Gå til innhold

Bilder fra Renatreffen 2009!


André_Brµn

Anbefalte innlegg

Skal vi samle bilder fra Renatreffen her, gutter?

Legger i hvert fall ut noen bilder her, så får vi en egen tråd med bilder fra Renatreffen.

Det blir trivelig å mimre til i vinter for oss :)

 

RENATREFFEN 2009

 

Årets triveligste fisketur er nå over. Ja, for min del var årets Renatreff virkelig årets triveligste tur så langt, og omtrent 9 dager i Rena med fiske og fluefiskeprat døgnet rundt. Makan til fin og god stemning tror jeg man skal lete lenge etter. Lange fiskedager, og lange trivelige kvelder på grassletta, så takk igjen til Kai, Terje, Knut og de andre gutta på Kvarven for at vi har dette som base for treffet. See you again some sunny day (antagelig alt på mandag i regnvær... da er vel jeg og Ola der igjen... ;D )  Men nå er jeg altså hjemme igjen, og har et par dager ferie fra fisket   :)

 

Jeg legger ut noen bilder fra Treffet her. Mange gode situasjoner og minner!

 

 

 

 

renaD3C_4680.jpg

Dette bildet her synes jeg fanger så essensen av Rena. En sjelden fyr langs land, og en og annen i kayakk. Rena er lang og stor - og rommer mange fluefiskere uten at det blir trangt. Forøvrig årets vanskeligste ørret for min del, så det er ikke rart jeg er glad. Kastet på denne steadye fisken i 1 hel time. 1,3 kg.

Det er aurivillii- tid, og en del aurivillii på vannet, så det første jeg prøvde var en dun. Så en klekker. Så ei flytenymfe. Så så jeg at det også drev noen Baetis niger med strømmen, i tillegg til alle fjærmyggene. Jeg satte på en niger- imitasjon og på første drivet med ny flue tok den  :)

 

 

 

 

renaD3C_4808.jpg

Godeste Henning som kaster på en fin ørret!  :) Flueskifte og lange vannkast preger mye av fisket i Rena på enkelte plasser.

 

 

 

renaD3C_4803.jpg

Jeg og Sigve brukte en av dagene langs de virkelig tettbevokste breddene. Her lukter det storfisk  :) Var laber insektsaktivitet akkurat her og nå, så det var ikke mange ørreter som viste seg.

 

 

 

 

renaD3C_4418.jpg

Primus motor for hele treffen, den godeste Terje  :) På ny jakt etter enda en storørret, som han også tok mange av. Man finner ikke triveligere kar enn dette  :)

Største fisken hans disse dagene ble 1,5 kg  :)

 

 

 

 

renaD3C_4416TerjeKalle.jpg

Her kaster Terje på en av de vanskelige storørretene på glatta. Kalle i bakgrunnen. Og jeg kaster på en annen vanskelig ørret 40 meter nedenfor.

 

 

 

renaD3C_4610.jpg

To gode venner, Knut og Terje, som slapper av litt mellom de lange fiskeøktene. Her snakker vi om to karer som virkelig kjenner Renaelva godt  :)

 

 

 

 

renaD3C_4580.jpg

En ung fluefisker under kyndig kasteveiledning av Preben Anker. Et utrolig inspirerende miljø for en smågutt dette gitt  :) Onkel Roger Østberg i bakgrunnen.

 

 

 

 

renaD3C_4340.jpg

Preben Anker selv i aksjon med fluestanga. En utrolig dyktig kaster og trivelig kar!

 

 

 

 

renaD3C_4647.jpg

Her har Steimler Jr. jammen kroket en flott ørret også! Vidar Steimler hadde med sønnen sin, og de kastet og fisket dagen lang. Flott å bringe med junior på et slik arrangement! Stolt fluefisker  :)

 

 

 

 

renaD3C_4452.jpg

Fiskekompis Ola (Skarpen) har spottet storørret  :)

 

 

 

 

renaD3C_4434.jpg

Og her har Ola kroket fisken  :) En flott ørret på 1,3 kilo!

 

 

 

 

 

 

renaD3C_4250.jpg

Oi oi, så flaks man har hele tiden  :) Kjøring av ny storfisk på unge/gamle Brun  :)

Det bøyer helt nede i korken  :)

 

 

 

 

renaD3C_4388.jpg

Staffan og Preben leker seg med kasting  :) Staffan var også i år en stor ressurs for alle som hadde lyst til å finpusse kasteteknikken sin - både unge og gamle. Staffan er jo som kjent både en flink pedagog og fluekaster - og en knakende trivelig kar i tillegg  :)

 

 

 

 

renaD3C_4309.jpg

Litt moro mellom fiskeøktene - med både kasting og fluebinding.

 

 

 

 

 

 

renaD3C_4214.jpg

Per-Edvind legger ut et nytt kast foran vakende ørret. Midt på dagen og stikkende sol. Veldig varmt noen av dagene, men det vaket jevnt over med fisk allikevel  :)

 

 

 

 

renaD3C_4204.jpg

Terje kjører fin ørret! Bildet er tatt fra andre siden av elva med 70-200'n så det er litt croppa og uklart pga lang avstand. Men det er action - som vanlig  :)

 

 

 

 

renaD3C_4277ola.jpg

Ola kaster på enda en flott ørret.

 

 

 

 

renaD3C_4859.jpg

Her driver jeg og kaster på en stor steady ørret  :) Inn igjen til land en tur, for flueskifte og studere fisken litt mer. Men den tok til slutt  :)

 

 

 

 

renaD3C_4797.jpg

Her er det meste av Kvarven- gjengen denne uka samlet  :) Tror du vi snakker fluefiske, klekkinger og fluer - eller om modellfly?  ;D

 

 

 

 

 

 

renaD3C_4782.jpg

Oddbjørn Midtbø gjør seg klar for lange vannkast ut i strømmen. Opprinnelig laksefisker, som har blitt helomvendt til ørretfiske - og det er jo en god utvikling   :)

 

 

 

 

renaD3C_4756.jpg

Sigve (Williams F.) med tilslag på en ørret  :) Målet vårt denne økta var at han skulle bikke kilosgrensa på ørret, så han fisket og jeg tok bilder, og var med å lete opp fisk. Skikkelig trivelig å fiske sammen med Sigve en dag.

 

 

 

 

renaD3C_4717.jpg

Sigve i gang med å vannkaste på en ørret ute i strømmen.

 

 

 

 

 

 

renaD3C_4700.jpg

Jeg og Sigve ved ei godstrekke  ;D Fin elv!

 

 

 

 

renaD3C_4685.jpg

Jeg digger gode sommerdager  :) Særlig når ørreten er tung  8)

 

Denne har nok forresten fått seg et "hegre-hakk" eller noe i ungdommen, for det var et gjengrodd, men tydelig arr på ryggen. Men den var en skikkelig fighter, så den bar nok ikke preg av det. Og uskadd svømmer den nå også fortsatt rundt  :) Største fiskene på meg ble 1,3 kg, 1,5 kg og 1,3 kg tross det elendige været. Sol er ikke konge.

 

 

 

 

renaD3C_4631.jpg

Terje i Dagger'n  8)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

renaD3C_4629.jpg

Kai med en ørret etter en skikkelig fin fight. Fornøyd fisker  :)

 

 

 

renaD3C_4615.jpg

Kai kjører ørret. Tatt på tørt ute i glattstrømmen der  :) Flott fisk.

 

 

 

 

renaD3C_4607.jpg

Greit med litt pause midt på dagen for å samle tankene.

 

 

 

 

 

 

 

renaD3C_4509.jpg

Her har jeg akkurat kroket en fin ørret som vaket steady på aurivillii- duns.  :)

 

 

 

 

 

Alt i alt noen fantastisk flotte dager sammen. Vi fluefiskere er nå engang noen individualister, men da er det til gjengjeld utrolig moro å møtes slik en gang i mellom for litt mer sosialt samvær og moro. Takk til alle for noen flotte dager.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine bilder med tekst til, hvilken kamera bruker dere André? Må få kjøpt meg skikkelig kamera igjen og bra linse til. Er det noen som har noe å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer noen bilder fra meg også, jeg fikk desverre ikke så mange dager der under treffet, men jeg hadde det utroleg fint den stunden jeg fikk.

Kommer sterkere tilbake :)

Kommer flere bilder etterhvert.

 

Gutten fikk sin første stang av Staffan og Co, og etter et par dager mestret han dobelttrekket. Denne karen blir nok og finne i Renaelva i årene fremmover.

[attachimg=1]

 

Solnedgang over kvarven, tatt fra "lettstrekka"

[attachimg=2]

 

Trubaduren Henning sto for det musikalske på Kvarven

[attachimg=3]

 

Siluett av trubaduren

 

[attachimg=4]

 

Kveldskos!

Per Edvind, Andrè, Terje(puristen), Petter, Staffan + (husker ikke navnene)

 

[attachimg=5]

post-935-13949866134454_thumb.jpg

post-935-13949866134896_thumb.jpg

post-935-13949866135268_thumb.jpg

post-935-13949866135716_thumb.jpg

post-935-13949866136155_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder Mr.brun(ørret)

 

Fikk bare en hel dag oppi der...men var en baktanke att jeg tok meg ferie når jeg så det var spådd regn (hvis man kan stole på yr) da hopper jeg kjappt i vadebuksene og spinner meg over fjellet og til rena igjen  ;) 

 

Jeg kom vel dagen etter du dro og dro når du kom...hehe...det var dumt, vært hyggelig og slått av en prat...men kanskje vi ses i regnværet over helga :)

 

Kjempe hyggelige karer gjengen på kvarven :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren så arti dere hadde det! Planen var jo å dra innom en tur men det ble litt "off" den planlagte ruta vår.. :-\

Jeg fikk i alle fall sett vestlandet for første gang, ikke verst bare det  ;D

 

Fantastiske bilder som vanlig Andrè! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Da har jeg vært på Rena treffet 2009, og jeg må si jeg er storfornøyd.

 

Da jeg ankommer plassen blir jeg møtt av staffan, terje og de andre deltakerne på treffet. Staffan hjalp meg først med å forbedre kasteteknikken min (som var noe rusten) før jeg begynte å kaste på et av de utallige vakene som jeg så i elva.

 

Jeg fant meg en fisk som så ganske pen ut. Jeg så på den som steady, da den hadde vaka 3 ganger med 20 sekunders mellomrom. På det første flytet tar den flua mi no så jæ.... hardt at jeg nesten skvetter til. Tilslaget mitt er deretter. Det kommer for fort, og jeg blei passe irritert. Tenk å skremme kilosfisken i Rena med et klønete tilslag! TULLING sa det inni hodet mitt. MEN plutselig så vaker den igjen  Sjokkert. Den var ikke skremt, den fortsatte å vake, og den vaka skikkelig pent. Digre ringer når den tok duns så vannspruten står til alle kanter. Jeg legger et kast til. F... det ble for kort. Et til, og da tar den så hardt at den nesten tømte Rena for vann. Jeg gir tilslag og blir møtt av stooor motstand. Fisken begynner å trekke mot dypere vann i midten av elva. Og der står jeg og kjører storfisk mens jeg gauler gledesrop. Fisken går kontrolert utover og fluesnøret renner av snella, og like før den når backingen F!!! Snøret kommer i retur og jeg banner og roper. Det ville blitt min første fisk over 1 kilo på tørrflue, og jeg mister den. Der og da blei jeg litt lei meg, men jeg fant snart en pen fisk til.

 

Jeg går kroket i posisjon mot en steady vakende fisk(den etter den pene jeg mista), som tok duns enda hardere enn den forrige. Jeg legger ut flua og den tar på første kastet. Heller ikke nå vil den sitte. Et kast til, litt for kort. Et kast til, og den tar OG DEN SITTER Gliser. Jeg kjører den i ca 3-4 minutter, og jeg kan håve en pen Harr på kiloen. Min første harr på flue, og så pen den var (er). Den blei forøvrig kroka rett bak gjellene i buken. Min teori er at den først ville drukne den lille flua før den tok den

 

De neste dagene tar jeg 3 ørreter over en kilo. Den største ruser ut på backingen og blei estimert til halvaen pluss. Det skal også nevnes at jeg tok 3 halvkilosfisker. Den ene var settefisk og blei kakka i huet, mens de andre ble gjenutsatt, og alle blei tatt på samma flue

 

Jeg gleder meg allerede til treffet neste år Gliser Gliser

 

 

 

Håper de andre hadde det like morro som meg. For min del var dette mitt livs beste fisketur. Med humor til langt på kveld, med katteskinn og jahn theigen. Og tar jeg ikke feil, så står han bak hytta og strekker det ennå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja. Raymond og jeg tok en tur opp til hengebrua for å prøve vårfluefiske, der Terje og co. skeit til kvelden før.

 

Når Raymond og jeg ankommer hengebrua, og går noen hundre meter nedstrøms, tar det ikke lange stunden før vi ser vakende fisk. Det var en sparsom mengde døgnfluer som kom seilende nedover elva. Noen ble tatt av en grov ørretkjeft, mens andre fikk drifte uforstyrret

Vi fant ingen steady fisker, så det ble mest venting og noen få fattige forsøk på å lure en og annen storfisk

 

Senere på kvelden opplevde jeg min første vårflueklekking. Det kom svømmepupper i tusentall som svømte til land for å klekke. Det var j!!!!! mye vårfluer. Det var ikke mer enn 3 cm mellom vær vårfluepuppe som speeda inn til land. Og selvsagt var det mye fisk som vaka. 1 kilo pluss fisken vaka som besatt. Nå tenkte alle sikkert "WOW. De kara der må ha hatt flere timer med godt fiske og lettlurt ørret", men det var ikke tilfellet her. Det var rett og slett for mye av de naturlige insektene til at den ville bry seg om min lille imitasjon.

 

Raymond og jeg måtte se sannheten i øynene. Dette var håpløst!

Vi stakk ned til kvarven igjen i 3 tiden, og jaggu satt ikke gjengen og prata skit rundt bordet den kvelden og.

 

Alt i alt var turen til hengebrua en grei tur. Jeg opplevde for "god" klekking, og nytelsen av å se puddinger H&T vake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...