til Skottland, nei til Frankriket ;)

 

;D

 

det er veldig rart dette.....franskmennene lager en sprit de nersten ikke drikker selv, og nordmenn vil ha konjakken "som fløte", dvs med så mye karamell at den minner om likør.....men vi gutta som synes om det skorske.....vi vill at det skal smake skogsbrann....myrtjern og et St.Hansbål hvor man har brent opp 4 gamle tømmerhus.....vi snakker vel her om gutta som barberer seg under arma og lukter av parfyme og after shave vs. ffutta som tør å gå i skjørt uten noe under, lukte svette og gamp og har hårete legger og hår på brøstet  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D  rart at ingen nevner calvados og armanac!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser whiskey har kommet opp som egen tråd, da bør vel vi som foretrekker litt mer edle dråper snakke om våre preferanser. Hva er din favoritt?

 

Dette er min  :)

 

Du har så absolutt skjønt dette, denne er favoritten min også.  ;D

Finnes selvsagt bedre, men et sted må man jo sette grensa prismessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne er helt genial..

 

det er en cognac som smaker som en god XO til rundt 8-900,-

 

men den koster bare 369,- på polet..

 

ANBEFALES PÅ DET STERKESTE!!! og hvis noen kjøper en anbefalt cognac fra denne siden, vær så snill å legg igjen en melding til oss andre... :D

 

Jøss, trodde jeg var alene om å ha oppdaga denne.  Masse cognac for pengene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser whiskey har kommet opp som egen tråd, da bør vel vi som foretrekker litt mer edle dråper snakke om våre preferanser. Hva er din favoritt?

 

Dette er min  :)

 

Du har så absolutt skjønt dette, denne er favoritten min også.   ;D

Finnes selvsagt bedre, men et sted må man jo sette grensa prismessig.

 

Kan liksom ikke fable om en cognac til 2 mill + når man ikke har smakt den engang. Marthell cordon bleu er en klassiker og en super cognac til en brukbar pris. Godt å høre at det er flere av oss  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cognac har jeg ikke noe greie på. Men jeg klarer alltids å nyte et par glass, og kjøper ofte en flaske på tax free. Det er bare det at jeg får sånn jævlig halsbrann av den druespriten. Kan våkne opp etter et par timers fyllesøvn med noe som kjennes ut som full gjennomtrekk i hele kroppen, fra halsen til x . Skikkelig guffent! Har ikke det samme problemet med whisky, så når jeg må drikke mye brunt (og det hender jo), så foretrekker jeg skotsk leskedrikk.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

 

Dette stod det på polets sider "Utsolgt fra leverandør. Tilgjengelig dato ukjent"

Har den vært i salg ?

Den skulle jo først kommet Jan/Febr i år.

Er det noen som har smakt den, sett flaska, eller har bilde av den ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke smakt hverken DDE eller Ørretboms cognacen, men synes generelt Birkedal Hartmann har noen gode cognacer. Birkedal Hartmann Trondheim er en god en synes jeg til en ikke altfor stiv pris.

 

Men sånn generelt sett er cognac for pyser som ikke har lært seg å drikke skikkelig brennevin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke smakt hverken DDE eller Ørretboms cognacen, men synes generelt Birkedal Hartmann har noen gode cognacer. Birkedal Hartmann Trondheim er en god en synes jeg til en ikke altfor stiv pris.

 

Men sånn generelt sett er cognac for pyser som ikke har lært seg å drikke skikkelig brennevin.

 

Veldig enig når det gjelder Birkedal Hartmann  :)

Men det er vel cognac som er skikkelig brennevin !!  ??? ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke smakt hverken DDE eller Ørretboms cognacen, men synes generelt Birkedal Hartmann har noen gode cognacer. Birkedal Hartmann Trondheim er en god en synes jeg til en ikke altfor stiv pris.

 

Men sånn generelt sett er cognac for pyser som ikke har lært seg å drikke skikkelig brennevin.

 

Nå var vel dette strengt tatt en tråd forbeholdt de få, og ikke de som føler trang til å helle innpå og slå hverandre i hodet. Det blir litt sånn gammel arbeiderklasse liksom ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok vare på ei tom flaske cordon blau (er det ikke slik det staves tro?) Skal fylle den med vsop bråstad ;D Veldig god cognac etter min mening.

Har en selvutnevnt superexpert på cognac til nabo som jeg skal prøve meg på ;D ;D

Jeg tror ikke han kommer til å ane uråd ;D Gleder meg til å se ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

 

Dette stod det på polets sider "Utsolgt fra leverandør. Tilgjengelig dato ukjent"

Har den vært i salg ?

Den skulle jo først kommet Jan/Febr i år.

Er det noen som har smakt den, sett flaska, eller har bilde av den ?

 

 

Er bestillt på vinmonopolet.no i dag  :D

 

Får vel nytes inntil Ørretboms 4, når den også er i hus.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...