Gå til innhold

oslofjorden


vake

Anbefalte innlegg

Mye torsk å få nå ja, fikk en på rundt 4 kilo på lørdagen. Igår var jeg ute med pontongen utafor halden brygge og så vak ved et av skjæra, kasta på det men fikk ikke noe. Endel vind og strøm gjorde at jeg måtte ro mer enn jeg fikk fiska desverre.

Fått en del fisk i det siste, alle på børstemark...på torsdag var det saaaaaakte inntrekk som gjalt, igår fikk jeg føst da jeg trakk for harde livet. MASSE vak igår, så litt frustrerende med kun en liten tass....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute med Marting Hagen i går, i området rundt Nesøya osv. Blikk stille, sol og helt dødt utenom ca en time vakaktivitet etter solnedgang.

Null fisk men det var VELDIG fint å se vak igjen! Tilogmed en halvkilosfisk som spratt helt ut av vannet på en halv kastelengde.

Nå er pontonen klar for påsken  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redigert innlegget ditt Larserik, det var mer eller mindre identisk med kvelden min i går :P Mistenker at den første fisken som var oppe, går under kategorien Rugg

Jeg var ute med SageChristian i går, i området rundt Halden Brygge osv. Blikk stille, sol og helt dødt utenom ca en time vakaktivitet etter solnedgang.

Null fisk men det var VELDIG fint å se vak igjen! Tilogmed en halvkilosfisk som spratt helt ut av vannet på en halv kastelengde.

Nå står pontonen på ønskelisten  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vakre VAKRE beist Knut!  ;D ;D ;D

Hyggelig å fiske sammen med deg igjen Lars Erik, synd med grisen som ble borte for oss.... var jo båtens skyld det! Regner med en snartur idag mot kveldinga, om jeg ikke sovner på jobb allerede nå og våkner imorgen... grisestille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redigert innlegget ditt Larserik, det var mer eller mindre identisk med kvelden min i går :P Mistenker at den første fisken som var oppe, går under kategorien Rugg

Jeg var ute med SageChristian i går, i området rundt Halden Brygge osv. Blikk stille, sol og helt dødt utenom ca en time vakaktivitet etter solnedgang.

Null fisk men det var VELDIG fint å se vak igjen! Tilogmed en halvkilosfisk som spratt helt ut av vannet på en halv kastelengde.

Nå står pontonen på ønskelisten  ;D

burde ikke flex i stanga samt nettkjenning stå på ønske listen? hehe! :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redigert innlegget ditt Larserik, det var mer eller mindre identisk med kvelden min i går :P Mistenker at den første fisken som var oppe, går under kategorien Rugg

Jeg var ute med SageChristian i går, i området rundt Halden Brygge osv. Blikk stille, sol og helt dødt utenom ca en time vakaktivitet etter solnedgang.

Null fisk men det var VELDIG fint å se vak igjen! Tilogmed en halvkilosfisk som spratt helt ut av vannet på en halv kastelengde.

Nå står pontonen på ønskelisten  ;D

burde ikke flex i stanga samt nettkjenning stå på ønske listen? hehe! :D

Niks, det har jeg gitt opp for lenge siden. Nå finner jeg gleden ved alt rundt selve fluefiske, blant annet utstyr, turer med jug og dette forumet ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står pontonen på ønskelisten  ;D

burde ikke flex i stanga samt nettkjenning stå på ønske listen? hehe! :D

Niks, det har jeg gitt opp for lenge siden. Nå finner jeg gleden ved alt rundt selve fluefiske, blant annet utstyr, turer med jug og dette forumet ;D

slik det burde være knut! hehe! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

indre oslo er helt dødt. alle plasser som leverer til vanlig, leverer ingenting nå.

sånn har det vært i hele år. ingen aktivitet, ingen byttedyr, ingen fisk. skulle nesten tro det har skjedd noe forferdelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

indre oslo er helt dødt. alle plasser som leverer til vanlig, leverer ingenting nå.

sånn har det vært i hele år. ingen aktivitet, ingen byttedyr, ingen fisk. skulle nesten tro det har skjedd noe forferdelig.

Kjenner jeg begynner å bli bra bekymret selv; har vært slikt siden isen gikk - har kun fått to SØ i indre siden det ble isfritt og det har vært MANGE turer!!??

Pleier alltid å være en del aktivitet på denne delen av året i 4-5 tiden på morgenen; men har vært klinisk rent så langt... som du sier dilla; det er knapt byttedyr å se  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Var en kveldstur, men den ga ikke noe. Et vak, et hugg. Thats it. Ellers var det ganske mange partybåter som kjørte rundt. Men deilig kveld allikevel. Men kliniskt dødt både på og under flaten. Jeg holdt meg også på indre vest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samme her, men det er noen fisker rundt om da :)

De er utrolig konsentrerte og ikke så huggvillige heller..

Men man kan treffe på litt fisk, men det er ofte ikke på de plassene som normalt leverer godt på denne tiden.

Lite liv i fjorden ja, håper det blir bedre når Bassen kommer 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med en av initiativtakerne til foreningen som  vil jobbe for en indre fjord forbeholdt sportsfiskeredskap og han nevnte bl annet et utstrakt isfiske med bruk av utallige ståsnører pr fisker. Hva med å få innført ett stk snøre pr fisker?

De har mange andre fornuftige forslag i sitt program så følg med og gi dem støtte. Det er ikke mange utenom menigheten her inne som vet hva som foregår. Noen må få det ut. Noen, det er alle vi som vil ha forandring.

Friluftsfjorden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alltid håp gutter. Fikk to smellfeite ørreter i går kveld, indre fjord, vest. 2,2 kg og 1,7 kg.  :P

  ccconfused pent! Hvilken flue tok de på og hvor dypt fisket du?  8)

Fisken tok i overflaten. Fisket med en stor deciver av craftfur og DNA. Prøvde å fiske litt dypt etter bassen også, men er nok litt tidlig enda. Ikke sett noe til makrellen heller, men iriterende mye hornis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom inn etter en kort tur fra snarøya. Mista en sø mellom 0.5 og kiloen. Hadde og en grei følgefisk og fikk en liten tass. Hadde sikkert 63 horngjell på flua, men ingen satt på jiggy. Var egentlig på jakt etter Bæss, men den så jeg ikke noe til.

edit: Var også middels farget vann. Aner ikke om det har vært slik lenge jeg, første turen i sjøen på en god stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom inn etter en kort tur fra snarøya. Mista en sø mellom 0.5 og kiloen. Hadde og en grei følgefisk og fikk en liten tass. Hadde sikkert 63 horngjell på flua, men ingen satt på jiggy. Var egentlig på jakt etter Bæss, men den så jeg ikke noe til.

edit: Var også middels farget vann. Aner ikke om det har vært slik lenge jeg, første turen i sjøen på en god stund.

det har vært middels farget vann så lenge jeg kan huske faktisk. litt sånn dassfarget vann. skittent.

da har du opplevd mer action idag enn det jeg har gjort siden isen gikk i fjorden, tobias lllol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...