Gå til innhold

Årets første brunørret


Anbefalte innlegg

  • Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gratulerer med årets første Jonny ;) Tenker meg det var deilig ;D

Eg har enda tilgode å ta min første etter en liten "bomtur". Men den kommer snart.

Tror nok du vet om denne bekken allerede. Flotte greier Jonny! Jeg venter fortsatt på at det skal bli noenlunde varmt nok for en tur til godvannet, håper på å åpne sterkt med årets første over kiloen som førstefisk :-X

Den plassen du skal vise meg Spenolsen? ;)

 

Spørs hvor fint du oppfører deg ;) Men du har da allerede et supervann dersom din far har delt litt med deg!

 

Edit; Din første ørret kommer neste uke dersom jeg får tatt meg friheten til å ta deg med til morovannet.

 

Er alltid snill eg. Supervann? Vet ikkje ka du snakker om :-X Eg har fri til den 30. så det er samma for meg hvilke dag du velger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med årets første Jonny ;) Tenker meg det var deilig ;D

Eg har enda tilgode å ta min første etter en liten "bomtur". Men den kommer snart.

Tror nok du vet om denne bekken allerede. Flotte greier Jonny! Jeg venter fortsatt på at det skal bli noenlunde varmt nok for en tur til godvannet, håper på å åpne sterkt med årets første over kiloen som førstefisk :-X

Den plassen du skal vise meg Spenolsen? ;)

 

Spørs hvor fint du oppfører deg ;) Men du har da allerede et supervann dersom din far har delt litt med deg!

 

Edit; Din første ørret kommer neste uke dersom jeg får tatt meg friheten til å ta deg med til morovannet.

 

Er alltid snill eg. Supervann? Vet ikkje ka du snakker om :-X Eg har fri til den 30. så det er samma for meg hvilke dag du velger ;)

 

hehe, men ordner en tur då ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med årets første Jonny ;) Tenker meg det var deilig ;D

Eg har enda tilgode å ta min første etter en liten "bomtur". Men den kommer snart.

 

Jepp :D :D Og kjenne fisk på 3`eren e ufatligt deiligt. Blir nåk tur i måro og viss ikkje da begynne og snøa, berre til og henga seg på :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett av mine spesialvann 8) Er der selvfølgelig om sommeren også....

 

Følgende fangstmetode:

Telt settes opp, hull bores.

Følgende tackle fires ned på bunnen: 30lbs dacron hovedline, 20 gram blylodd, 30 cm fortom 0,35mm og 8 stk feite meitemark på en str. 6 sirkelkrok. Dette fortøyes i noe som ikke så lett dras ned i hullet.

Da er det bare å dra korken av spritflaska og drekke seg god og full. (Det er jo ikke så mye annet å gjøre her i mørketiden).  Og vente til noe røsker i andre enden....

 

...skulle selvfølgelig ønske at jeg kunne si at den tok en Red Quill på et 12 meter langt oppstrøms kast i en klar liten elv... og at den ble satt varsomt ut igjen...

 

Trøsten er at jeg har sett flere slike ubåter i disse vannene på sommeren og det er både gytemuligheter og næring nok ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET VAR FISKEN SIN DET :o

 

Det eneste som får meg til å stritte imot isfiske, er det voldsomme arbeidet i forkant med å hugge noen cm bredt spor ca 30 meter rett utover ;D ;D ;D

 

Ellers lyder det spennede ;)

Ihvertfall med slike rugger lurende omkring.

 

Håper du får en slik som årets første også San Miguel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det. Men jeg håper faktisk at jeg slipper å få flere slike på isen...

Hard behandlig vinterstid, samt dyp kroking gjør det umulig å sette disse fiskene ut igjen :'(.

Da er det bedre å få noen av de vanlige matfiskene fra 0,5 til 2 kilo.

Da sparer jeg heller opplevelsene til fluefisket ;D

 

Ellers så var det ikke meningen å dra inn alternartive måter å få fisk på i et fluefiskeforum.

Men så er det ikke alle forundt å fiske med fluestang på svarteste vinteren. Dessverre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med årets første!

 

Her er det en meter is og mørkt;(

 

Legger ved et bilde av fjorårets første....

 

Ahh! Nydeliii :-)

Tar vel ikke helt feil hvis jeg har sett dette bildet hos Ørjan på A. Våben...?

Slike ørreter har en lei tendens til å aldri komme opp av hullet  :rolleyes:

 

Har meldt -10 grader, lettskyet og sørlig her oppe i morgen. Pulken er ferdigrigga og skifellene er klabbet på skiene  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett av mine spesialvann 8) Er der selvfølgelig om sommeren også....

 

Følgende fangstmetode:

Telt settes opp, hull bores.

Følgende tackle fires ned på bunnen: 30lbs dacron hovedline, 20 gram blylodd, 30 cm fortom 0,35mm og 8 stk feite meitemark på en str. 6 sirkelkrok. Dette fortøyes i noe som ikke så lett dras ned i hullet.

Da er det bare å dra korken av spritflaska og drekke seg god og full. (Det er jo ikke så mye annet å gjøre her i mørketiden).  Og vente til noe røsker i andre enden....

 

...skulle selvfølgelig ønske at jeg kunne si at den tok en Red Quill på et 12 meter langt oppstrøms kast i en klar liten elv... og at den ble satt varsomt ut igjen...

 

Trøsten er at jeg har sett flere slike ubåter i disse vannene på sommeren og det er både gytemuligheter og næring nok ;D

 

Grattis San Miguel  :)

Godt å høre at det er flere enn meg som lander fisk på sirkelkroker, jeg har faktisk ikke forsøkt denne til isfiske enda.

Har brukt sirkelkroker på mange ulike nymfemønster, samt buzzers de tre siste årene. Denne kroktypen er helt rå dersom den blir brukt riktig  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt Off-Topic her...

Mine favorittkroker til isfiske er Owner Mosqito og Ashima F-50 (fluekrok).

Førstnevnte er sterk, skarp som et ondt år og har et skikkelig gap. Ashima'n sitter alltid i overkjevens brusk, og er suveren til maggot.

Til passivt ismeite sverger jeg også til sirkel...

 

I morgen blir det nok stor, selvlysende mormyshka agnet med akkar eller mark....

Tvi,tvi  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Aurivilli... det var fra året før......

 

Bilde av noen steikfisk fra den gangen...

 

Steikefisk?? :o

Ja, det er en ny art som er innført i enkelte vassdrag nordpå.

Ikke ulik ørret, men litt lettere å steike  ;)

 

/quote]

 

 

Ho-ho.... ;D

Sirkelkroker er bra, bare unngå binde det på streamere, som en kompis av meg var tullet å gjorde... :)

 

Liker genrelt all krok som er rund og fin i bøyen, og gjerne litt lang spiss. Gjerne "sirkel light"/ litt oppbøyd spiss. Og aller helst mothakeløs :)

 

for tiden binder jeg masse buzzere/ nymfer på Hanak wet fly krok (Tsjekkisk)....nyyyydelig. Likeså den fenomenale tørrfluekroken som likner Tiemco "100 et eller annet black".... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det. Men jeg håper faktisk at jeg slipper å få flere slike på isen...

Hard behandlig vinterstid, samt dyp kroking gjør det umulig å sette disse fiskene ut igjen :'(.

Da er det bedre å få noen av de vanlige matfiskene fra 0,5 til 2 kilo.

Da sparer jeg heller opplevelsene til fluefisket ;D

 

Ellers så var det ikke meningen å dra inn alternartive måter å få fisk på i et fluefiskeforum.

Men så er det ikke alle forundt å fiske med fluestang på svarteste vinteren. Dessverre....

 

Trodde det var umulig å kroke fisken dypt ved bruk av sirkelkrok?

Min erfaring er at denne kroktypen alltid vipper over og fester seg i fiskens leppeparti.

Vinterfiske er oppskrytt >:( Fisket en times tid på lørdag uten å få annet enn kalde fingre  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...