Gå til innhold

RENA 2009!


Gjest Oliver

Anbefalte innlegg

Kanskje det bare er mig som undrer; Men hvor var alle initiativtagerne til Renaelvas Venner henne under treffen?

Kanskje der var et alternativ treff?

Håper ikke det er slikt. Men skulle det være tilfellet, ville det være greit med en grund/forklaring.

 

Undret mig hele uken deroppe og undres stadig ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest storfemti

Treffen er ikke så populært i den leiren?

 

Super uke iallefall, selv om fisket var så som så. Men Terje får nok besøk engang i august, da skal kilosørreten lures! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det bare er mig som undrer; Men hvor var alle initiativtagerne til Renaelvas Venner henne under treffen?

Kanskje der var et alternativ treff?

Håper ikke det er slikt. Men skulle det være tilfellet, ville det være greit med en grund/forklaring.

 

Undret mig hele uken deroppe og undres stadig

 

Lørdag 27 juni var vi samla hos Gunnar og Tone i Hagledalen på en liten grillfest (for 6....neppe noen treff akkurat) som varte helt til fugger'n hadde fesi ganske godt fra seg på søndagsmorran Bo, etterpå kjørte jeg Jostein hjem før jeg fortsatte videre til Hamar der jeg led meg igjennom ei drøy uke med sterk varme og huepine.

Hva de andre tre gjorde resten av tia, og som døm har vært villig til å dele med resten av zyberspace på Renaelvas venner kan leses her: http://www.renaelva.net/forum/index.php ....og mer, eller noe ut over det er i så fall nytt for meg.

 

Skulle gjærne ha tatt en tur for å hilse på mange trivelige folk jeg, men ble altså forhindra....og resten av gjengen var da faktisk oppi der å surra rundt etter fisk sammen med alle dere andre! :)

 

Edit: Skrivelef, mangla en ø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha.... sitter å gliser for meg selv her nå. Mange gode minner fra de 3 dagene jeg tilbragte der oppe. Takk til alle de 5 vertene for utrolig fint opphold og fin mottagelse og sosiale kvelder. Dere er knakanes fine fyrer alle sammen og jeg kommer gjerne oppover igjen  :D

 

Hele gjengen der oppe var utrolig trivelig å bli kjent med! For en gjeng! Gjett om jeg har lyst til å møte dere alle igjen!!  :D :D

 

Og Sigve. Skulle vi møtes igjen. Husk å prate mot meg og ikke med ryggen til mens vi går.... HÆÆ?  ;D  (denna stavanger dialekten assa....  ;) )

 

Takker dere alle for en uforglemmelig tur og håper våre veier krysses igjen!!

 

Jeg vant forresten andreprisen i lotteriet der oppe også. Den er verdt en egen tråd og skal presenteres så snart jeg mottar den i posten (Terje sendte den i dag). Vil tro noen og enhver kunne tenkt seg å vunnet den. Gjett om jeg gleder meg, og gjett om jeg gliste da det "live" ble overført fra Kvarven at jeg hadde vunnet. Det er gutta som kan juble det  :D Og snakk om reale folk da gitt  ;) Vant selv om jeg ikke var til stede under trekninga (noe som ble fleipet med at ikke kom til å skje)

 

Fikk også ett sølvkoken junior sett til guttungen med meg hjem... Ja, ja... Hellet følger stølla bruker faren min å si  ;D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Kanskje det bare er mig som undrer; Men hvor var alle initiativtagerne til Renaelvas Venner henne under treffen?

Kanskje der var et alternativ treff?

Håper ikke det er slikt. Men skulle det være tilfellet, ville det være greit med en grund/forklaring.

 

Undret mig hele uken deroppe og undres stadig

 

Lørdag 27 juni var vi samla hos Gunnar og Tone i Hagledalen på en liten grillfest (for 6....neppe noen treff akkurat) som varte helt til fugger'n hadde fesi ganske godt fra seg på søndagsmorran Bo, etterpå kjørte jeg Jostein hjem før jeg fortsatte videre til Hamar der jeg led meg igjennom ei drøy uke med sterk varme og huepine.

Hva de andre tre gjorde resten av tia, og som døm har vært villig til å dele med resten av zyberspace på Renaelvas venner kan leses her: http://www.renaelva.net/forum/index.php ....og mer, eller noe ut over det er i så fall nytt for meg.

 

Skulle gjærne ha tatt en tur for å hilse på mange trivelige folk jeg, men ble altså forhindra....og resten av gjengen var da faktisk oppi der å surra rundt etter fisk sammen med alle dere andre! :)

 

Edit: Skrivelef, mangla en ø

 

Jeg savner deg ved elva noe så inn i gamperæva Tore :D

Hvis du ikke dukker opp snart må jeg kjøre innom å hente deg :D....... du skal vite at det er mange som har spurt etter deg og vi er alle enige om at vi

vil se deg ved elva snart.

Nå er jo varmen over også, så nå skal du jaggu være dyktig for å finne en god unskyldning for ikke å dukke opp ;D

Se å kom deg oppover gamle ørn, du er dypt savnet.

 

Når det gjelder resten av RV gjengen så savner jeg både Gunnar, Tone, Kenneth og alle andre. Jostein stakk nedom en tur og det synes jeg var kjempetrivelig.

Sven Erik var en kort tur nedom men han tror jeg skulle ned til Frankrike å sykle "Tour de France" ialle fall var han kledt akkurat som han der Hushovd fyren.... eller var det han der Lance Armstrong...... ;D ;D....... regner uansett med at Sven Erik er i Frankrike nå ;D

 

Har fått prata litt med Gunnar nede på sporten denne uka og det er alltid like hyggelig å treffe Gunnar, savner dagene da Gunnar og Tone lå i Lavo`n på Kvarven og håper virkelig de dukker opp igjen snart. Det var mye moro der da gitt :D

 

Ellers var det en kjempeuke på treffen og det eneste jeg angrer er at jeg ikke fikk mer tid med hver enkelt men det får vi ta igjen ved en senerere anledning.

Sykt bra fiske (har vel egentlig aldri opplevd maken) sosialt som bare pokker og masse lærdom har jeg fått med meg fra denne uka.

En takk til alle som møtte og for masse humor, glede og gode fiskeopplevelser.

Jeg har en følelse av at jeg treffer dere alle igjen om ikke lenge så vi får fortsette der vi slapp da :D........ da slipper jeg å bli alt for sentimental her og nå :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greide ikke å lure opp noen fisker på den korte tiden jeg var der oppe, men det var forsåvidt ikke målet med turen heller. Det virkelig store, og det jeg gledet med mest til, var å treffe alle dere som jeg føler at jeg kjenner litt, og se hvordan dere ser ut. Samtlige jeg traff der oppe var veldig trivelige, og jeg føler virkelig at jeg har blitt bedre kjent med Rena-elva, og er langt bedre rustet til å fiske på smartere plasser enn jeg tidligere har gjort.

 

Terje har vært velvilligheten selv, og jeg følte meg til tross for at jeg reiste opp alene og ikke kjente en kjeft, ikke alene i det hele tatt. Resten av de fem vertene var også særdeles hyggelige, og jeg har så inderlig lyst til å reise tilbake igjen som fort som bare det, men jeg tviler på at det blir noe før litt senere på sesongen.

 

Ble også litt kjent med Roar og Johnny, med fruer, som er fra mitt hjemfylke Vestfold, og passet på å benytte anledningen til å invitere dem ned til oss i Larviksmarka Fluefiskeforening til vinteren som kommer. Håper virkelig vi sees igjen, og skulle noen av alle dere jeg traff der oppe ta turen til Larvik, så skal jeg pinadø stå i døra å ta dere imot alle som en !

 

Skitt fiske, og igjen takk !

 

PS, Stian, jeg så kniven og tror jeg må ta en prat med Roar om å få en sånn hengende i mitt belte også... En ekte fluefiskekniv, og dem er det ikke mange av på markedet !

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje!

Altfor mange gode grunner til at jeg trenger noen unnskyldninger dessverre, og er dessuten svanger med så mye jeg burde ha gjort oppi der nå at jeg knapt veit hvor jeg burde ha begynt når sant skal sies.......men du får hilse å si at det ikke står på lysta, og at jeg tar det etterhvert!

Neste års treff så blir det ivertfall andeledes.....om jeg så skal måtte montere inn air condition både i bilen, kanoen og vadebuksa! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Tore Slettengen skrev:

Neste års treff så blir det ivertfall andeledes.....om jeg så skal måtte montere inn air condition både i bilen, kanoen og vadebuksa

Oi sann, det blir jo i Barduelva det Tore så nå blir det langtur :D..... da trenger du garantert aircondition :D

 

Veldig hyggelig å høre at det ikke står på lysta så da regner jeg med å se deg i Rena om ikke alt for lenge. Det ser jeg frem til Tore min venn :)

 

Terje!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Barduelva...?...blir det ikkeno Renatreff?

 

Nei ikke fra vår side iallefall. Ser ut til å bli et treff i Barduelva for å sette litt fokus på den elva. Thomas Halvorsen har virkelig fortjent å få litt fokus på elva si, så

da får vi trå til å gi Thomas og Barduelvas venner litt hjelp.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt til godt ovenfor der sjølve treffen foregikk.. og hadde forsåvidt planer om å ta turen bortom - men det ble ikke noe av denna gangen.

 

Liten video å ta med seg når vinter`n kommer... ikke værst å ha egen film crew stasjonert på land :D

 

 

Gikk tom for føde litt vel tidlig... som man ser vanskelig å styre seg... klart, skulle vel tatt en tur nedom - om ikke annet for å snylte no grillribbe ;D

 

[attachimg=1]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha.... sitter å gliser for meg selv her nå. Mange gode minner fra de 3 dagene jeg tilbragte der oppe. Takk til alle de 5 vertene for utrolig fint opphold og fin mottagelse og sosiale kvelder. Dere er knakanes fine fyrer alle sammen og jeg kommer gjerne oppover igjen  :D

 

Hele gjengen der oppe var utrolig trivelig å bli kjent med! For en gjeng! Gjett om jeg har lyst til å møte dere alle igjen!!  :D :D

 

Og Sigve. Skulle vi møtes igjen. Husk å prate mot meg og ikke med ryggen til mens vi går.... HÆÆ?  ;D  (denna stavanger dialekten assa....  ;) )

 

Takker dere alle for en uforglemmelig tur og håper våre veier krysses igjen!!

 

Jeg vant forresten andreprisen i lotteriet der oppe også. Den er verdt en egen tråd og skal presenteres så snart jeg mottar den i posten (Terje sendte den i dag). Vil tro noen og enhver kunne tenkt seg å vunnet den. Gjett om jeg gleder meg, og gjett om jeg gliste da det "live" ble overført fra Kvarven at jeg hadde vunnet. Det er gutta som kan juble det  :D Og snakk om reale folk da gitt  ;) Vant selv om jeg ikke var til stede under trekninga (noe som ble fleipet med at ikke kom til å skje)

 

Fikk også ett sølvkoken junior sett til guttungen med meg hjem... Ja, ja... Hellet følger stølla bruker faren min å si  ;D

 

 

 

HÆÆ Sjønne du ikkje ka eg seie.

 

Stian du satte et utrolig godt inntrykk. Var utrolig morsomt å treffe deg. Håper vi møtes neste år også. Hørte du vant kniven. Må nesten si gratulerer. Den var utrolig fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var årets Renatur over, dvs den var over for noen dager siden..

Jeg fikk en hel uke i år. Ankomst på fredag 26.06 og avreise fredag 03.07 og for en uke dette ble, min aller - aller beste ferie noen sinne :D Jeg  dro med meg min gamle caravan og la meg i skogen rett bak kvarven.  Her var det sosialt og gøy på alle måter, ”alltid” noen som bandt fluer eller som kastet på gresset der. Hvis så ikke var, så ble det pratet om det vi alle hadde til felles  Sånn rent fiskemessig fikk jeg vel ikke den helt store uttellingen, (6 stk ørret fra 0.6 – 0.9 kg +1 stk harr på 1.0 kg) men som fersk i elva så klager jeg ikke. Vil heller si langt derifra. Imponerende å se all den store fisken langs land og som vaket, selv om jeg ikke fikk den til å ta de siste 2 dagene. Her fikk en hjelp til det meste, og alle var bare hyggelig. Jeg fikk bivåne en kjempegod fluekaster med navn Preben, GUD hvor imponert jeg ble av de snørebuktene han lagde med ”tryllestaven” Hadde besøk av fiskekompis Erot ett døgn, fra sønd til mand som forsmedelig nok mistet en stor ørret ved Persvika. Kunne fort blitt Pærsj-vika for Erot der tror jeg.  Du kommer sterkere tilbak, det bare vet jeg  ;) Kona mi (Maya) kom på bursdagen sin torsdag og hadde med seg vårt nye familiemedlem, hunden Oscar :o Etter en liten feiring sammen med Mr.Lindstrøm og Knut dro vi som sagt hjemover på fredag.  Det hører med til historien at vi stoppet på veien hjem for å få kjølet oss, ”litt høyere over havet” slik at det ble noen småørreter der som en slags ”avslutning på uka”

Takk til dere alle som jeg fikk hilse på og som jeg traff igjen fra tidligere turer. Ingen nevnt og ingen glemt, jo forresten jeg må nevne Terje og Kai + dere andre (i Kvarven teamet) som jeg ikke husker navnet på. Mange takk for at jeg fikk være hos dere en hel uke  :) :)

 

Legger ved noen bilder :

1.Tørrfluepuristen som feirer bursdagen sin, og han drikker ikke en Tørr Chardonney :D

2. ”Askeladden” alias Roger Østberg, som er klar for elven :rolleyes:

3. Oscar gutten, 57 kg med Bordaeux Dogge 8)

 

Per M

post-1010-13949866237147_thumb.jpg

post-1010-13949866237717_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker også for hyggeligt møde på Kvarven.

 

Desværre var jeg der kun en dag - og jeg fiskede mere end jeg var social  :P.....men takker være tip fra Roger, så fik min PR med en harr på 48cm..... ;D ;D ;D ;D..lige det jeg ønskede.

 

Men varmen !! Kors hvor jeg svedte den mandag......skal tilbage til Rena og prøve flere spændende steder. Helt sikkert...bedste elv på stor fisk!!!!!!!!!!!!!

 

Jeg er misundelig på dere som bor indenfor en overkommelig køretur.....hyggeligt at få hilst på mange her fra forummet...Sigve, Henning, Per, Terje , Roger, Bo, Kai.....ja, der var mange.  :D

 

Torben

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Jeg takker også for hyggeligt møde på Kvarven.

 

Desværre var jeg der kun en dag - og jeg fiskede mere end jeg var social  :P.....men takker være tip fra Roger, så fik min PR med en harr på 48cm..... ;D ;D ;D ;D..lige det jeg ønskede.

 

Men varmen !! Kors hvor jeg svedte den mandag......skal tilbage til Rena og prøve flere spændende steder. Helt sikkert...bedste elv på stor fisk!!!!!!!!!!!!!

 

Jeg er misundelig på dere som bor indenfor en overkommelig køretur.....hyggeligt at få hilst på mange her fra forummet...Sigve, Henning, Per, Terje , Roger, Bo, Kai.....ja, der var mange.  :D

 

Torben

 

Takk for sist Torben :)

Hyggelig å møte deg igjen, og du hadde god øl :) Ses vel igjen til neste år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tak for sidst, Per.

Herligt at lære dig at kende ;)

 

Giv Oscar et klap fra mig :D

 

Takk, det samme til deg Bo. Oscar har fått sin klap :) :) Nå har jeg kjent han en uke, og det er en hærlig hund :) Håper vi treffes i Rena igjen. Riktig hyggelige var dere alle danske venner som jeg traff denne uken :)

Per M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker også for hyggeligt møde på Kvarven.

 

Desværre var jeg der kun en dag - og jeg fiskede mere end jeg var social  :P.....men takker være tip fra Roger, så fik min PR med en harr på 48cm..... ;D ;D ;D ;D..lige det jeg ønskede.

 

Men varmen !! Kors hvor jeg svedte den mandag......skal tilbage til Rena og prøve flere spændende steder. Helt sikkert...bedste elv på stor fisk!!!!!!!!!!!!!

 

Jeg er misundelig på dere som bor indenfor en overkommelig køretur.....hyggeligt at få hilst på mange her fra forummet...Sigve, Henning, Per, Terje , Roger, Bo, Kai.....ja, der var mange.  :D

 

Torben

 

Takk for sist Torben :)

Hyggelig å møte deg igjen, og du hadde god øl :) Ses vel igjen til neste år :)

 

Hej Henning- Det bliver Rena hvert år fremover !! ;D

 

Ses

Torben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Det var veldig hyggelig på Renatreffen i sommer, stemningen var lun og preget av flott småpludring......varmen satt litt demping på fiskinga.....Takk til alle som deltok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk dessverre ikke anledning til å komme og hilse på deg iår Torben, det var jo hyggelig å treffe deg ifjor.  Vi får forsøke igjen neste år.  ;D

 

Hej Hans Jørgen

 

Ja, det må blive næste gang......måske bliver det til en tur til høsten, men jobbet kan gøre dette umuligt :P

 

Mvh

Torben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, etter ei veka på jobb etter Renaturen og turen er nøye gjennomtenkt så er konklusjonen at når ein skal ei veka på "guttatur" så kan eg ikkje finna andre alternativ enn Rena, (sjølv om eg må reisa med Henning ;D)

Varmen sette vel ein liten demper på fiskinga, men Harr på 1100g og Aure på 1150 som største fiskar så seier eg meg svært fornøygd med resultatet alikevel...

 

Stor takk til alle som gjorde dette til ei uforgløymelig veke. ( Staffan, Terje, Sigve, Andre, Oddbjørn, Johnny og Roar med fruer +++++++)

 

Legger ved eit bilde av Terje som viser kva glede ein kilos aure kan lage :D

 

Bjørnen.

post-652-13949866247544_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...