Gå til innhold

TØRRFLUEFISKE i et nøtteskall.


André_Brµn

Anbefalte innlegg

Tørrfluefiske i et nøtteskall - slik vi liker det.

Ja, jeg prater vel for alle av oss, en slik dus, varm og fin dag som i dag.

Når liksom ingenting skjer, men det er bare en fin dag allikevel kind-of-dag.  :)

 

Starta dagen med å sove så lenge jeg ville, dama hadde laget kaffe til meg når jeg stod opp, og vi hadde en trivelig morgen og pratet og koste oss litt.

Hun skulle sole seg på terrassen idag, og jeg skulle fiske igjen. Grei deal for begge.

 

Starta med flyteringen på et vanligvis flott og rått vann, men sola hadde killa all aktivitet på overflata,

så det eneste jeg hadde skills til under disse forholdene var å dra opp noen små abbor på buzzere. Men det kunne jo hende at flyvemaur var på gang, så det var vel innerst inne derfor jeg var her. Bare i tillfelle. Liksom.

 

Tok meg et par kaffekopper i flyteringen, mens småfiskene dro avgårde med buzzerne. Ikke lenge man gidder det, så jeg dro heller ned til Blomelva.

 

I det jeg kom ned til elva, husket jeg med ett kompisen som ringte meg i går kveld, og forbannet den steady vakende fine gulprikkete jævlig vanskelige fisken han hadde kastet og kastet på i går, men til ingen nytte. Han hadde til og med pratet med en annen fisker senere den kvelden som hadde kastet på samme fisken uten hell. Jeg gikk ned til der jeg hadde blitt fortalt at den stod for å sjekke. Og JAMMEN stod den ikke der. Og vaket. Steady som tusan. Ja, slik 5-10 sekunder mellom hvert vak- steady. Slik vi liker  :)

 

Den var så fin, så jeg brukte sikkert 20 minutter med kameraet - tok bilder og studerte den før jeg begynte å kaste på den. Den tok helt klart fjærmygg. Små.

Hadde enda på en skogsmaur etter flyteringfisket i dag, så jeg knyttet en meter med 0,12 i krokbøyen på den, og satte på en size 20 F-fly.

 

[attachimg=1]

Slik

 

[attachimg=2]

Og slik. I ett sett.

 

 

Bilder: D3 og 70-200 f/2,8

 

 

 

post-3159-13949865248956_thumb.jpg

post-3159-13949865249437_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[attachimg=1]

Så tok den jammen  :) Ser ut som en flott fisk på rundt kiloen.

 

[attachimg=2]

En flott ørret. Akkurat slik jeg digger å ta dem. Steady vanskelig vakende ørret, på kort hold.

I morgen er det vespertina. 

 

 

 

 

 

 

EDIT: 1050 gram

Og en på 600 gram like ovenfor som ikke var skremt.

 

 

 

post-3159-13949865250886_thumb.jpg

post-3159-13949865251376_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig bildeserie det der, Andre  :)

Hadde noen flyt over den fisken sist tirsdag, men den bare gjorde narr av imitasjonene mine  >:(

Steady som fy var den da, også.

Så det var ikke noe fres på god-vannet, nei ?

I denne varmen lurer jeg på om det kanskje kan være bedre på kvelden der . . .

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott fotoreportasje André! Det har vært noen herlige dager i Oslo/Bærumsmarka også, men det skal jeg komme tilbake til når jeg får finsortert materialet. Jeg tok meg tid til å vente på vespertina og  flyemaur  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Oddbjørn og Bjørn-Tore. Ser fram til å møtes igjen om noen uker, Oddbjørn!

Da skal vi fucke opp aurivilliiklekkinga med noen gode imitasjoner. Har sett at du har noen virkelig gode kandidater på lur  :) 

 

 

Det skal vi André! Skal ikke stå på antall aurivillier i boksen ihvertfall, bare det ikke er noen andre arter som klekker  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...