Gå til innhold

oslofjorden


vake

Anbefalte innlegg

Testet ut to steder jeg egentlig har gitt opp tidligere.

Det første stedet, hvor jeg egentlig har hatt noen av mine psykeste fluefiskeopplevelser i sjøen, skuffa enda en gang. Ble drit lei av mudderet på bånn, og trafikken noen meter unna, og forflyttet meg.

Spot 2 skjønner jeg egentlig nix & nada av. Har bare fått opp noen passe små, på endel forsøk.

Men det ser så ut som en innertier av en plass. Det er til tider drag i sjøen som i ei elv. Det er leopardbunn. Det er helt passe avstand til marbakken. Og gøtt å vade.

Men, neeeeida!

Ok. Har jo sett et par kraftige fiskefanter der, oppe i flata. Var bittelitt action i kveld og.

Og så tror jeg det kan være et spennende sted for HA(Ikke "mc"-klubben!) utover.

Hadde nemlig litt kjenning der i fjor. O dævven som det tok!

Men jeg er uansett knallfornøyd med kvelden. For en Blåtime! Jeg tror jeg kunne ha tatt mitt beste solnedgangsbilde og litt til i kveld. Det ble jo dønn blankt over hele sjøen, sola ga noen utsøkte "sikkertbarephotoshop"-farver, og det meste. Og så blått det ble like etter!

Hadde jeg kamera med?

Neeeeida.

Plager det meg?

Nehei!

Det å sitte med en kjeft glovarm kaffe og en sigg, og bare nyte er nesten bedre...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Hehe, liker dine valg av plasser Dryflyfool.

Tok meg en rask etter jobb. Kom til vakebonanza etter lopper. Det vaket omtrent overalt og jeg trodde en stund at jeg skulle få hjerteslag. Vet ikke hvorfor men greide ikke å lugne det lille duracellhjertet mitt. Tror jeg kom i slutten av vakeperioden. Rette etter at jeg fått min første, 300 gr, så forflyttet seg fisken og vakingen dog ut. For en frøyd for øye. Tok en liten vilepause og byttet fortum og det kom så vidt igang igjen. Vadet forsiktig ut da det stort sett var vindstille. Pusher ut det jeg har så går en purk opp og head tailer to ganger bare to meter fra meg, men andre veien. Ser både snuten og halen tydelig. Han må ha sett meg. Prøvde å speede inn line så raskt som det er mulig, men det ga ikke noe da jeg prøvde meg på noen fortomskast. Det ble to torsk, en på to kg og en en, siste ørreten tok når det nesten var mørke. 1 kg blankt. Digg tur som jeg trodde skulle bli betydelig kaldere da gradestokken viste 3 grader når jeg kom fram, 1 grad da jeg dro. Takket være laber vind holdt det seg alright om fingra og nakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute samme dag på kvelden! opplevde også vak! masse vak! Hadde på en Ørret som jeg mistet!

Hadde en halv time med kaos og kasing på vak!

Men så kom vinden og spolerte alt sammen! etter det var det bare Torsken som ville ha flue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag avsluttes sjø ørret fiske for denne våren! var en tur i marka med junior i helgen og isen har godt på lavt liggende vann!

så nå endres fokuset til litt mindre stenger og og tørre imitasjoner!

Var bra med vak! (Mygg)

Men det blir en tur ut i kveld etter sølle!

Hadde ikke gjort noe med en siste kubbe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...