Gå til innhold

oslofjorden


vake

Anbefalte innlegg

Jeg har vært der noen turer siste ukene.. Fått makrell så og si hver gang. Opplever dog at det oppholder seg mer mot paradisbukta.

Akkurat! Jeg får vell bare prøve noen turer til, så ikke snurten av dem i det området i dag. Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fisket makrell med 3-er stang? Det må jo være heeelt sjukehus.  <<l

lukter jeg et nytt prosjekt på gang her, thh? ;)

ja, det hadde vært helt sjef og få mækkis på 8 hekto eller kiloen, på treer stanga ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fisket makrell med 3-er stang? Det må jo være heeelt sjukehus.  <<l

Hei

Var egentlig ute etter HA i natt men mange timer uten tegn på torpedoen og solen (gjemt av skyene) var på vei opp så gikk jeg over til makrell fiske med 4# stanga. Skal si det røska hardt i stanga når makrell på makrell fra 700-900g var på svømme tur.

Utrolig gøy med makrell fiske på så lett utstyr, veldig glad jeg ikke tok med 3# stanga. Da det bet på en sø på 1,5 kg som det var mye liv i. Var små redd for fortommen da den spratt rundt, men opp i båten kom den. Litt i det tynneste var den men flua satt langt nede i halsen på`n, så det blei frokost etter en lang natt på sjøen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

fortsatt maneter rundt snarøya? Har hatt få turer og dertil få fangster å rapportere om, fikk noen SØ her en morgen, men det er vel stort sett det.

Var ute på fredag. Lite maneter da. Nå blåser det nord/vesta vind så tror det skal være ganske fritt i området snarøya. Blir en kort kveldsøkt etter bass idag. Har troa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen som har fått havabbor i det siste? Er det vestover i fjorden det er best sjans?

Hvordan er bunnefjorden ift havabbor?

har fisket endel fra asker og sydover mot tuppen av hurumlandet de siste ukene, uten å ha sett noe havabbor.var en tur ut på fornebulandet forrige uke og så noe jaging og fandenivoldsk plasking -that's it. fikk 4 fine SØ i går kveld/natt og hadde et kraftig hugg som kan ha vært havabbor..

mulig man må dra lengre sør (vestfold) eller over til østfold,ikke vet jeg..problemet er at jeg ikke er kjent i øst/vestfold når det kommer til fiske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortsatt maneter rundt snarøya? Har hatt få turer og dertil få fangster å rapportere om, fikk noen SØ her en morgen, men det er vel stort sett det.

Var ute fra 0730 og et par timer i dag. For det meste mellom snarøya og sandvika. Helt uproblematisk i forhold til B-mateter. Helt uproblematisk i forhold til fisk også.

Det var mye småfisk 6-7cm rundt nesøya. Meitefiskerne dro bøttevis. Men ingen tegn til jagene storfisk. Kan tenke meg at fiske fra 0400 i dag hadde vært langt bedre da det var knall blå himme kl 0700. Får kanskje prøvd litt mer senere i dag/kveld for nå er det endelig ferie tid. 2,5 uker i oslo betyr MA-HA. 

Etter laskefiske tidligere i år var det sweet å ta frem #8. Sage 1 er en god stang nå som det blåser i fjorden, lina oppførte seg eksemplarsik i dag også. Deilige tider.

Bare å henge seg på Juhani.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Når vi snakker om små rev som forsvinner eller dør så har det gigantiske innvirkninger på ALT av sjøliv i området.

Fjerner idiotiske kystverke 60,000 kubikkmeter med masse, kommer dette til å få alt av liv og gode fiskeplasser som vi vet om og ikke vet om til å forsvinne.

Dette er det mest idiotiske NATUR NORGE kan finne på med en slik pærle. Hvis ikke oslo fjorden var av den reneste så kommer det til å bli helt katastrofe når de "store" båtene kommer  >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok ikke noe av dette. For det første er det veldig dyrt. For det andre ødelegger det biotopene i området både der det sprenges og der 60 000 kubikk dumpes i havet. (De tar selvsagt ikke steinen på land. Det er ekstremt dyrt) For det tredje er det ikke noe bred politisk enighet om at skipstrafikken i indre Oslofjord skal økes. Tvert imot er de fleste enige om at trafikken bør reduseres både på land og til vanns. For det fjerde er det ikke noe stort sikkerhetsmessig behov som krever dypere farled. Og for det femte er det 3 kommuner som må si ok. Særlig Nesodden kommune vil nok neppe samtykke.

Et siste poeng er vel også at de fleste har gift-mudder-skandalen i indre Oslofjord friskt i minne. Den saken medførte et sabla leven i årevis.

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...