Gå til innhold

RENA 2009!


Gjest Oliver

Anbefalte innlegg

Gjest Oliver

Kule bilder, var det du  Skarpen som var med André?

 

Takker for dere liker bildene, joda jeg var med Andrè.

 

Ola

 

 

Hei Ola :) Takk for sist.

Hyggelig at du kunne være med de dagene du fikk. Håper vi treffes til neste år også :)

 

Vi er på vei opp til Kvarven as we speak.

 

Vi fisker som gale for tiden. Fikk en Harr på 1430gr i går, ...på cane. Skal si den bøyde seg i korken gitt. Fikk også en ørret på 1150 som er pers for min del. ¤ dager med fiske igjen, så bærer det hjem. Skal komme med skikkelig rapport etter hvert. (Når jeg får skikkelig nett, og ikke mobil ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

 

 

Hei Ola :) Takk for sist.

Hyggelig at du kunne være med de dagene du fikk. Håper vi treffes til neste år også :)

 

Vi er på vei opp til Kvarven as we speak.

 

Vi fisker som gale for tiden. Fikk en Harr på 1430gr i går, ...på cane. Skal si den bøyde seg i korken gitt. Fikk også en ørret på 1150 som er pers for min del. ¤ dager med fiske igjen, så bærer det hjem. Skal komme med skikkelig rapport etter hvert. (Når jeg får skikkelig nett, og ikke mobil ;) )

___________________________________________________________________________________

Hallois Henning og takk for sist. Det ble desverre en altfor kort visitt denne gangen, men vi treffes garanert her igjend :)

Det ble en superhyggelig kveld når du dro igang gitaren, og sang slegere på løpende bånd.

 

Bilde av Henning som synger og spiller "The river" ;D ;D

[attachimg=1]

post-935-13949866062723_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig flotte bilder, Ola!

Tøft med serieopptak  :)

 

Har mange bilder jeg også av deg Ola, men jeg har ikke fått sett over ennå.

Jeg reiser oppover til Rena igjen i dag eller i morgen.

 

 

 

EDIT: Et bilde av Ola som kaster på vakende storfisk,

under idylliske forhold i Rena.

 

[attachimg=1]

post-3159-13949866081604_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro en tur oppi der søndagsmorgen og dro igjen idag. måtte på jobb igjen ikveld :-\

 

uansett....litt av en opplevelse og fiske på digre beist....det er noe jeg ikke har for vane og bedrive til daglig ;)

 

Været kunne vært litt "bedre"...solskinn og klart vann med stor fisk...det var vrient gitt...du har liksom ett flyt og gå på, der skal alt klaffe....

 

Jeg fikk tre fisk...en harr, bikka vel halvkiloen ved hengebroa, den kroka seg selv når flytet over en pen ørret var over og jeg fikk øye på 2 DIRGE harrer som kom svømmende 1m fra der jeg sto...den ene var oppunder halvmetern...fytti for ett beist...ble nesten redd :)

 

ellers så kan jeg skryte av og tatt en av de minste ørettene som ble tatt i helga...den ver oppunder 100g tenker jeg...og en harr, den bikka 100g ;D

 

Men jeg fikk til ett perfekt flyt inni buskasset der en gang, den tok...gjorde ett byks i lufta for og vise hvor stor fisk den var, for så og slå seg av idet den landa...

Ellers så hadde jeg 3 perfekte flyt over den eneste stedy vakende jeg så der jeg var og fiska....feil flue...ikke aurivilli, for det var heptagenia den sto og tok....

Den slutta og vake...men begynte igjen når fiskekortet mitt hadde gått ut for dagen...da var det Godeste Per . M wang sin tur...ett perfekt flyt og den tok selvfølgelig....

Velger og si att per med vilje ikke kroka den men skremte den sånn att han fiske på den en eller annen gang den uka her, og sånn att jeg skulle få sove inatt :D

 

Ja den på 1,4 så jeg bilde av....fytti f for en feit fisk  :o

 

Skulle ønske jeg hadde hatt mere tid oppi der...1 dag er jo så altfor lite :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i elva torsdag 2.juli. Bra aktivitet med både auriviilli og en mindre brun døgnflue som jeg umiddelbart ville forvekslet med en vespertina(selv om den ikke er særlig vanlig i elv). Fisken vaket svært sporadisk nær land, men fin fisk sto og vaket jevnt ute i strømmen der det var umulig å komme til med mine fluekasteregenskaper. Var en håndfull andre i området(ved hengebrua) som så ut til å ha samme problem.

 

Tilbragte resten av helga oppe i fjellet med kanonfiske. Fikk rundt 25 ørret, halvparten av dem over halvkiloen. De to største på 35 cm tatt på vårflue(Renaflua) på kveldstid. Ellers myggfiske. Så marginata på det aller øverste vannet på rundt 950 moh. Rendalen er et fantastisk område!

post-2826-13949866185445_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

På Rødsbakken over den ene steinen finnes det et vannrør :D

Boblene som kommer opp fre dette røret kan fort forveksles med PENE vak :)

Vet om en del fiskere som har "fisket" på disse boblene. (jeg var heldigvis bare vitne til det den første gangen jeg såg det, og gikk ikke på samme smell selv :) )

 

Den godeste Sigve derimot...gikk 5 på så det smalt :) Men han fikk desverre ikke "røret" til å ta :D :D :D :D :D

 

Legger derfor ut et bilde av "fisken" til Sigve her :)

 

Kos dere :)

 

[attachimg=1]

post-0-13949866186777_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper min kjennskap til fluefiske strekker seg såpass langt at jeg klarer å se forskjell på vakende fisk og et rør som blåser luftbobler  :)

 

Nei, det var nok fisk som sto og vaket steady midt ute i strømmen like nedenfor hengebrua. Jeg brukte kikkert og kunne også se hva den var oppe og tok. Uansett var den ikke mulig å nå med mine kasteegenskaper. På fjellet i Rendalen var det derimot enklere  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Rødsbakken over den ene steinen finnes det et vannrør :D

Boblene som kommer opp fre dette røret kan fort forveksles med PENE vak :)

Vet om en del fiskere som har "fisket" på disse boblene. (jeg var heldigvis bare vitne til det den første gangen jeg såg det, og gikk ikke på samme smell selv :) )

 

Den godeste Sigve derimot...gikk 5 på så det smalt :) Men han fikk desverre ikke "røret" til å ta :D :D :D :D :D

 

Legger derfor ut et bilde av "fisken" til Sigve her :)

 

Kos dere :)

 

[attachimg=1]

 

He he. Fort gjort i mørket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Kan legge til at når vi tok bildet, så lo jeg så jævlig at jeg neste ikke kunne ta bildet :)

 

Og en ting til. De 15 gangene jeg lo mest på hele renatreffen, så var det av Sigve. Det Sigve, kan du ta som et kompliment, du er en enormt morsom, hyggelig og pen kar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på, og takker så hjertelig for flott mottakelse av Terje, takk også til resten av "vertskapet" på Kvarven, som så velvillig åpner plassen sin for oss, jeg håper og tror at vi skal sees igjen. Jeg skal iallefall tilbake til Rena.

 

Nye kontakter er knyttet, og jeg er blitt litt bedre kjent med mange trivelige mennesker. Rart hvordan fluefiskere som aldri har sett hverandre før går så godt sammen. Hørte at stemningen hadde vært utelukkende god hele uken, og tviler ikke ett sekund på det.

 

PS, Knut, det kan hende jeg henger på deg neste gang også... Veldig artig å bli med ned på gromstedet ditt  ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igen efter en uge på Kvarven :(

Fantastisk uge med hyggelige gutter - og et par guttinder.

Tusind tak til Terje for teltplads og en modtagelse som var en konge værdig. Tak til Staffan for altid at være så trivelig og gavmild med din lærdom.

Tak til Johnny, Roar, Petter, Trygve, Roy, Raymond, Roger, Knut, Vidar, Henning, Sigve, Stian, André, Ola, Magne, Lasse, Magnus, Kaj, Bjørn, Preben og mange flere som jeg ikke husker navnet på. Tak for hyggeligt selskab. :D

 

I'll be back!  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omsider hadde jeg tid til å sette meg ned å la 9 dager med inntrykk synke inn. 9 dager med fiskeglede, sløve dager i 30 grader og lunket øl.

 

Det var så mye som skulle oppleves. Jeg skulle ta en Rena ørret på over kiloen. Jeg skulle helst ikke få harr. Og jeg skulle se Danica  i en liten rumpesprekkrenne + møte alle gamlegutta igjen og nye.

 

Det ble ikke ørret på over kiloen  :'( Isteden fikk jeg en grisestor harr. Men neste år skal jeg tilbake og da blir det kilosørret.

 

Takk til alle som har gjort Renatreffet til en kjempe opplevelse.

post-969-13949866195627_thumb.jpg

post-969-1394986619611_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...