Gå til innhold

Den store fluefisketreffen....Rena 2009


Gjest staffan@epost.no

Renatreffen 2009  

175 stemmer

  1. 1. Renatreffen 2009

    • helt klart, jeg kommer!!!
      81
    • nei, dette gidder jeg ikke!!!
      14
    • for langt å reise.....
      23
    • for dårlig fiiskeelv
      11
    • liker ikke så mye folk
      64


Anbefalte innlegg

  • Svar 770
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

 

Litt of topic dette da men... Hva skuer mine øyne Oddbjørn!! :o :o

 

Gikk inn på profilen din (ble nysgjerrig på hvor du bodde pga. dette svaret)... Fant ikke ut det utfra den, men fant hjemmesiden din www.flyart.no

Fin hjemmeside. fantastiske fluer! Osv..

 

Men så gikk jeg inn på "linker" og der var bl.a FFS... Men hva slags omtaler er dette a??  :rolleyes:

 

Siterer:

 

Flufiske.net

Norges beste diskusjonsforum om fluefiske

 

og så kom.....

 

Fluefiskesiden

For de som liker å fiske med små pupper og tørrfluer etter småfisk som ørret og sik.

 

Hva er dette for nedlatende holdning??  :o :o

 

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

 

 

Hehe

 

Lenge siden det ble skrevet. Var et lite motsvar til Rune sin nedlatende holdning til laksefiske på forumet her. Da hette kategorien "Alt annet enn ørret som laks og mort" (eller noe sånt...), men nå har Rune endret på foruminndelingen så kanskje jeg også burde endre på min omtale.

 

Bor forøvrig i Stavanger.

 

 

 

Forumet het Laks og Mort. Eller "whatever"..... gjelder ennå, tonet det litt ned i håp om å få inn litt mer "grilldressmennesker"  ;D

Forøvrig så er alt som svømmer i havet torsk og "blankfisk" som harr og sik egner seg bedre å tas på boilies enn edle saker som tørrflue.  ;D

hum... hum...

 

NB! Hold dere til saken, denne tråden handler om Renatreffet!  :)

Vil nødig slette innlegg her......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg blir gøy. Tenkte jeg skulle stå på nedsiden av Kvarven og dra de største streamerene jeg har over strømmen hele dagen.

Og slå ihjel den største fisken jeg får, så skal jeg la den ligge og råtne på terrassen til Terje.

Dette blir så trivelig atte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Dette tror jeg blir gøy. Tenkte jeg skulle stå på nedsiden av Kvarven og dra de største streamerene jeg har over strømmen hele dagen.

Og slå ihjel den største fisken jeg får, så skal jeg la den ligge og råtne på terrassen til Terje.

Dette blir så trivelig atte :)

 

Det er bare å dra streamere til du blir blå i trynet ruffen ;D ;D

Tror ikke noe på deg allikavæl........ dra streamere mens aurivilli og rhodani glir nedover elva som små seilbåter og ørreten super dem

i seg som bare f..... jaggu sa jeg smør :D :D

...... nei detta blir dry fly fishing ei hel uke til ende :D :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Dette tror jeg blir gøy. Tenkte jeg skulle stå på nedsiden av Kvarven og dra de største streamerene jeg har over strømmen hele dagen.

Og slå ihjel den største fisken jeg får, så skal jeg la den ligge og råtne på terrassen til Terje.

Dette blir så trivelig atte :)

 

Det er bare å dra streamere til du blir blå i trynet ruffen ;D ;D

Tror ikke noe på deg allikavæl........ dra streamere mens aurivilli og rhodani glir nedover elva som små seilbåter og ørreten super dem

i seg som bare f..... jaggu sa jeg smør :D :D

...... nei detta blir dry fly fishing ei hel uke til ende :D :D

 

Terje!

 

Bare bindelat du Terje. Du gidder ikke binde andre fluer enn tørrfluer. Blir for mye styr...

 

Men: Betyr 1. uka i juli 6.-12. eller? Litt viktig serru. Må jo vite om jeg kan plage dere eller ikke. Nevnte Rena til en på telefonen her om dagen og da rasla det borti fluevesten gitt. Gikk bort og kikka i flueboksene og jeg kan banne på at flere av tsjekkernymfene smilte!?! Noen av dem hadde jaggu parret seg gjennom vinteren også. Det var mange nye i bittesmå størrelser der nå. Dumt om jeg må skuffe dem med at vi ikke kan dra. Men er det 6.-12. så er det bare å rydde plass for en nymfoman amatør fra tørrfluebygda nummer en.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Gikk bort og kikka i flueboksene og jeg kan banne på at flere av tsjekkernymfene smilte!?! Noen av dem hadde jaggu parret seg gjennom vinteren også. Det var mange nye i bittesmå størrelser der nå.

 

Nå må du skjerpe deg Erik!

Nymfer som har parret seg :o

Enten har du vært vitne til en biologisk sensasjon, eller så er disse tsjekkiske vårfluene et resultat av serdeles tvilsom genmanipulering ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

 

 

Gikk bort og kikka i flueboksene og jeg kan banne på at flere av tsjekkernymfene smilte!?! Noen av dem hadde jaggu parret seg gjennom vinteren også. Det var mange nye i bittesmå størrelser der nå.

 

Nå må du skjerpe deg Erik!

Nymfer som har parret seg :o

Enten har du vært vitne til en biologisk sensasjon, eller så er disse tsjekkiske vårfluene et resultat av serdeles tvilsom genmanipulering ;D

 

Her har det i lang tid vært genmanipulering. Vi i NKFF har fremavlet fluer som aldri bllir tørre og som i tillegg er kjønnsmodne allerede i str. 10.

 

Dessuten er tsjekkernymfer egentlig tsjekkerlarver om man skal være pirkete.

 

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Dette tror jeg blir gøy. Tenkte jeg skulle stå på nedsiden av Kvarven og dra de største streamerene jeg har over strømmen hele dagen.

Og slå ihjel den største fisken jeg får, så skal jeg la den ligge og råtne på terrassen til Terje.

Dette blir så trivelig atte :)

 

Det er bare å dra streamere til du blir blå i trynet ruffen ;D ;D

Tror ikke noe på deg allikavæl........ dra streamere mens aurivilli og rhodani glir nedover elva som små seilbåter og ørreten super dem

i seg som bare f..... jaggu sa jeg smør :D :D

...... nei detta blir dry fly fishing ei hel uke til ende :D :D

 

Terje!

 

Bare bindelat du Terje. Du gidder ikke binde andre fluer enn tørrfluer. Blir for mye styr...

 

Men: Betyr 1. uka i juli 6.-12. eller? Litt viktig serru. Må jo vite om jeg kan plage dere eller ikke. Nevnte Rena til en på telefonen her om dagen og da rasla det borti fluevesten gitt. Gikk bort og kikka i flueboksene og jeg kan banne på at flere av tsjekkernymfene smilte!?! Noen av dem hadde jaggu parret seg gjennom vinteren også. Det var mange nye i bittesmå størrelser der nå. Dumt om jeg må skuffe dem med at vi ikke kan dra. Men er det 6.-12. så er det bare å rydde plass for en nymfoman amatør fra tørrfluebygda nummer en.  ;D

 

Ta med deg dine venner nymfene og kom Erik :D...... du kan fiske med akkurat det du vil denne uka :D

Treffen starter mandag 29 juni og varer til søndag 6 juli. (de første dukker vel opp fredag 26 juni)

 

Håper det passer og at du tar deg en tur med dine venner tsjekkerne :D...... både tørre nordmenn og våte tsjekkere er velkommen ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Helt ærlig så er jeg rimelig sikker på at jeg foretrekker å le sammen med Staffan, Terje og resten fremfor å bannende kjøre frem og tilbake langs Hemsil på leting etter ledig plass. Aurivillii er også for lett å imitere og det er vel derfor det er så fullt av folk da. Tror faktisk ikke jeg har vært i Hemsil i beste Aurivillii-perioden på 4-5 år.

 

Men ta det med ro Renagutta, jeg skal nok finne en og annen gammel og lurvete skapning som flyter også.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest staffan@epost.no

fint om folk kommer før....vi har litt dugnad

 

Mandag 29. Juni tilogmed søndag 5. Juli, men jeg regner med at de første kommer allerede Fredag 26. juni.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok  ;D Fikk du forresten hilst på italienerne - Gianluca og Fabio  ;D Morsomme karer og de sa de skulle til Kolding i år og binde fluer.

Møtte dem igjen i England i februar under messa der, og Gianluca er en fan av norske elver (digger selvsagt harr da, som mange sør-europeere ;D Han hadde det jammen vært moro å fått med på Renatreffen, Staffan  ;D en jævel til å binde fluer er han også. Har ei italiensk bok av de gutta der, og det er høy wow- faktor over bindinga deres, blant annet mye CdC- greier.

 

Uansett, det jeg vel egentlig noe misunnelig forsøker å si er at det var synd jeg ikke fikk anledning til å ta turen til Kolding selv i år. Jeg var innbedt og alt lå klart for tur, men så kom det noe i veien i år. Men neste gang er jeg der igjen håper jeg.  :)

Og Rune også håper jeg. Fluene hans slo jo noe jævlig an blant de danskene, som stod i flokk rundt textillim- bindinga hans  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under udstillermiddagen lørdag, sad vi ved samme bord som Fabio, Gianluca, Johan Klingberg, Bo Hermansen, Henrik Juhl Pedersen m.fl.

Veldig hyggelige gutter. Snakken gik lystigt i hvertfald :D

 

Vi fik delt næsten 300 "Der elvene møtes" cd'er og foldere ud og fik snakket med mindst ligeså mange om Rena-treffen.

Håber på et lidt mere internationalt islæt i år. Det ville uden tvivl gavne Rena :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...