Gå til innhold

Sommeren fineste


Ruffen

Anbefalte innlegg

  • Svar 127
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Den fineste fisken min er en av veldig få jeg fikk i sommer. Det er dessverre bare mobil-bilde, siden jeg ville ikke plage fisken mer enn nødvendig før jeg slapp den uti igjen. Fisken var "bare" 800 gram, men det er pers for meg og selv om den halvkilos-ørreten jeg fikk i Rena under treffen var mørkere med enda mer markerte prikker og generelt en finere fisk, er det opplevelsen rundt denne fisken som gjør den finest.

 

I denne elven her så klekket det Danica, og jeg hadde på 4 fisker der jeg fikk 2 i land - alle på Vulgata Gosling. Den første jeg mistet må ha vært over kiloen, men jeg klarte å konse "riktig" på de andre vakene og ble ikke helt tullete :)

Jeg følte selv at jeg hadde veldig fine kast, og fisket klokt. Ble ikke stresset selv om det var noen skikkelig plaskvak uti der. Så jeg synes jeg klarte meg brukanes til nybegynner å være. Det var deilig å ikke plages, og føle at ting fungerte.

 

Ikke så kjempestor fisk, ikke så steikanes fin og ikke så bra bilde. Men opplevelsen var gull.

 

Eirik

 

02072009(002)_small.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Beklager at jeg trekker frem en gammel post, men er du på roksøy traktene Staffan? om ikke eksakt på roksøy så ihvertfall i den generelle retning?

er ikke det litt tull at størrelsen på fisken ikke har noe å si? hvorfor er vi da så opptatt å søke opp steder hvor fisken vokser seg større enn det som er alminnelig.......tror nok de fleste synes at størrelse er viktig, selvom sommerminnene er de viktigste, som denne opplevelsen, furigruta kom først, ellerpå kom det en stim med sjørøye, i hundretall, og tempraturen ute var 20 grader. da er det verdt å leve, selvom man ikke fisket![attachimg=1]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut et bilde eller to av den fisken du fikk sommer som du synes var den vakreste fisken.

Denne må være den vakreste fisken jeg fikk.

[attachimg=1]

I sterk konkuranse med denne. Ikke den største fisken men en usedvanelig vakker kilosfisk.

[attachimg=2]

Fått samma fisk ruffen??

post-2754-13949875725721_thumb.jpg

post-2754-13949875726456_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Håkon!

Ja det ble litt slitsomt innimellom da det dukket opp et nytt "Team Elbe" med sluk, mark og fluedupp :P De kastet oss nesten i senk til tider, men fikk ikke en dritt! ;D De skremte all fisken og det vaket ikke igjen før flere timer etter at de hadde dratt. Mye venting og tolmodighet bak de fiskene der ja, fikk en del fin ørret til fra samme sted som jeg ikke har lagt ut bilde av her. Mellom 700g og 1,3kg. Nydelig fisk du har fått selv da! :)

Norumen: De 3 fiskene er tatt i Norge og "snakker norsk" ja...hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bevares, fisken din var utrolig vakker! Tror jeg vet sånn ca hvor du var lenger opp i vassdraget. Var der en liten tur selv i juli, men været var helt for jævlig. Hyggelig at du likte artikkelen vår i Alt om Fiske da. :) Treffes sikkert der oppe igjen til sommer / høst!

Legger ved 2 fisker til. Begge fra i sommer og med vakkert mønster og farger synes jeg da.

Sen juli fisk.

100421_s.jpg

Sen august fisk.

100419_s.jpg

/Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...