Gå til innhold

oslofjorden


vake

Anbefalte innlegg

gratulerer med en haug nye briller og fin fisk fredrik! samt at en mann i din alder er så teknisk at du kan bruke selvutløseren på iphonen er også meget rebektabelt!  <<l

og gratulerer så mye med å ha passert 4 kilos grensa sennaduc!!!!!! ikke mange forunt det der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

gratulerer med en haug nye briller og fin fisk fredrik! samt at en mann i din alder er så teknisk at du kan bruke selvutløseren på iphonen er også meget rebektabelt!  <<l

Det er mer en jeg får til :) Visste ikke at Iphone hadde selvutløser..... :rolleyes:

Rask tur i Askerlandet på morgenen. Kom ut rundt 06.00 til en lett bris fra nordøst. Det føltes perfekt. Jobbet frem til 11.45 da det var dags for familieaktiviteter. 5 sø fra 300 gr til ca 1.5 kg. Alle tok på pattegrisen. Slow int varierende inntrekk. Fant en "pool" med en del ørret. Ikke noen flateaktivitet men hadde noen følgere i poolen. Blant annet tre etter fluen samtidig som en tok. Moro!

Testet selvutløseren på mobilen da jeg ikke tok med kameraet.

7121056149_bdabae377e_z.jpg

Flott bilde og fisk, åsså så mange briller a gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Du vil i det minste kjenne igjen meg langs Rena i sommer Henning. Mulig jeg har utøkt til et tredje par briller, lurer på et par skuddsikre i tilegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å legge ut bilder av 4 kilosen nå. Vet ikke helt om det går, men vi får sjå..

Føler bilde lyver litt, ettersom den ser noe slank ut på bilde, men kan si den hadde 3 sild i magen hvor den største var ca 27 cm og minste 18 cm. Vil si den var mere rund en slank! :-\  En grodig fisk gitt! :P

post-9559-1394989227441_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle gratulasjoner <<l

Klart, det er jo moro å få en sånn blankis. Stas! Men skal også sies det var rimelig stress.. Fisket alene, ingen håv (har heller ikke stor nok håv hjemme, så hadde ikke spilt så stor rolle igrunn), syra i armen! Brukte 25-30 min på å få den i land. Oppå det hele, relativt bratte klipper der.. Men visa endte godt! ;)

Det heftige var at fisken tok ca 20 meter utpå, og idet den tok var den sikkert 50-60 cm i været. Fikk opp øya da ja! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å legge ut bilder av 4 kilosen nå. Vet ikke helt om det går, men vi får sjå..

Føler bilde lyver litt, ettersom den ser noe slank ut på bilde, men kan si den hadde 3 sild i magen hvor den største var ca 27 cm og minste 18 cm. Vil si den var mere rund en slank! :-\  En grodig fisk gitt! :P

Grattis med sjelden storfangst <<l Er det fuck you fingeren du har på venstre hånda? he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott fisk å kjøre! MEN føler det ble litt mer drama enn kos..

Som skrevet tidligere; det var en del tilfeller jeg gjerne skulle vært foruten. Edit: Skulle gjerne hatt håv, gjerne hatt en kompis tilstede for å faktisk håve fisken, lettere terreng, og oppå det hele.. bremsen på Danielson snella svikta! Skjedde noe med ene lagret, så bremsen ble utrolig hakkete, ergo måtte gi ut snøre for hånd!

Men på en annen side, ekstra lettet da den endelig havnet på land ;)

Jeg tar aldri med fisk hjem (spiser ikke fisk), men har da noen meget sultne bestefolk som lurer på sø til middag konstant, så tenkte at denne måtte bli med hjem på 3 betingelser:

1: Sjekke tallene på min nye pers

2: Sjekke hva såpass grov sø har i magen

3: Roe bestefolka med en "bedre" middag(er!) ;)

Nå skal det sies at jeg angrer litt på at jeg ikke lot den gå, men neste gang (om det blir noen neste gang en såpass purke havner på land) åker den uti igjen. Liker den følelsen bedre! <<l

Var en ørliten tur ute i morges: 06.30-08.00.. MASSE kraftige vak utpå, men lite innen kastehold. Vet ikke hva det var, men jaging var det. Utrolig lavt vann var det også! Aldri sett så lavt..  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Året første horngjel for min del ble landet ikveld.... Kan det ha vært det kjetil?

Ser flere har begynt å få hornfisk, så kan alltids ha vært det. Har lite tro på at det var ørret. Tror neppe det var noe abbor heller..

Den beefè tok på hvit og chartuse clouser. Fiska faktisk med litt trege inntrekk og lange stup på flua..

Fisket en del i både ostfold, Vestfold og i indre i våres, og må si helt klart mitt hell har vært i indre, men her er jeg også blitt bedre kjent med forholdene da ;) For å ikke snakke om størrelse.. tror jeg kun har fått èn tass i indre, motsetning til Øst- og Vestfold hvor jeg henholdsvis har fåt kun èn alà kilo i begge fylkene, men mye smått. Men idyllisk er det ikke langs drammensveien da  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...