Gå til innhold

Hjemmemekka videosnutter.


Robban

Anbefalte innlegg

Gjest Oliver

Fra en kjapp tur i går, rask og enkel edit:

Kult klipp, og stilig effekt?

Hvilket program redigerer du i? (Skal begynne med dette en gang i fremtiden, og fisker herved etter info :) )

Flott snutt med fin stemning, Haldor.

Og Henning, videokvaliteten på det kameraet var imponerende. 

Ja, er ikke så gærn til å være et fotoapparat. Men må innrømme at jeg er litt vel opptatt av skarpe bilder/filmer da, så dagdrømming om andre type kamera er det slett ikke slutt på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket program bruker dere til å grovklippe film før dere kjører de gjennom After Effects/Premiere/Final Cut? Sånn bortsett fra QT Pro

Gjør veldig skjelden noe grovklipping, ettersom det fort tar like lang tid som å importere hele stasen til redigeringsprogrammet. Jeg kikker gjennom alt som ligger på minnekortet via Finder, merker av og importerer de klippene som inneholder relevante ting til redigeringsprogrammet. Der klipper ut det jeg vil ha.

Prøver også å slette åpenbart ubrukelige klipp tvert (altså på kameraet). Videomateriale blir fort digert og uhåndterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har en helt spesiell stil på snuttene dina Haldor! Nice! Du er litt utafor boksen med tanke på kamera posisjoner og vinkler (noe som sikkert er enklere å få til med de countour/go pro kameraene) Liker feelingen! Fikk nesten lyst til å ut å fiske sjøørret! Men.....så begynte jeg å tenke på at det er jo ikke lenge igjen før man kan fiske i innlandet. Så jeg klarer å vente et par uker til før den rustne kastearmen får trent seg opp igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he ... Banditten i Rappe modus for tida . Rappa rappe musikk, da er det jo greit?? Eller liker du best å bli referert til som Grand master B. Som er artist navnet ditt?Bitches and whoes, and alot of bling! Kul snutt, og du og du så kjekke de små kameraene er .. Må snart slå hull i sparegrisen og få meg et. Digga avslutningsscenen med slideren! Sjef! Lyden på de trådløse er absolutt til å leve med i dette formatet! Mer ... Mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket program bruker dere til å grovklippe film før dere kjører de gjennom After Effects/Premiere/Final Cut? Sånn bortsett fra QT Pro

Gjør veldig skjelden noe grovklipping, ettersom det fort tar like lang tid som å importere hele stasen til redigeringsprogrammet. Jeg kikker gjennom alt som ligger på minnekortet via Finder, merker av og importerer de klippene som inneholder relevante ting til redigeringsprogrammet. Der klipper ut det jeg vil ha.

Prøver også å slette åpenbart ubrukelige klipp tvert (altså på kameraet). Videomateriale blir fort digert og uhåndterlig.

Takk for tips.. det med å slette unødvendige klipp har jeg ikke tenkt på :)

Jeg bruker MPEG Streamclip en del. :)http://www.squared5.com/

Skal sjekkes :) Takker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis pleier jeg ikke rappe musikk på nettet, men denne gangen måtte jeg bare ;) Sorry Will Smith  ;D ;D

Her roter vi oss helt bort:

Ja, kan man egentlig bare legge til hvilken musikk som helst å legge det ut på YouTube etc. uten å ha tillatelse fra rettighetshaverne?

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis pleier jeg ikke rappe musikk på nettet, men denne gangen måtte jeg bare ;) Sorry Will Smith  ;D ;D

Her roter vi oss helt bort:

Ja, kan man egentlig bare legge til hvilken musikk som helst å legge det ut på YouTube etc. uten å ha tillatelse fra rettighetshaverne?

Jens

Det finner du fort utav i form av en mail fra youtube..

I en av mine hvor jeg hadde brukt fatboy slim som bakgrunnsmusikk, fikk jeg en liten reklame nederst på videoen i en periode.. Mener det var en link til itunes eller noe med den aktuelle låta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis pleier jeg ikke rappe musikk på nettet, men denne gangen måtte jeg bare ;) Sorry Will Smith  ;D ;D

Her roter vi oss helt bort:

Ja, kan man egentlig bare legge til hvilken musikk som helst å legge det ut på YouTube etc. uten å ha tillatelse fra rettighetshaverne?

Jens

Det finner du fort utav i form av en mail fra youtube..

I en av mine hvor jeg hadde brukt fatboy slim som bakgrunnsmusikk, fikk jeg en liten reklame nederst på videoen i en periode.. Mener det var en link til itunes eller noe med den aktuelle låta

Hei, Jens.

Nei, det kan man ikke.

Jeg prøver, som et lite generelt mål her i livet, og holde den moralske standarden litt over hva som strengt tatt er nødvendig, og da er det i alle fall ikke lov  :D Det er musikere som lever av det de lager  :)

Ikke noe moralpreken altså, bare et syn på saken  :)

Noen har brukt timer, dager og uker på å lage ting  :) La oss respektere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis pleier jeg ikke rappe musikk på nettet, men denne gangen måtte jeg bare ;) Sorry Will Smith  ;D ;D

Her roter vi oss helt bort:

Ja, kan man egentlig bare legge til hvilken musikk som helst å legge det ut på YouTube etc. uten å ha tillatelse fra rettighetshaverne?

Jens

Det er lover og regler for dette ja, uten at jeg kan skjønne at dette på noen måte kan skade artistene . . . Snarere tvert imot.

Om jeg hadde vært musiker så ville det ihvertfall gledet meg om noen brukte min musikk i slike video-snutter  :)

Musikken ligger jo ute på YouTube for alle å høre, uansett.

Noe annet ville det vært om du brukte andres musikk i filmer for salg . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Jens.

Nei, det kan man ikke.

Jeg prøver, som et lite generelt mål her i livet, og holde den moralske standarden litt over hva som strengt tatt er nødvendig, og da er det i alle fall ikke lov  :D Det er musikere som lever av det de lager  :)

Ikke noe moralpreken altså, bare et syn på saken  :)

Noen har brukt timer, dager og uker på å lage ting  :) La oss respektere det.

Er det moralsk rett å distribuere musikk fra youtube via off topic-tråder ala "Hva hører du på akkurat nå?"-tråden da?

Hvor går grensen, da det teknisk sett er samme greia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten all musikk/artister jeg hører på har jeg "funnet" i slike videosnutter på youtube og vimeo.  Slik har det vært i årevis!

De som lager musikken er jo nødt til å tjene på dette. kan ikke skjønne noe annet?

Gratis reklame! :D

et godt eksempel:

Trout is all av frontsidefly. Ingen filmsnutt gir meg så mye "stemning" som denne.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...