Gå til innhold

Flyteringtreff - Sept.


Morten M

Anbefalte innlegg

Hei Folkens vi prøver på nytt. Etter som vi avlyste flyteringtreffet under Vulgatafiske. Var en tur oppe der og tok 5+3+2 på to dager med to venner.

Så da setter vi i gang en gang til.

Det blir at vi kommer til å ha det nest siste eller siste helgen i Sept.

Klekninger:

Vårfluer

Mygg

Døgnfluer

Steamere - igler, små fisk, og kreps.

Utstyr to stenger, en med synk og en med flyt anbefales.

Alle ligger i samme Camp.

 

Håper det er flere som vil bli med denne gangen. - I alle fall etter dette treffet vil nok mange og en vær pakke stangen i sammen for vinteren.

 

Å avslutte med en kilos er vel ikke å forakte - hvis man er heldig :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med et bra opplegg?

 

Det blir oppmøte på fredag's kveld. to overnattninger.

Fiske med synk (Fast og saktesynkende liner) og selvfølgelig flyteliner.

 

Grilling (mat og drikke som man tar med seg selv ) og mye prat.

 

Felles Camp område. 50 meter i fra vannet. - For de som ønsker å binde fluer vil det også bli muligheter for det.

 

Målet er at vi alle skal være med å utvikle dette treffet til det beste for oss!

 

Men det er opp til dere å si hva dere vil "om hva dere ønsker.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg på her jeg Morten, vet hva vannet kan levere, og det blir sikkert hyggelig å treffe noen nye ansikter. For meg så skjønner jeg ikke hvorfor det mases om ordentlig forhold, hva er det?....... Regner med at vi treffes, hiver belly'n på vannet og fisker, og når fiske er over så juger vi og koser oss til vi legger oss, broder'n blir med åsså.

 

Flott tiltak Morten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom opp med et ordentlig opplegg, så stiller jeg opp.

 

 

 

 

Jeg tipper at "et bra opplegg" her betyr god informasjon i forkant, bl.a. svar på mail og besked til alle som har meldt seg på hvis det blir endringer eller avlysning.

 

Ser frem til info om pris osv.

 

Hvis det kommer på plass, så stiller jeg gjerne også! Tipper jeg er "litt" fiskesugen når vi kommer til september...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det ofte rettes litt kanonild mot det Morten reklamerer for her, hva er greia liksom ???. Skjønner at folk lurer. Skal prøve å forklare det fra mitt ståsted. Har bodd på Hadeland nå i 15+ år og nesten aldri fiska i vanna her oppe. Dette er ikke fordi vanna ikke inneholder mye og stor fisk, men snarere det at det faktisk ikke er tilgjengelig for meg. Hva mener jeg med det? Tja, vet egentlig ikke det rette svaret på dette, men for meg så dreier det seg om at et vann jeg ikke kan fiske i fra bellybåt er relativt uinteressant for meg.

Hvorfor?  En ting er at det som regel bare er en eller to plasser hvor det faktisk er fysisk mulig å fiske med flue (de fleste vann som er bra). De gangene jeg står der, vaker fisken alltid 1-5 meter lengre unna enn jeg kan plassere en flue. Etter 3-4 turer blir dette uinteressant. I år har jeg fått tillatelse til å bruke belly i et vann her oppe som ikke egner seg så godt å fiske fra land, og for et fiske jeg har hatt. Stillevann som for meg her oppe har virket fjernt og uinteressant har snudd og jeg har dilla nå. :)

I Lunner Almenning vet jeg om mange vann med godt fiske, men bellybåt blir skydd som pesten av både grunneiere og fiskeforening. Dette er rett og slett farlige greier. Skulle tru Guidelinebåten min var en Røkketråler på jakt etter å tømme vannet. Men det er meninger fra de som setter garn, og de som setter fisk på hemmelige steder, og de som helst vil ha ting for seg selv.

Jeg har så mye i hodet om rett og galt, men er helt forferdelig dårlig til å få det ned som tekst så les dette med stor ro.

Jeg kjenner ikke Morten, men han har trava rundt på Hadeland her i mange år og sikkert hatt for å øye å skape et godt fiske, kanskje først og fremst for oss som svinger fluestanga.

Jeg velger å tro at fokus på bellybåtfiske her oppe som noe positivt, er noe som kan bringe litt mer penger i kassa til videre kultivering, at grunneiere skjønner at dette er positivt, kanskje flere grunneiere følger etter, og velger å se belly som noe positivt og ikke et redskap fra helvete. Kultivering koster jo penger.

 

Når det gjelder pris for hva dette bør koste, så kan jeg ikke gi et godt svar. Vet bare at jeg gladelig betaler 700.- for å fiske i Hemsil i 2 døgn fordi jeg vet at fisket er bra og at det er tilgjengelig for meg. Det samme gjelder for meg her. Det er ikke det at jeg må komme til dekket bord og garantert fisk. Det er egentlig helt fjernt for meg, men det å vite at nå fisker jeg et sted hvor sjansen er stor betyr mye. Har og vil padle mye etter vak, fått mange, padla mye forgjeves, men bare muligheten til å padle etter fin fisk :D det er det viktigste for meg, det er selve opplevelsen, fisk blir bonus.

 

Husker en tråd på forumet" Hvor vil du aller helst fiske". Hadde lyst til å svare tropene og kola, med tropene som førstevalg. Så tenkte jeg meg litt om. Det jeg aller helst vil er å fiske her hjemme hos meg, i vanna der jeg bor med bellybåt. Hvor sykt det enn høres ut så er det faktisk vanskeligere og mer uoppnåelig enn å dra utenlands, trist, men sånn er det.

Selvfølgelig kan jeg ha godt fiske fra land i mange vann her oppe, men nå tilhører jeg nå den generasjonen som vil ha det best mulig, fortest mulig. Dette er noe jeg ikke ser på som noe negativt, det gangner vel de fleste av oss.

 

Ja nå blir det bare rør som vanlig på en lørdagskveld og litt tolkning mellom linjene for de som er edru, men setter stor pris på at Morten står på for vannet sitt og andre vann som han tidligere har gjort. Håper for min egen del og de som bor ikke så langt unna, (er bare 45 min kjøretur fra oslo, vettu ;)), at fokuset her kan sette en standard for alle vann her på Hadeland. Godt fiske er vel noe vi alle ønsker, både sluk-/meite- og fluefiskere.

God damned, ja gjorde et forsøk ihvertfall da ;)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Lunner Almenning vet jeg om mange vann med godt fiske, men bellybåt blir skydd som pesten av både grunneiere og fiskeforening. Dette er rett og slett farlige greier. Skulle tru Guidelinebåten min var en Røkketråler på jakt etter å tømme vannet. Men det er meninger fra de som setter garn, og de som setter fisk på hemmelige steder, og de som helst vil ha ting for seg selv.

 

 

Henger meg på her Robban, var en tur på Fjellsjøen(Lunner) under vulgataklekking for noen årtilbake, hadde med belly og skulle kose meg skikkelig, men da oppsynet med kompis dukket opp fikk jeg beskjed om at den bellyen kunne jeg bare glemme å sjøsette. Forskrekkelsen ble komplett da guttene dro frem en båt og rigget til med 2 stk otere.

Skjønner dere????

Det er bra Morten at du prøver og få til noen blant disse litt vanskelige grunneierene oppi Lunneråsen. Kanskje dem snart skjønner at det kan være like så lurt økonomisk og selge oss fluefiskerer kort med bellytilatelse enn kort til mataukekara.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

 

Vi ser på to datoer iht. flyteringtreffet. Den ene helgen er 18. til 20. sept. eller 25. til 27. sept.

 

Jeg må bare se det iht. hva som passer.

 

Men jo seinere vi har det jo kaldere blir det i vannet. Samt flere kan bli med. Jeg må også se det iht. fuglejakta som begynner 10. sept. Det er en del som skal jakte den 1 helgen i fulglejakta som skal være med på treffet. Men utgangspunktet er 25. - 27. sept. men mulignes 18. - 20. sept.

 

Men jeg håper det kommer flest mulig folk denne gangen. Pris for de som vil vite det blir det denne gangen 500 kroner + fiskekort 100. 

 

For de som vil vite det så tar vi mye fisk på 0,8 til 1,2 kilo nå. De bør ha lagt på seg 200 gram til sept. Da blir det gøy:)

 

Morten M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Ja jeg har sakt til alle som ønsker - Da er det bare å melde seg på fortløpende. 

 

Har ikke satt noe frist...

 

Men ellers så blir jeg litt opptatt i 14. dager. Er da litt av og på... Pga. jobb.

 

Men for dere som ønsker å bli med. Si i fra. Samt til dere som vet at det kan være av intresse for noen. Nev det for dem.. Det hadde vært hyggelig:)

 

På forhånd takk!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...