Gå til innhold

Årets første brunørret


Anbefalte innlegg

Kløen har vart siden årsskifte...måtte snart fiske brunørret i ferskvann.

Dristet meg til et vann hvor jeg aldri ellers fisker, men håpte å være i fred for virvelvinder og ugunstige forhold da jeg skulle for første gang fiske nymfer med flytende line som har 3 meter intermediate/klar tip (Wulff TT predator #5.)

For å unngå å ikke fange opp e små ørretene som diller med fluene, har jeg bare ca 3 meter fluorcarbon fra snøre til første flue, og 1,5 meter til nederste. Altså ca 4,5-5 meter total lengde.

Som fungerte veldig flott i denne halvgrunne viken med dybde fra 1-2 meter.

Sakte, sakte handtwist.

 

Rasket med meg en liten boks med mye lurvete fluer oppi :)

 

årets veldig lille og brune et faktum på en halvtimes tid i gufsne forhold.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Flotte greier :) Tenkte å ta en tur idag selv, men syntes det blåste alt for mye. Btw av en eller annen grunn klarte jeg ikke å få opp større versjon av bildene.

 

Sikkert bare for å hemmeligholde nymfene og fiskestedet, samt størrelsen på ørreten  ;D ;D ;D

Får heller ikke opp større bilder.

Grattis med årets første  ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Grattis så mye Stig. Deilig å være igang vil jeg tro :D

 

Kan du være så snill å endre tittelen som står under bildene slik at de ikke beggyner med bokstaven Å. Grunnen er at

når jeg klikker på bildene så så forsvinner de og det står kun igjen et lite blått spørsmålstegn.

Jeg har forstått det slik at man ikke kan ha æ,ø,å som første bokstav under bildene, da får man dem ikke opp.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte greier :) Tenkte å ta en tur idag selv, men syntes det blåste alt for mye. Btw av en eller annen grunn klarte jeg ikke å få opp større versjon av bildene.

 

Sikkert bare for å hemmeligholde nymfene og fiskestedet, samt størrelsen på ørreten  ;D ;D ;D

Får heller ikke opp større bilder.

Grattis med årets første  ;)

 

 

 

 

He-he, tenkte tanken selv...men det er beint frem et kjedelig fiskested jeg aldri er på, lite fisk med liten størrelse.

Nymfen som fanget fisk var Diawl Bach krok 14 eller 16, gullrib og rødt hode :D

Den pleier fungere tidlig på året....krok 16 pleier være best, men lite material og litt kort bundet på krok 14 gjør også susen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis så mye Stig. Deilig å være igang vil jeg tro :D

 

Kan du være så snill å endre tittelen som står under bildene slik at de ikke beggyner med bokstaven Å. Grunnen er at

når jeg klikker på bildene så så forsvinner de og det står kun igjen et lite blått spørsmålstegn.

Jeg har forstått det slik at man ikke kan ha æ,ø,å som første bokstav under bildene, da får man dem ikke opp.

 

Terje!

 

 

Takk Terje, skal prøve rette opp den fellen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest det var drittvær ute jeg også, ja.. :(

Klarer ikke skjønne hvorfor ikke større bilder er mulig, prøvde selv også, uten hell :(

 

Ja, ja...tanken var god ihvertfall :D

 

Vi skal fiske slik sammen i storfiske vannet om ikke lenge Espen, det er dritgøy :D

 

Kan ordnes, men da bør fisken være på riktig side av kilosmerket på vekten!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med årets første Stig ;)

Trodde aldri eg skulle prøve meg på brunørreten allerede 14.januar!!! :o Men du klarte å inspirere meg Stig ;D Været er perfekt, humøret på topp og i skrivende stund sitter eg i bilen på jakt etter ett og annet vann med brunørret ;) Er spent :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde aldri eg skulle prøve meg på brunørreten allerede 14.januar!!! :o Men du klarte å inspirere meg Stig ;D Været er perfekt, humøret på topp og i skrivende stund sitter eg i bilen på jakt etter ett og annet vann med brunørret ;) Er spent :D :D

 

Jeg foreslår at denne tråden stenges! ;)

 

Jeg har nemlig så sykt lyst til å fiske etter brunørret! Blir grønn av misunnelse når jeg leser at dere ikke har IS PÅ VANNET!

 

Neida, skitt fiske gutta! Gleder med til våren :)

 

DF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værmeldingen for dagen var rett og slett for lovende til at jeg ikke klarte dy meg.

Måtte en tur til "fjells", til et pent vann hvor Spenolsen en gang tipset meg om.

Ikke store fisk, men rikelig hvis man finner rette spotten.

 

Uten Sharkskin dro jeg avgårde, spent på hvordan nye flyteliner med triangeltaper og greier ville oppføre seg i vann.

Etter litt strekk i minus 1 grad, lå det tålig greit i vann, det presenterte ihvertfall flott på langt hold i #4 :)

 

Greien er å la fortom bryte vannfilmen, derfor alltid litt tyngre flue ytterst på den ca 5-6 meter lange fortommen, med Tienco Akron 6x ytterste par- tre metrene.

 

Så noen vak, et herlig skue i det klare flotte kalde været med lett nordlig trekk.

 

Alle fiskene (i overkant av 15 små ørreter) tok når fluene "satte" seg i vannet....rolig twist for kontakt med line og fluer ga fast fisk, selv på langt hold.

Noe feilmargin selvsagt lengst unna..

 

Predator linen ga bedre uttelling på de lengder fra 20-25 meter...mye av grunnen er nok at den med sin intermediate spiss gir mer motstand i vannet og gir bedre kontakt med de bitte små forsiktige supene etter fluene. Den kroket overraskende godt :)

 

Noen stemningsbilder idag også :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...