Gå til innhold

Hva gjør du akkurat nå?


hoje

Anbefalte innlegg

  • Svar 2,6k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Sitter på NSB til Gjøvik.. Koslig og tilbringe di siste timene i Nasjonaldagen min på tog..

???

Haha.. Regnet med at dette kom fra en eller annen..

Jeg er same skjønner du, og vi samer har nasjonal dag 6 feb. Da kler vi på oss kofta, spiser reinkjøtt med margebein og hjemmelagde blodpølser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på NSB til Gjøvik.. Koslig og tilbringe di siste timene i Nasjonaldagen min på tog..

???

Haha.. Regnet med at dette kom fra en eller annen..

Jeg er same skjønner du, og vi samer har nasjonal dag 6 feb. Da kler vi på oss kofta, spiser reinkjøtt med margebein og hjemmelagde blodpølser..

Ok. Altså tilbake til naturen med nistedyr og joik ;D Gratulerer med dagen da.

Lillevann: Nazist-rasist og nasjonalist. Har du begynt å stemme frp og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på NSB til Gjøvik.. Koslig og tilbringe di siste timene i Nasjonaldagen min på tog..

???

Haha.. Regnet med at dette kom fra en eller annen..

Jeg er same skjønner du, og vi samer har nasjonal dag 6 feb. Da kler vi på oss kofta, spiser reinkjøtt med margebein og hjemmelagde blodpølser..

Ok. Altså tilbake til naturen med nistedyr og joik ;D Gratulerer med dagen da.

Lillevann: Nazist-rasist og nasjonalist. Har du begynt å stemme frp og?

Lillevann stemmer ikke FRP før Terje fisker med nymfer.  Og kanskje ikke da heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på NSB til Gjøvik.. Koslig og tilbringe di siste timene i Nasjonaldagen min på tog..

???

Haha.. Regnet med at dette kom fra en eller annen..

Jeg er same skjønner du, og vi samer har nasjonal dag 6 feb. Da kler vi på oss kofta, spiser reinkjøtt med margebein og hjemmelagde blodpølser..

Ok. Altså tilbake til naturen med nistedyr og joik ;D Gratulerer med dagen da.

Det hører med vettu.. ;D

Du har jo møtt noen få i slekta mi, og dem er jo joikende 24/7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på NSB til Gjøvik.. Koslig og tilbringe di siste timene i Nasjonaldagen min på tog..

???

Haha.. Regnet med at dette kom fra en eller annen..

Jeg er same skjønner du, og vi samer har nasjonal dag 6 feb. Da kler vi på oss kofta, spiser reinkjøtt med margebein og hjemmelagde blodpølser..

Ok. Altså tilbake til naturen med nistedyr og joik ;D Gratulerer med dagen da.

Det hører med vettu.. ;D

Du har jo møtt noen få i slekta mi, og dem er jo joikende 24/7.

Det skal du ha, du har en hyggelig slekt. Og så gode til å bake brød ;D Ikke bare å ivitere tre nesten 2m lange søringer til lunch ;D

Men joik var det dårlig med.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med dagen!

Kanskje denna varmer i vinternatta? ? (Prøvde egentlig å finne Sami Ednan sin eminente, "Joik har større kraft enn krutt")  ;)

Haha.. Det der e filma fra tante sitt brullyp.. Glad dem ikke filma inne samtidig, da var det en viss kar som sto på bordet og dansa til Intrigue ???:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på NSB til Gjøvik.. Koslig og tilbringe di siste timene i Nasjonaldagen min på tog..

???

Haha.. Regnet med at dette kom fra en eller annen..

Jeg er same skjønner du, og vi samer har nasjonal dag 6 feb. Da kler vi på oss kofta, spiser reinkjøtt med margebein og hjemmelagde blodpølser..

Ok. Altså tilbake til naturen med nistedyr og joik ;D Gratulerer med dagen da.

Det hører med vettu.. ;D

Du har jo møtt noen få i slekta mi, og dem er jo joikende 24/7.

Det skal du ha, du har en hyggelig slekt. Og så gode til å bake brød ;D Ikke bare å ivitere tre nesten 2m lange søringer til lunch ;D

Men joik var det dårlig med.....

Så påstår ennå enkelte søringer at vi nordlenninger ikke er gjesfrie og hyggelig av oss ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med dagen!

Kanskje denna varmer i vinternatta? ? (Prøvde egentlig å finne Sami Ednan sin eminente, "Joik har større kraft enn krutt")  ;)

Haha.. Det der e filma fra tante sitt brullyp.. Glad dem ikke filma inne samtidig, da var det en viss kar som sto på bordet og dansa til Intrigue ???:rolleyes:

Såpass?? Da traff jeg spikern rimelig godt på huet..  :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordlending? Trodde du var same og hadde nasjonaldag den 6 januar. De fleste nordlendinger jeg kjenner har nasjonaldag når du er ute å gjeter rein. Eller som meg ligger døddrukken ved Barduelvas bredder med en tungsteinnymfe i bakhodet. Et flagg plassert mellom skinkene og kaller på elgen.

Ellers.. så blei jeg fan så sulten når du nevnte reinkjøtt og margebein! SULTEN!!

Tilbake til topic. Akkurat nå sitter jeg å ser Ally McBeal mens jeg holder dama i handa. Kjenner faktisk at testiklene har begynt å råtne og at hovedpølsa har ramla av.

Om jeg begynner å skrive med pipestemme, så er det fordi jeg har skiftet kjønn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok helst folk som ikke har vært der :)

Kan nevne et eksempel på Tanaværinger: Jeg hadde vært en uke på laksefjordvidda alene dette var i 95 og det året var det grenseløst mye mygg og gikk derfor ut til veien på natta fordi det var litt kjølig og derfor mindre mygg. Kom noen ned noen timer før bussen kom og la meg i sola i veikanten og sovnet. Ble vekket av en drosjesjåfør som lurte på om det gikk bra med meg ;D Huff han lurte sikkert på om jeg var påkjørt :P Når jeg svarte at jeg bare ventet på bussen så sa han "jammen det er jo tre timer til bussen din kommer" Du må bli med å få deg litt frokost"

Kona hans hadde vært oppe grytidlig og dermed bakt brød. Fersk røkelaks fra tana pluss masse annet godt ble satt frem. Hadde ikke sett ferskt brød på ei uke pluss at jeg var ung og slank med en enorm appetitt på den tiden :D Herremåltid!!!! Kunne spise et brød på den tiden og skjønte at det kansje var litt lurt å vise litt moderasjon når de etter vært begynte å snakke samisk. Ingen av barna/ungdommer reagerte når jeg satt der når de sto opp.

Slikt husker en resten av livet :) Utrolig posetiv opplevelse :)

Her i byen hadde ingen brydd seg. Kunne bli robbet faktisk :P

Så folka der oppe har jeg stor respekt for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordlending? Trodde du var same og hadde nasjonaldag den 6 januar. De fleste nordlendinger jeg kjenner har nasjonaldag når du er ute å gjeter rein. Eller som meg ligger døddrukken ved Barduelvas bredder med en tungsteinnymfe i bakhodet. Et flagg plassert mellom skinkene og kaller på elgen.

Ellers.. så blei jeg fan så sulten når du nevnte reinkjøtt og margebein! SULTEN!!

Jammen du skjønner det at jeg har kunn ett merke med x antall dyr.. Onkel styrer resten.. Jeg er med høst/jule slakting og vårflytting.

Når det gjelder maten så er det herremåltid NUMBER ONE.. Er ett matvrak til tross for min samiske høyde. Men er det ett måltid jeg bare må minimum engang i mnd så er det faktisk kokt kjøtt med margebein og mor sine blodpølser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres helt fantasktisk ut!

No må æ fan mæ snart få kjøpt mæ en halv rein en plass!

Kongemat!

Men vist du får tak i halv rein og er så heldig og få med enten indre eller ytre filéten, så må du ikke gjøre som den eldre generasjonen gjør her. Di koker nemlig dem også >:( Skandale i mine øyner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres helt fantasktisk ut!

No må æ fan mæ snart få kjøpt mæ en halv rein en plass!

Kongemat!

Men vist du får tak i halv rein og er så heldig og få med enten indre eller ytre filéten, så må du ikke gjøre som den eldre generasjonen gjør her. Di koker nemlig dem også >:( Skandale i mine øyner..

Ja faen slikt skulle medført juling med ljå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...