Gå til innhold

oslofjorden


vake

Anbefalte innlegg

Hallo godt folk, har tenkt meg en tur til Oslo om en ukes tid, så har jeg tenkt å fiske litt, men hvis jeg bare visste hvor jeg skal fiske?! noen som ville vært så snill og avslørt en av de mindre favoritt plassene, hvis ikke er så villig til å avsløre de beste plassene. Kan godt ta det på PM.  ;D ;D ;D

Takk for ingenting gutter, utenom Andreas L som nemlig gad å skrive PM  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, har det vært moderat respons?

Jeg har ikke allverden å bidra med, men to hotte (men desverre godt besøkte plasser) er Halden brygge på Snarøya og Elnestangen i Asker. Snarøya har flere bra plasser, bl.a. fra sjøflyhavna og innover mot Lysaker. Hvordan man parkerer der vet jeg ikke. Det er noen år siden jeg fisket der og siden den gang har ting endret seg. Det kan også være bra på Huk, både ytterst og innover mot Paradisbukta. Der er det greit å parkere, eller reise med buss.

Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, har det vært moderat respons?

Jeg har ikke allverden å bidra med, men to hotte (men desverre godt besøkte plasser) er Halden brygge på Snarøya og Elnestangen i Asker. Snarøya har flere bra plasser, bl.a. fra sjøflyhavna og innover mot Lysaker. Hvordan man parkerer der vet jeg ikke. Det er noen år siden jeg fisket der og siden den gang har ting endret seg. Det kan også være bra på Huk, både ytterst og innover mot Paradisbukta. Der er det greit å parkere, eller reise med buss.

Skitt fiske!

takk skal du f... meg ha. du er jammen en snill kar du også  :). skulle du trenge noe tips om Halden område så er det bare å PM vettu  :);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smiley;du går ikke glipp av noe i indre fjord,du har hele Østfoldkysten og ta av ;)skal man få fisket noenlunde alene der inne må du ha med deg pontong,tro meg,er født og oppvokst i byen og allerede for 20 år siden var det plassmangel! PS;De fleste sportsbutikker med fiskeavd har "fiskeplasser i Oslofjorden"en liten folder med kart og henvisninger,altså butikker i Osloregionen)God Påske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smiley;du går ikke glipp av noe i indre fjord,du har hele Østfoldkysten og ta av ;)skal man få fisket noenlunde alene der inne må du ha med deg pontong,tro meg,er født og oppvokst i byen og allerede for 20 år siden var det plassmangel! PS;De fleste sportsbutikker med fiskeavd har "fiskeplasser i Oslofjorden"en liten folder med kart og henvisninger,altså butikker i Osloregionen)God Påske

Takk pistus, det har en annen kar også sagt til meg at det er mange som fisker på de gode plassene, og ja, har østfold kysten....

...men skal besøke søsteren ut helga og svogeren har lyst å ta en lang fisketur derfor tenkte jeg når jeg først skal fiske så er det greit å prøve noe nytt. takk for tipsa forresten, jeg tror jeg har funnet sånn nogenlunde bra plass å fiske på, med ikke fylt så mange fiskere på plassen - det får jeg bare håpe på.

God påske til deg også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en tur i dag å sikra ei gjedde i gjørmehelvete, får så å dra en pitteliten tur i indre med nada tro.

Ble en stk kikkfisket torsk på ca 2++. Kald sur jævli vind. Fluefiske suger bigtime. Skjønner egenlig ikke hvorfor jeg driver med dette. Gikk glipp av en nydelig middag åsså. Nei , dette er bare tull. Er bare å sette all alkohol i huset intravenøst i første synlige blodåre og vente på vak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for nesten slenge inn en liten glad rapport jeg da, siden alle klager over sur vind ;)

har funnet et nytt sted i indre oslo, som har et potensiale det er lenge siden jeg har sett maken til.

og det absolutt beste av alt - det er fritt for andre fiskere, både slukdengere og andre fluehuer ;D.

er vel tredje turen min dit nå i påsken, og idag endelig så var sjøørreten på hugget.

de andre dagene jeg har vært der så har det og vært masse action. mistet flere sjøørreter på 2kg+, som bare ikke ville sitte. flere av de tok på børstemark, men ville bare ikke kroke skikkelig altså.

sist jeg var der så opplevde jeg torskebonanza på børstemark. det var litt av en opplevelse. tror jeg mistet rundt 10 stk torsk mellom 2-4kg. spotta flere av de som villig tok børstemarken min, men nok en gang så var det dette med krokinga... tilslutt fikk jeg opp en på 3,5kg og en på ca 3kg. denne dagen var sjøørreten totalt fraværende.

idag derimot var det helt motsatt. 3 stk sjøørret ble landet, på henholdsvis 1.4kg, 1.6kg og 1.1kg.

størstemann ble med hjem til middagsbordet, resten fikk svømme videre.

er så deilig når ting klaffer i surt vær når man egentlig skulle tro at alt håp er ute. 8)

P4070556.jpg

P4070558.jpg

P4070560.jpg

P4070561.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye å rapportere fra vår del av fjorden,rundt Horten, hverken av torsk eller ørret. Mista en fin ørret på Torsdag. Mista den to ganger på samme inntrekk. Litt for hard andre gangen. Fikk en slank på ca 50cm i går. Hadde ikke hov og hadde begge hendene under vann ett kort minutt. Med frisk nordøstbris i tillegg kom i grunnen ikke varmen tilbake før jeg kom i bilen. Har ikke hørt om fangster eller fått noen meldinger. 3,5 grader i vannet.

Friluftsfjorden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var noe finne sjø ørreter dilla!

selv har jeg også tydd til alkoholen og ser fram til vak!

gikk på en skikkelig smell da kulla kom nå!

Men må si det har vært en veldig bra sesong i år men under null i mørket!

Da Blir man tørst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine ørreter dilla!

Jeg har også vært i Dillavika. Mista en fin ørret, trodde faktisk var en lyr, helt til den kom såpass nære at jeg kunne se prikkene. Mista et par torsker, type veldig tunge før jeg skiftet til en stor streamer med skikkelig krok. Tilslaget på det neste nappet var en lofotfisker verdig. Da satt torsken skikkelig, men da jeg dro den forsiktig opp på stranda røyk fortommen. I et tigersprang en oddsenligakeeper verdig fikk jeg grep om skjeggefisken. Mest for å redde flua. Nesten like plundrete ble det da jeg, uten håv, (pose fra bunnpris er ikke egnet som erstatning for håv) ville måle en halvkilos ørret noe senere. Herregud så klønete det går ann å være.

Drar dit gjerne igjen, men er nesten avhengig av følge. Er litt mer enn litt redd for den hunden som bor der. Fuglene derimot er snille, men ville.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en liten grilltur ute ved Drammensfjorden med "storfamilien" fruen, stedatter med mann og barnebarn. Blei faktisk en liten SØ-pinne på lavvann og midt på blanke dagen også. Tok på hvit og lilla teppesild.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Været var slett ikke så ille som det så ut i dag. Var ute en liten tur, og det var liv i fjorden. Klart vann og reine akvarietilstander til tider. Det må ha vert personlig rekord i følgefisk. Fikk fisk på børstemark og sildestreamer, mens reker bare ble beglodd i dag.

Jeg var slett ikke oppmerksom på at det på knedypt vann, like ved siden av med befant det seg 4-5 ørreter. Ikke ble de spesielt skremt av min uoppmerksomme vading heller. Spesielt, morsomt. Litt sinere kom en 3-4kilos torsk siiiiiigende langs bunnen rett i mot meg. Så klarte jeg selvfølgelig å hekte flua i halen pån. Hallo, det er i den andre enden den spiser! En klokkeklar ryk ettersom bare halve fortommen hang utafor stangringene. torsken så ikke bra ut, tynn. Tynn derimot var ikke dagens største ørret. En skikkelig blubbe av en "kilos"

Ikke noe bra bilde, men har du godt syn, kan du se en torsk. den lurte nok på om snøen ble liggende, og var oppunder land for å sjekke. Mye liv å se i dag.

e0387f4570c9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til Dilla og andre ørretfangere her!

Hadde tenkt til å runde av påsken med noen fete ørretbilder på bloggen, men den gang ei!

Istedenfor runder vi av med en påskenøtt - hva slags fisk fanget undertegnede på flue i kveld?

Se svar og bilde av vidunderet her.

ps - målte 3,5 grader i vannet i kveld......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...