Gå til innhold

Kule sitater og visdomsord


Jøran

Anbefalte innlegg

Gutta på SØ-tråden babler om mye unødvendig surr og detaljer som må til for å få fisk.  Det satte meg på ideen om følgende læresetning (delvis plagiat):

"Tar De fisketeknikkløgnen fra en gjennomsnittsfisker, så tar de lykken fra ham med det samme."

Lillemanns lille læresetning inspirerte også meg til å bidra :)

Mitt bidrag kommer fra den gamle filosofen Sokrates, og hans hvileløse søken etter holdbare svar. Sokrates inntok ofte en undrende og spørrende posisjon, og i likhet med Sokrates gir ikke en filosofisk praktiker seg ut for å være ekspert. Han (eller hun for den saks skyld) dikterer heller ikke entydige råd, og kommer aldri opp med enkle løsninger på kompliserte problemstillinger.

Tvert i mot ser han/hun det som sin oppgave å søke stadig bedre svar sammen med sine samtalepartnere. Credoet til Sokrates lyder:

"Det er bare èn ting jeg vet, og det er at jeg ingenting vet" (fritt oversatt)  ;) ;) ;)

Eller hva med denne:

"Lillemann kommer med enkle svar på kompliserte problemstillinger. En dåre kommer med enkle svar på kompliserte problemstillinger. Ergo Lillemann er en dåre." ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da prøver jeg på en som jeg har laget sjæl.

Når nordavinden blåser og håpet svinner, da er det best å sitte inn å nippe pinnner!

He hæh... hva sier dere nå dere? Den satt skikkelig!! Blir ikke dette et omkvedsord i fluefiskemiljøet i Norge (/Skandinavia) så vet ikke jeg. Ikke for å skryte, men jeg har et litt talent. Hæh..?   

dødsrå ;D

Jeg gjør som Jørn og lager egne visdomsord: "Om du er på byen og ikke får frøken, gå da hjem å napp deg i løken"

Er det noen som tar stafettpinnen  ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett par ting som skal stå på gravsteinen min:

Du var både lei og sær,

og ikke særlig snill.

Men husk at vi liker deg best som du er,

dau som ei spekesild  :D

Du likte lunhet og varme, Stian.

Og frydet deg over sol og sommer.

Så nå kan du virkelig glede deg,

for varme er det jaggu nok av dit du kommer  :D

Fra råner på FLisa: Safe sex? Jeg har da håndbrekket på!  8)

Hørt på fest på Finnskogen. Utspillte seg bak festlokalet, vinterstid, i snøhaugen. En kar tok ei dame bakfra:

Jenta: "Dette var ikke noe særlig. Jeg fryser på henda"

Gutten: " Sett på deg votter"  8)

En mann kommer ruslende fra utedassen. Møter fremmedkaren på tunet, håndhilser høflig og sier:

"Du får bli med på kjøkkenet å få deg litt kaffe. Pokka vaske finga er je au. Akkurat vøri å driti je serru"  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komikeren Frankie Boyle om Maggie Thatchers planlagte statsbegravelse til £3 million:

"For 3 million, they could give everyone in Scotland a shovel, and we would dig a hole so deep that we could hand her over to Satan personally!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komikeren Frankie Boyle om Maggie Thatchers planlagte statsbegravelse til £3 million:

"For 3 million, they could give everyone in Scotland a shovel, and we would dig a hole so deep that we could hand her over to Satan personally!"

Utrolig bra!  ;D

Her er en til fra Arne And: "Å leve er som å børste tennene, det bør gjøres hver forbannede dag!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

- Hvorfor skal en mann forstå sin kvinnes vage hint, når hun ikke kan forstå hans klare tale?

- Fra min den gang 8 år gamle datter. Pappa, hva skal du bli når du blir stor? Det er noen år siden nå, og jeg har enda ikke funnet svaret, går ut ifra at jeg bare må fortsette med det jeg driver med til jeg finner det ut  :)

- Adam går en tur gjennom hagen og finner Eva stående og rote i en haug med løv, og han spør hva hun driver med? Jeg har ikke noe å ha på meg, svarer hun. The never ending story med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...