Gå til innhold

oslofjorden


vake

Anbefalte innlegg

SØ på 7 hekto på meg idag. Lavvann, havblikk, og i strålende solskinn bestemte fisken seg for å ta en grå pattegris. Ikke så ofte jeg fisker med reker faktisk så det var jo moro. En hel del jaging så jeg lenger ute, og var litt småforbanna over at jeg ikke tok pontongen. Jagingen var "of the bass persuasion" men skjedde 100m eller så fra land hvor jeg stod. Allikevel så var det artig å se på... masse vann ble flytta rundt, og fugla skvatt unna når fisken brøyta som verst hehe. Ellers så jeg to SØ vak tett inne ved land, men fikk de ikke til å ta reka. Bytta til clouser og da så jeg formelig fisken følge etter og gapskratte av fluevalget mitt  :-[ :-[ :-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bassen fra idag morges. Det er et eller annet svært galt med den halen. Noe feil i ryggraden nesten helt innerst ved finna, så den fikk ikke sparket ordentlig fra virket det som. Var morro lell. sø på 1.3 igår og ha på 1.7ca idag. 2 deilige dager, de satt langt inne :D

IMAG0056.jpg

grattis med fin bassebass, og sø. hvor er dette a? svartskog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte meg på kalvøya nå. Kanskje det presterer der ikveld!;)

Var det noe action rundt Kalvøya i går?  8)

Hellu!

Det var dårlig med action rundt kalvøya gitt. Skuffet meg egentlig, da jeg følte forholdene var knall! Værken overflate aktivitet eller napp i flua.

Hadde også regnet med å se noen andre håpefulle der, men enslig med fiskestang denne kvelden.

Begynte fisket rundt 19.30. Avslutta noe tidlig denne kvelden - 22.30. Motivasjonen var litt brukt opp + kald på fingra! 8)

Lenge siden jeg sist var i kontakt med fisk nå. Var en liten fresh time på bygdøy for 2 uker siden. Kraftig vind fra syd, slik at det var vanskelig å kaste, men fikk gjemt meg litt bak noen store stener. Her sto fisken helt inntil land. Flere følgefisk og hugg, men ingen på land. Lurer også på om jeg faktisk hadde en basss etter også, men usikkert. Hvertfall voldsomt med vannsprut og brisling koking etter flua mi, men den tok ikke før jeg bare så ryggen på fisken bråsnu innved legga mine. Moro lell!

Tenkte meg en kvikk tur ut idag/kveld på Malmøya, mitt desidert beste sted i IO i år. Hittil fast fisk hver tur. MEN den lille trenerjobben min krevde noe annet da ishallen plutselig tok fyr idag!

Satse på bedre tid i morgen kveld;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som dere sier gutta, helt sykt mye vann i fjorden om dagen.

jeg har aldri sett lignende. plasser som vanligvis er fine, er nærmest borte av alt vannet.

plasser du aldri skulle trodd vannet ville nå, er nådd.

dro ut noen timer ikveld i indre oslo.

bestemte meg for en plass som pleier og være bra på høyvann, og høyvann var det ;D.

tok ikke lange tiden før første fisken var på.

en gytefisk på 700g.

DSC00753.jpg

den ble satt pent ut igjen.

neste fisk var dagens høydepunkt. en flott overspringer på akkurat kiloen blank 8)

DSC00754.jpg

denne ble med hjem til middagsbordet.

fikk også et par til på kvartkiloen, men mista noe som jeg mistenker var en svær bass.

den tok 5 meter fra meg, rista godt og dro utover i voldsomme krefter. jeg prøvde og holde litt igjen så ikke lina skulle bli slakk, men da røyk jaggu skjøten på fortommen. forbannet i helsike!! er det virkelig mulig.......?

hvis noen får en stor bass/sø med en clouser i munn, så si fra ;D

alt i alt er jeg selvfølgelig veldig fornøyd med kveldens økt.

DSC00756.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Kan se ut som at vi ikke var så langt fra Dilla. Knut fikk seg en ørret og en feit makrell som ga en nok så god fight. Han tok de på blå Runars Deceiver, som forøvrig også var veldig effektiv på Lomvie. Knut ble så kjær i en av dem at jeg var nødt til en nok så diplomatisk runde med han for å overtale gutten til å ikke ta den med hjem. Herregud ass!

Ellers dødt og ikke mye å se i flaten. Innstemmer med alle andre - overjævlig mye vann i fjorden, men for en kveld.

Har ikke bildene på denne maskinen så dere får sjekke her

Takk for god tur gutta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har baller Dilla som tør å inrømme at du ryker fisk  :o;D

Men er det noen som vet om det er vanlig med sel helt inne i fjorden? Det var en svær jævel som duppa 50 meter unna meg onsdags morgen på snarøya. Ble ikke bøy i klingen, så skylder på selen.  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LIKERE!! Stikker og tar noen kast nå!! wish me luck!! :):)

Har aldri fått noe dreis på dette fisket i mørket. Fluer? Tips ellers

mottas med største takknemlighet 

mudlere og foam fluer om det er litt beike er en killer, personlig syntes jeg det ofte lønner seg sette litt fart på flua også. mørke og svarte fluer som lager litt uro i vannet er et godt utgangpunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LIKERE!! Stikker og tar noen kast nå!! wish me luck!! :):)

Har aldri fått noe dreis på dette fisket i mørket. Fluer? Tips ellers

mottas med største takknemlighet 

for min del blir det denge teknikken og håpe alt går bra, sjekker hele fortommen etter en del kast. Bare kjenner meg igjennom den. og fluer veit jeg ikke. dilla skal kanskje vise meg nå snart? :P

Egentlig var det passe "lyst" i natt pga månen.. når nattsynet kommer skikkelig blir det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har telf. nummer man melder om ulovlig satte garn i indre oslofjord? Hvem kontakter man om ikke politiet? Er det noe oppsyn man kan konferere med på kveldstid? Så noen karer som satt et garn ved bjørnen på Ostøya i går kveld. Ikke 100% sikker på at det var ulovlig da jeg ikke helt vet hvor dypt det er akkurat der, men kjente jeg hadde veldig lyst til å sjekke det litt opp. Typisk sjøørret og havabborplass. Er så farget vann at det ikke er mulig å se om dagen. Var dessverre for feig til at jeg dro bort for å undersøke med dem.

Var forresten endel aktivitet i går kveld, men kan selvfølgelig ha vært bare makrell. Ble stillt fra 20-tiden. Ble en makrell på meg, og hadde noen følgefisk med størrelse på, og jeg velger å tro det var bass....Veldig lei meg for at jeg ikke tok turen ut i morges etter å ha sett været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært tema flere ganger siste ukene dette med garn nære land, sund, viker etc, men ser ikke ut til at vi har noen fasit her! Skulle tro det var visse (les: strenge) regler, men som du sier; hvem skal håndheve dem? (særlig da dette ofte er midt på natta, og regnr på båt er vanskelig å se, hvis det i hele tatt er noe regnr).

Uansett, kjedelig er det for oss "småfiskere" som står på land å ser fisken vår forsvinner inn i nettet av tragiskhet!:(

Selv skal på bygdøy å fiske i 17.00 tiden og utover ikveld. Blir spennende å se om det er noe å få!:) Får håpe badegjestene har kastet inn håndklet for året!:P Vært mye vaking og aktivitet å se siste 2 turene jeg var der, men lite nettkjenning.  .....Igjen, det må være undertegnede som ikke presterer godt nok 8)

Kaffe, snus og god moral - jeg hiver meg uti det - nok en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en flott kveld på Bygdøy igår. Pent vær og herlig temperatur, dog litt mye vind, men slettes ingen krise.

Fisket opp en flott og feit SØ på 1,1 kg. Fisken tok (selvfølgelig :P) på Runar's D oliven.

Det rare var at fisken hugg noe så enormt, men fighten var helt slapp. Trodde ikke det var SØ engang. Men men.. fritt svømmer den videre hvertfall :)

Skulle gjerne lastet opp bilde, men jeg vet ikke hvordan det gjøres :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...