Gå til innhold

RENA 2009!


Gjest Oliver

Anbefalte innlegg

  • Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

hei karer.

 

vil ønske alle ei god fiskeveke i Rena. beklageligvis får eg ikkje blitt med i år av mange forskjellige årsaker.

bl.a. tilvenning til studentliv, husmaling, sydentur, travelt på jobb +++

hils alle kjente.

 

til henning: La harren min være i fred, og ikkje kjør for fort!!!  ;)

 

Skitt fiske!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det været som er spådd framover så er det bare å ta med seg fluktstol, er redd for at vanntemperaturen ligger på 17-18 grader allerede på mandag. Nesten uforsvarlig temp. å kjøre fisk i. :(  (Er redd for massedød av ihjelkjørt fisk til uka)

Blir Rena varm? Bare et spørsmål uten baktanker, jeg trodde dette med lav temp i vannet var unikt for Rena. Er det feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det været som er spådd framover så er det bare å ta med seg fluktstol, er redd for at vanntemperaturen ligger på 17-18 grader allerede på mandag. Nesten uforsvarlig temp. å kjøre fisk i. :(  (Er redd for massedød av ihjelkjørt fisk til uka)

 

Det kan ikke stemme. Er akkurat hjemme fra en ukes fisking i området Stor-Elvdal/Atna og Rendalen og så mye snø som det ligger igjen i fjellet akkurat nå har jeg aldri opplevd i slutten av juni. Blir det varmt nå utover vil det komme en del smeltevann til Storsjøen og den er da dyp og kald nok som den er så jeg tror ikke det er noen fare for så høye temperaturer i Renaelva. Kommer temperaturen i Renaelva over 11 grader ved Deset(det henger måler midt på brua) i løpet av helga skal jeg spandere en øl på den som minner meg på meldinga. Forøvrig gode klekkinger av Aurevilli og Baetis(forskjellige) i hele området mellom Folldal og Rena med en høydegrense på ca. 700 moh, men også en del mindre vårfluer. Både Danica og Vulgataklekkinger i Hodalsvanna mellom Tynset og Tolga som kanskje kan være et tips for noen som ønsker det. Temperaturen i Glomma nord for Tynset lå i går på 9,8 grader og Aursunden spytter på langt nær så kaldt vann i Glomma som Storsjøen gjør i Rena.

Så frykt ikke Petri venner..., og sett fisken tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan si såpass at den ølen er tapt allerede. Har vært ved Holmbo fra onsdag til fredag. Tempen gikk opp fra 11 til 13 grader på 2 dager.

 

At det er bunnvann fra Storsjøen som kommer er helt feil. At dem tapper fra bunnen i demningen er riktig. Problemet er at det er en høydeforskjell på flere hundre meter mellom bunnvannet i Storsjøen og bunn i demningen.

'

Men jeg må si at det er veldig avhengig av vind åssen temp det blir i elva. Veldig lite vind som det er nå så øker tempen fort, enda fortere hadde den økt med nordavind. Hvis det hadde vært kraftig sønnavær så hadde det ikke blitt noen økning eller minimal økning av temperatur.

 

Men det ser ut som at jeg tok i litt hardt da jeg sa det kunne bli 17-18 grader, så mye blir det ikke rett over helga. Nå avhenger det også av om elva holder seg såpass stor eller om den går ned endel, som værvarselet egentrlig tilsier skal skje ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer sikkert til å vake så fort sola går ned, fisken vil vel normalt bli litt skyere enn den har vært til nå pga. lavere vannstand. Vil tro at det er noen timer med stabil vannstand frem til kvelden. Tempen er egentlig helt perfekt akkurat nå for klekking.

Får bare håpe dem slipper på igjen litt mer vann i morra, dem skal sikkert produsere mer strøm igjen da ettersom det er mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.  :) Jepp, det vaker noe om morgen/formiddag og noe sent på kvelden som Trond sier. Popper noe aurivillii her nå og vi har da funnet noen steady vakere, blant annet en fin ørret på 1,5 kg som jeg fikk hilse på 8)

Terje tok også en 1,5 kilos her i uka, og noen fine fisker har det blitt tatt  :)

 

 

EDIT: HER VAKER'N!!!  ;D

[attachimg=1]

post-3159-13949866055467_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder! Fine ørreter døkk har fått!

Jeg og jentene skal heldigvis oppover igjen i morra :) 

Jeg greide å få opp en ørret på akkurat kiloen på torsdag, på en krok 16 døgnflueklekker.Mari på 10 år blir prioritert akkurat nå, så da blir det mest gjeddefiske i Løpsjøen på oss. (Jeg får noen få små sjanser med fluestanga, heldigvis). Mari greide å dra opp en abbor på 780 gr sammen med flere fine gjedder, største på 2,8 kg. (fra onsdag til lørdag forrige uke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var morro og hilse på ivrige forum fiskere i en fin elv. Var en smule varmt, Staffan så "litt" solbrent ut og sa da André tilbød ham solkrem: imorgen er jeg brun, mr. Brun, han prøvde å overbevise at solkrem ikke var noe tema  :). Jeg klarte å lure 2 ørret og 2 harr og selvfølgelig miste en diger harr på 1.5 kg + (kroken knakk), tok noen dårlige mobil bilder...

 

Stor harr:

[attachimg=1]

 

Kvelden senker seg:

[attachimg=2]

 

post-0-13949866058894_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en kort og hyggelig tur i rena fra 24 til 28 juni.

Veldig varmt og som Andrè skriver litt klekking her og nå.

Ble en Ørret på 1.3 og en harr på 1.1 som størst på meg.

 

Legger ved en bildesekvens av en vrien ørret som tok tilslutt, men satt den?? Neida :(

 

[attachimg=1][attachimg=2][attachimg=3][attachimg=4][attachimg=5][attachimg=6][attachimg=7][attachimg=8]

Og så noen stygge ord ;) ;)

post-935-1394986605961_thumb.jpg

post-935-13949866059904_thumb.jpg

post-935-13949866060204_thumb.jpg

post-935-13949866060462_thumb.jpg

post-935-13949866060713_thumb.jpg

post-935-13949866060974_thumb.jpg

post-935-13949866061283_thumb.jpg

post-935-13949866061572_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...