Gå til innhold

oslofjorden


vake

Anbefalte innlegg

Skulle stå 4 SØ der, vi var et stykke ut Knut... Hurum traktene :)

Hadde forøvrig en kjapp tur idag også til tross for vind... med ny ONE #7 i hånda fikk jeg lurt på en makrell. Stanga er drøyt fet å kjøre fisk på!

ONE #7 ja ;D

tror jeg skal stikke innom nordisk og teste denne.

må si at denne frister litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Z-Axis i #7 Dilla... One opplever jeg som lettere og har mere kraft, noe raskere, men jeg vil våge meg på å si at stengene er sammenliknbare. One'n kjennes litt mer "raffinert" ut, litt riktigere, og taklet vinden usedvanlig godt... dette er svært subjektivt, og basert på kun noen få timers fiske med en line som var for tung.  Jeg gleder meg stort til å teste denne stanga med ei lettere line da jeg mener at den er klasseriktig på linje med Z-Axis og Xi3. Den kjennes ikke nødvendigvis ikke slik ut før du får på en line og faktisk kaster med den.

Jeg la merke til at denne stanga måtte jeg kaste roligere med, og det var deilig å kunne sette ned tempoet i vinden. Beholdt god kontakt med lina selv under forhold som i dag (6-8 m/s), og lina gikk der jeg ville uten større problemer. Om jeg var uvøren og hadde for mye overheng så sa stanga klart ifra... det likte den ikke. I så måte må det times godt :D Igjen jeg stod med striped bass lina i #8. 

Om jeg kan konkludere med noe så vil jeg påstå at den er tightere, lettere, og har mere punch enn Z-Axis med de samme gode egenskapene under kjøring av fisk.

Veit ikke om du ble klokere av dette Dilla, men denne stanga kjennes "riktig" ut for meg. Det er en ulv i fåreklær... ingen tvil om det :) Jeg har ikke kasta med noe liknende tidligere ihvertfall, mye flex under kjøring av fisk, men med mer punch enn Winston BIIMX i #7 som jeg har fisket med de siste 2-3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for utfyllende svar, martin :)

jeg ble litt klokere, hehe.

det blir nok enten en z-axis eller ONE på meg. tror jeg blir nødt til og prøve ONE før jeg bestemmer meg.

z-axisen går for noen vanvittige priser om dagen, så det frister litt og.

det er jo en på forumet her som også selger en 7`er til en veldig bra pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute fra 07.00-10.00. Flott fiske hele veien. Landet 4, mista 5. Deriblant en meget respektabel som falt av (2-2,5kg). Men som vanlig; er ikke uten grunn at dem har blitt store 8)

Fiska kun med cdc reke, rosa.

Kan bekrefte at det var kaldt på fingra i morgentimene! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli høstkaldt ja... Tønsberg fjorden har levert jevnlig de siste turene. Blank fisk som jager brisling er alltid hyggelig syn... Merker at det har vært en laang og fin sesong ...

Fikk to Sø idag, 1,0 og 1,9, c&r.. Ingen bilder.

Slenger med et bilde fra tre turer siden. Den tassen hadde tre store brislinger innabords.

post-2607-13949889809108_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli høstkaldt ja... Tønsberg fjorden har levert jevnlig de siste turene. Blank fisk som jager brisling er alltid hyggelig syn... Merker at det har vært en laang og fin sesong ...

Fikk to Sø idag, 1,0 og 1,9, c&r.. Ingen bilder.

Slenger med et bilde fra tre turer siden. Den tassen hadde tre store brislinger innabords.

"tassen" ja... du har blitt vant til grom fiskene over dammen du! ;D moro å se fisket er godt i "ytre" del av oslofjorden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tre timer til rådighet før det ble for kaldt. Så mange store fisk som jaga 100-200 m fra land. På blikkstille var det ikke vanskelig å se fisken på den avstanden. Det ble ingenting på meg denne gangen, men fikk konstatert at det er deilig å være ute :D

Grattis med fangster Sennaduc, Doc, Dilla, Thh og alle andre som var ute :D

Blir morgentur i morgen ja... kanskje i pontongen... bare for å ligga å duppe litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir snart tvangsinnmeldt i Noregs Makrellag, thh

Ja, de dukker gjevnlig opp. Trodde den jeg hadde på var sånn 4 hg, så så liten ut i vannet. Men var mye større. Helt sykt hvor sterke de er. Mye bedre fight enn en sø i samme str.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute en tur idag i indre oslo. faktisk så var jeg på et sted som jeg aldri har besøkt før.

angrer virkelig ikke på at jeg tok turen. fisken var i bitevillig humør. og det beste av alt, det var ingen andre fiskere som viste seg. tror muligens jeg kan ha funnet en ganske uberørt liten perle av en plass.

thh kom etterhvert ut, men selvfølgelig da han kom, så sluttet fisken og bite, forutenom den siste jeg fikk på den plassen, som runda halvkgen. satser muligens på en tur til imorn tidlig, for og se om dagens fangster kan kopieres til en viss grad.

kort oppsummert så fikk jeg 6 sjøørret på land + en kilostorsk. mistet eller var borti minst like mange sjøørret.

1.7kg, 1.3kg, 850g, 700g, 500g, 500g + kilos torsk.

kan ikke klage på den fangsten der.

DSC_0040.jpg

DSC_0042.jpg

DSC_0044.jpg

DSC_0041-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...