Gå til innhold

Fluefiskefest på Månefisken


Thorstein

Anbefalte innlegg

Si nå hva du mener :)

Jeg tror faktisk du klare det uten å rakke på andre.

 

 

For hektisk......alt var for underholdningens skuld for meg.....heldigvis er jeg i fasen at jeg vet at jeg har mye å lære og vil søke slike media......

Forstår ikke et pip hva du mener ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 147
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Har omsider fått sett filmen selv, og kan vel si såpass som at den ikke innfridde forventningene som teaserne i forkant skapte.

Kommer ikke til å se denne igjen & igjen som Tørrfluelandet-filmene, men jeg har massevis av fluefiske dvd'er som langt mindre underholdende enn denne.

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ble jeg litt småstressa av tempoet i filmen den første gangen jeg så den på Månefisken, men for min del synes jeg filmen av en del bedre når jeg så den hjemme i ro og mak for meg selv. Er vel ikke tvil om at den ikke har samma dimensjon som andre ting han har laget før, men det var vel kanskje ikke meningen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmen er etter min mening ok, men skjønner de som er skuffet - man har jo gjerne store forventninger til en film av hr. Nilsen. Lyden er til tider ræva og bildet er til dels utbrent og har et amatørpreg over seg, men til tross for dette var det mange flotte scener og tagninger, ikke minst fra NZ. Har noen sett like stor ørret bli tatt på flue i Norge på film? Ikke jeg.

 

Synes dessuten Nilsen bidrar med humor gjennom filmen, bl.a med maset om mentholsigaretter til pølsemaker'n. Kanskje en enkel form for humor, men det funker for meg. Det at man har fisket i mange av de samme elvene og tatt pils på samme pub'en gjør det spesielt moro for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men til tross for dette var det mange flotte scener og tagninger, ikke minst fra NZ. Har noen sett like stor ørret bli tatt på flue i Norge på film? Ikke jeg.

Joda, hvis du har sett første del av filmen  ;)

Uansett, etter å ha sett filmen et par ganger syntes jeg den er helt grei, og humoren kjenner jeg igjen fra egne turer.

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Om noen syns denne filmen er bra så kan de få kjøpe konfirmasjonsfilmen til datteren til kusina til onkelen min fra 1988, som jeg forøvrig syns inneholder mere kvalitet enn denne filmen. Den er riktig nok laget av bestefaren til fetteren min på 89 år, og han er sikkert litt skjelven på handa og snakker nok litt mye under filmen, men den er fortsatt bedre enn den siste filmen til Lars Nilssen.

...

Dette lo jeg av ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Moen

og humoren kjenner jeg igjen fra egne turer.

 

Lars

 

Efter kraftigt intag av Fat Trout? :D

Selvfølgelig Per, man blir tøff i trynet av den  ;D

 

Lars

 

Det är bra Lars,filmen var bra den med fin natur och fin fisk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Da har jeg endelig sett filmen også, og etter all den "varierte" omtalen i denne tråden hadde jeg derfor ikke skyhøye forventninger. Men jeg synes filmen var bra jeg. Store fisker, likte spesielt godt delen fra finnmarksvidda. Veldig ekte, som i at det ikke var klipt hardt, ingen retakes av scener osv, ingen tvangsaktige plot, bare pur fluefiske og håndholdt kamera. Jeg er ikke enig i at dette burde blitt på julebordet. Da burde isåfall 90% av fluefiskefilm som utgis i Norge blitt det også, ørretbomsserien, fluefiske til fjells, etc etc også.. Og Nilsen har bra humor. Det er mulig det er et visst demografisk skille der, mellom de som ikke synes det er så morsomt.

Men på den annen side så kommer den aldri opp på høyde med Tørrfluelandene. Håper dog det kommer en dag siden, og at Nilsen ikke er ferdig i fluefiskefilmbransjen. Nå hadde neppe tørrfluelandet blitt det det hadde blitt heller, om det hadde vært utgitt i 2009.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, selv håper jeg Nilssen ikke har noe problem med å innse at denne filmen ikke var karriere-beste, og slår kraftig tilbake med en tørrere Tørrfluelandet-film enn noensinne, etterhvert  :D

Det som var så bra med disse filmene var at når det var en ny på gang så visste man at man fikk en film som ville bli sett utallige ganger.

Slik har det ihvertfall vært for min del . . .

Begynner å bli et urovekkende antall filmer i hylla nå som aldri vil bli sett mer enn en gang, og knapt nok det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, selv håper jeg Nilssen ikke har noe problem med å innse at denne filmen ikke var karriere-beste, og slår kraftig tilbake med en tørrere Tørrfluelandet-film enn noensinne, etterhvert  :D

Må nok skuffe deg,da jeg traff ham på Terminus Hotel i Bergen,avtalte vi at etter dette utmerkede selvportrettet,skulle den neste filmen handle om Kortline-nymfefiske,med The Stig i hovedrollen og meg som heiagjeng. ;D ;D ;D

Meen,snusleppe blir det,en stoor en! ;D

Mvh. Willy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, selv håper jeg Nilssen ikke har noe problem med å innse at denne filmen ikke var karriere-beste, og slår kraftig tilbake med en tørrere Tørrfluelandet-film enn noensinne, etterhvert  :D

Må nok skuffe deg,da jeg traff ham på Terminus Hotel i Bergen,avtalte vi at etter dette utmerkede selvportrettet,skulle den neste filmen handle om Kortline-nymfefiske,med The Stig i hovedrollen og meg som heiagjeng. ;D ;D ;D

Meen,snusleppe blir det,en stoor en! ;D

Mvh. Willy ;)

Får jeg bli med som cheer leader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, selv håper jeg Nilssen ikke har noe problem med å innse at denne filmen ikke var karriere-beste, og slår kraftig tilbake med en tørrere Tørrfluelandet-film enn noensinne, etterhvert  :D

Må nok skuffe deg,da jeg traff ham på Terminus Hotel i Bergen,avtalte vi at etter dette utmerkede selvportrettet,skulle den neste filmen handle om Kortline-nymfefiske,med The Stig i hovedrollen og meg som heiagjeng. ;D ;D ;D

Meen,snusleppe blir det,en stoor en! ;D

Mvh. Willy ;)

Får jeg bli med som cheer leader?

Jadda! ;)

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, selv håper jeg Nilssen ikke har noe problem med å innse at denne filmen ikke var karriere-beste, og slår kraftig tilbake med en tørrere Tørrfluelandet-film enn noensinne, etterhvert  :D

Må nok skuffe deg,da jeg traff ham på Terminus Hotel i Bergen,avtalte vi at etter dette utmerkede selvportrettet,skulle den neste filmen handle om Kortline-nymfefiske,med The Stig i hovedrollen og meg som heiagjeng. ;D ;D ;D

Meen,snusleppe blir det,en stoor en! ;D

Mvh. Willy ;)

Ho-ho . . . Ja, ser absolutt for meg at Nilssen kommer med stuttline-film, med Lenth & Fismen i hovedrollen  ;D

Sikkert filmet fra elvene med storvokst ørret rundt bergen også  ;)

Skuffet har jeg allerede blitt, for det er, såvidt meg bekjent, bestemt at det ikke blir flere filmer i denne serien  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, selv håper jeg Nilssen ikke har noe problem med å innse at denne filmen ikke var karriere-beste, og slår kraftig tilbake med en tørrere Tørrfluelandet-film enn noensinne, etterhvert  :D

Må nok skuffe deg,da jeg traff ham på Terminus Hotel i Bergen,avtalte vi at etter dette utmerkede selvportrettet,skulle den neste filmen handle om Kortline-nymfefiske,med The Stig i hovedrollen og meg som heiagjeng. ;D ;D ;D

Meen,snusleppe blir det,en stoor en! ;D

Mvh. Willy ;)

Ho-ho . . . Ja, ser absolutt for meg at Nilssen kommer med stuttline-film, med Lenth & Fismen i hovedrollen  ;D

Sikkert filmet fra elvene med storvokst ørret rundt bergen også  ;)

Skuffet har jeg allerede blitt, for det er, såvidt meg bekjent, bestemt at det ikke blir flere filmer i denne serien  :-\

Kanskje vi skulle sendt han mail alle sammen og sagt vi vil ha mer:D Jeg for min del har hvertfall sett tørrfluelandet filmene 30 ganger hver og kunne gjerne tenkt meg en til

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...